فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

«بیل باتلر» فیلمبردار «آرواره‌ها» در ۱۰۲ سالگی درگذشت

  • کد خبر: ۱۵۷۶۸۷
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
«بیل باتلر» فیلمبردار «آرواره‌ها» در ۱۰۲ سالگی درگذشت
بیل باتلر، فیلمبردار معروف در ۱۰۲ سالگی و در باتلر در لس آنجلس درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باتلر عصر چهارشنبه در لس آنجلس درگذشت. از او پنج دختر و همسرش آیریس به یادگار مانده است.

باتلر در طول پنج دهه فعالیت حرفه‌ای خود، فیلم‌های «مردم باران» (۱۹۶۹) و «مکالمه» (۱۹۷۴) اثر فرانسیس فورد کاپولا را نیز فیلمبرداری کرد.

در یکی دیگر از پروژه‌های قابل توجه در سال ۱۹۷۵، باتلر در اواسط تولید فیلم «دیوانه از قفس پرید» اثر میلوس فورمن جایگزین هاسکل وکسلر شد. هر دوی آن‌ها برای کارشان نامزد اسکار فیلمبرداری مشترک شدند.

باتلر همچنین در اولین فیلمی را که ویلیام فریدکین کارگردانی کرد و همچنین اولین فیلم جک نیکلسون در سال ۱۹۷۱ مشارکت داشت. باتلر با استیون اسپیلبرگ در تله‌فیلم‌های اوایل دهه ۱۹۷۰ یعنی چیزی شیطانی با حضور سندی دنیس و دارن مک‌گاوین و ساوج با بازی مارتین لاندو همکاری کرده بود. او یک روز به طور اتفاقی در پارکینگ استودیو یونیورسال به کارگردان برخورد کرد و گفت: «شنیده‌ام که در مورد یک ماهی فیلم می‌سازی.»

باتلر در مورد آرواره‌ها … گفت که قصد او این بود که صحنه‌های اولیه در جزیره آمیتی منعکس‌کننده سبک نقاشی‌های اندرو وایت باشد – منطقه‌ای و واقع‌گرایانه – و بعداً آن‌ها را با تصاویر تیره‌تر و خشن‌تر ترسیم کند.

ویلمر باتلر در ۷ آوریل ۱۹۲۱ در کریپل کریک، کلرادو به دنیا آمد و در ماونت پلیزنت، آیووا بزرگ شد. او گفت اولین خاطره فیلمش تماشای خواننده جاز (۱۹۲۷) در ۶ سالگی بود.

باتلر سال‌ها پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی از دانشگاه آیووا، در اوایل دهه ۱۹۶۰ به عنوان فیلمبردار کار می‌کرد و در اوایل دهه ۱۹۶۰ با فریدکین، مدیر طبقه‌ای در ایستگاه شیکاگو، برنامه‌های زنده و تبلیغات برای WGN-TV انجام می‌داد.

باتلر هرگز به مدرسه فیلم نرفت و هنر خود را با رفتن به سینما و با مراجعه به کتابچه راهنمای ASC (انجمن فیلم‌برداران آمریکا) هر زمان که نمی‌توانست چیزی را بفهمد، یاد گرفت.

منبع: کافه سینما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->