واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

نماز شرف الشمس چگونه است؟

  • کد خبر: ۱۵۷۷۳۴
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
نماز شرف الشمس چگونه است؟
نماز حاجت شرف الشمس در روز ۱۹ فروردین که شرف الشمس شروع می شود برای طلب حاجت و برآورده شدن حاجت خوانده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نماز حاجت شرف الشمس در روز ۱۹ فروردین که شرف الشمس شروع می شود برای طلب حاجت و برآورده شدن حاجت خوانده می‌شود.

نحوه خواندن نماز شرف الشمس 

اگرچه بسیاری از ما «شرف‌الشمس» را به نام انگشتر یا گردنبند می‌شناسیم، اما شرف الشمس نه سنگ است و نه حتی دعایی که بر روی عقیق زرد می‌نویسند.
شرف یک اصطلاح نجومی است که برای قرار گرفتن ستاره‌ها در برخی از برج‌های فلکی و میزان سعادت و نحوست روز‌ها از آن استفاده می‌شود. بسیاری از قدیم الایام تا کنون قرار گرفتن هر ستاره را در برج و درجه‌ای که شرف آن باشد، دارای نوعی از تأثیر دانسته و قرار گرفتن آن در درجه‌ای دیگر که هبوط آن باشد، را دارای تأثیر دیگری می‌دانند و گفته اند شرف الشمس هنگامى است که در درجه ۱۹ حمل (فروردین) باشد.
گفته می‌شود که هر سال در روز ۱۹ فروردین خورشید به نقطه خاصی در آسمان میرسد و حالتی معادل شب قدر را ایجاد میکند. در این روز خورشید نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیش‌تری دارد و آداب و اعمال خاصی برای آن ذکر شده است. 

برای دعای شرف الشمس خواص بسیاری ذکر شده که گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت از مهم‌ترین آنهاست. برای گرفتن حاجت در روز ۱۹ فروردین ۲ رکعت نماز حاجت بخوانید و ۱۰۰ صلوات بفرستید. سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ نوشته، حاجت خود را نیز در آن ذکر نمایید و کاغذ را در قرآن بگذارید.

اشکال حرز شرف الشمس چه معنایی دارند؟

حرز شرف شمس که روی نگین و یا عقیق حکاکی می‌شود، آداب خاصی دارد، شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آن‌ها را کلمات مبارکه «الله؛ جمیل؛ رحمن؛ مومن؛ نور» گفته‌اند و به جای نقش از پنج حرف اول آن‌ها به صورت «ا. ج. ر. م. ن» می‌توان استفاده کرد. این نقش ۱۳ حرف دارد ۴ حرف از تورات ۴ حرف از انجیل و ۵ حرف از قرآن کریم است. تصویر جدول یا لوح شرف شمس هم در زیر آورده شده که خواص یکسانی را با نقش حرز دارد.

طریقه خواندن نماز شرف الشمس​ بر اساس روایات

امام علی(ع) درباره ثواب خواندن نماز با انگشتر عقیق فرمودند: دو رکعت خواندن نماز با انگشتر عقیق، برابر است با هزار رکعت نمازی که بدون انگشتر عقیق خوانده می‌شود.

حضرت سجاد(ع) فرمودند: کسی که در هنگام دعا انگشتر عقیق دستش باشد، دعایش برآورده می‌شود.

حضرت صادق(ع) فرمودند:خدا دوست دارد دستی را که در هنگام دعا به سمتش دراز می‌شود، انگشتر عقیق در دستش باشد.

منابع: تسنیم، سایت دعاگو




گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->