نماینده مجلس: دولت از الان به فکر تامین گاز زمستان باشد

  • کد خبر: ۱۵۸۷۰۰
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
نماینده مجلس: دولت از الان به فکر تامین گاز زمستان باشد
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت باید با جدی گرفتن بهینه‌سازی مصرف سوخت و انجام اقداماتی همچون تعویض بخاری‌های غیراستاندارد با بخاری‌های پربازده از کمبود و حتی بحران گاز در  زمستان جلوگیری کند.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی احمدی با اشاره به ضرورت توجه دولت به موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت، گفت: دولت باید از اکنون به فکر زمستان پیش‌رو باشد و با جدی‌گرفتن بهینه‌سازی مصرف سوخت و انجام اقداماتی همچون تعویض بخاری‌های غیراستاندارد با بخاری‌های پربازده از کمبود و حتی بحران گاز در  زمستان جلوگیری کند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در این راستا، افزود: باید از طریق دستگاه‌های رسانه‌ای در این زمینه و کاهش مصرف هر نوع انرژی دیگری را نیز فرهنگسازی کرد تا مردم به تعویض بخاری‌های غیراستاندارد خود ترغیب شوند و حتی اقدام به دوجدار کردن پنجره‌ها با هدف جلوگیری از خروج انرژی از منازل کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید در کنار این مسائل افزایش تولید گاز را نیز جدی بگیرد، ادامه داد: همچنین جلوگیری از سوختن گاز‌های فلر یا همان گاز‌های مشعل و تبدیل آن‌ها به گاز‌هایی که مورد استفاده کارخانه‌جاتی همچون سیمان قرار می‌گیرد می‌تواند در این مسیر بسیار راهگشا باشد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: همچنین باید زمان اورهال پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها را در زمستان که پیک مصرف گاز است قرار داد تا در آن زمان آن‌ها از گاز استفاده نکنند و گاز بیشتری ذخیره شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->