طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد!
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیشنهاد رئیس انجمن صنفی سی ان جی: توزیع رایگان سی‌ان‌جی برای همه خودرو‌ها به‌مدت سه‌سال

  • کد خبر: ۱۵۷۶۹۴
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
پیشنهاد رئیس انجمن صنفی سی ان جی: توزیع رایگان سی‌ان‌جی برای همه خودرو‌ها به‌مدت سه‌سال
رئیس انجمن صنفی سی ان جی گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی ان جی طرحی را آماده کردیم که مطابق این طرح پیشنهاد عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه سال به همه خودرو‌ها داده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن جوهری با اشاره به شایعه مطرح شده برای افزایش قیمت بنزین که البته از سوی دولت صراحتا رد شد، اظهار کرد: این موضوع قابل پیش‌بینی بود که دولت در شرایط فعلی اقتصادی کشور چنین تصمیمی نمی‌گیرد و باوجود افزایش مصرف بنزین و منفی شدن تراز تولید و مصرف به دلیل تبعات تورمی بعید است دولت از ابزار‌های قیمتی استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه بار‌ها این موضوع را مطرح کرده ایم که بهترین راهکاری که می‌توان به‌کار گرفت تا کشور از بحران بنزین نجات پیدا کند استفاده و توسعه سی‌ان‌جی و در واقع جایگزینی بیشتر سی‌ان‌جی با بنزین است، تصریح کرد: برای اینکه تقاضا ایجاد شود لازم است تا خودروسازان تولید را به سمت خودرو‌های دوگانه‌سوز ببرند و یا اینکه تصمیم مناسبی برای تبدیل رایگان کلیه خودرو‌های بنزینی و نوسازی ناوگان فعلی داشته باشد، که با توجه به ویرایش اخیر مصوبه شورای اقتصاد و عدم رفع مشکلات مصوبه قبلی از جمله در نظر گرفته نشدن منابع برای تبدیل رایگان خودرو‌های شخصی و تعویض رایگان مخازن فرسوده ناوگان فعلی، به‌نظر نمی‌رسد در کوتاه مدت اقدامات دولت در این زمینه کارساز باشد.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی اظهار کرد: در همین راستا پیشنهادی را به وزارت نفت برای عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه سال ارائه دادیم که در صورت موافقت با این طرح افزایش قابل توجه تقاضا برای سی ان جی اتفاق خواهد افتاد و پیش بینی ما کاهش مصرف روزانه حداقل ۲۰ میلیون لیتر بنزین در سال اول و جایگزینی سی ان جی خواهد بود.

جوهری با بیان اینکه اکنون این موضوع در حد پیشنهاد است که به وزارت نفت ارائه شده است، گفت: زمانی که سی‌ان‌جی رایگان باشد، مردم تمایل بیشتری برای استفاده از این سوخت دارند، و شخصااقدام به تبدیل خودرو‌های خود به دوگانه سوز خواهند کرد.

وی افزود: سودآوری این طرح در صورت موافقت دولت، حدودا دو میلیارد دلار در سال برای کشور منافع اقتصادی خواهد داشت؛ و دولت می‌تواند علاوه بر بی نیاز شدن کشور به واردات بنزین، مازاد بنزین تولیدی خود را در صادر کند و ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به مزیت‌های صنعت سی‌ان‌جی گفت: ایران بیشترین منابع گاز در دنیا را دارد و و مشکلی برای تامین گاز وجود ندارد و کمتر از سه درصد از گاز تولیدی کشور برای تولید سی ان جی مصرف می‌شود.

 در حال حاضر به دلیل کمبود تقاضا جایگاه‌های سی ان جی کشور حدود ۲۰ میلیون مترمکعب روزانه ظرفیت خالی دارند. همچنین سوخت‌سی ان جی با توجه به فشار کاری بالا قابلیت قاچاق ندارد.

جوهری در پایان اظهار کرد: طی سال‌های اخیر حق العمل جایگاه داران سی ان جی متناسب با افزایش هزینه‌ها افزایش نداشته و اکثر جایگاه‌های سی ان جی به دلیل کارمزد پایین و کمبود تقاضا فاقد صرفه اقتصادی هستند که امیدواریم امسال دولت با تصمیم گیری درست در بخش تقاضا و عرضه از تشدید بحران برای سوخت ملی سی ان جی جلوگیری کند و بر خلاف گذشته نظرات بخش خصوصی مورد توجه قرار دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->