سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آغاز شد + فیلم (۱ تیر ۱۴۰۳) استعفای مقام ارشد آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه ترور ۲ جوان فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهای نتانیاهو درباره آینده نوار غزه پس از جنگ سفیر عربستان در لندن: عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل «بسیار بعید» است آغاز فعالیت استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی از فردا (۲ تیر ۱۴۰۳) پخش زنده سومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معاون‌اول قوه‌قضائیه: نتیجه مشکلات اقتصادی و معیشتی سرازیرشدن پرونده‌ها به قوه‌قضائیه است دیدار مسئولان قضایی با رهبر معظم انقلاب، فردا (شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳) آیت الله علم الهدی: دیروز آبِ خوردن را به برجام گره زدید، امروز نان مردم را؟ | برجام، نماد کوتاه آمدن ماست نه آمریکا وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه زاهدان تکذیب شد (یکم تیرماه ۱۴۰۳) گروسی: در شورای امنیت علیه ایران اجماع وجود ندارد ارمنستان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت آمریکا و چین پس از پنج سال وقفه مذاکرات هسته‌ای را از سرگرفتند استقبال آمریکا از اقدام خصمانه ضدایرانی کانادا علیه سپاه پاسداران حسن روحانی دوباره به صداوسیما نامه نوشت ادعای انصراف قالیباف از نامزدی انتخابات تکذیب شد توئیت پورمحمدی درباره زاکانی از وسط مناظره انتخاباتی + عکس سومین مناظره انتخاباتی امشب (یکم تیر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الاقصی به شهادت رسید|افزایش شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۵۲ تن
سرخط خبرها

نماینده مجلس:‌ چرا وقتی صحبت از معلمان و بازنشستگان می‌شود، آقایان نگران خلق پول هستند؟

  • کد خبر: ۱۵۸۹۲۰
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
نماینده مجلس:‌ چرا وقتی صحبت از معلمان و بازنشستگان می‌شود، آقایان نگران خلق پول هستند؟
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با برشمردن ایرادات نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان، گفت: اگر سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت معوقات رتبه‌های واقعی معلمان دچار مشکل است، لایحه متمم ارائه کند تا دیگر نگرانی از بابت خلق پول نیز برای آن  کسانی که نگرانی از این بابت دارند، وجود نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد وحیدی با اشاره به بررسی اعتراضات معلمان در آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید شرایطی را فراهم کند که معلم بتواند در فصل اعتراضات، مستندات جدید خود را بارگذاری کند تا به آن رسیدگی شود. متأسفانه گزارش‌هایی از معلمان به ما رسیده که سامانه اجازه بارگذاری مدارک جدید را نمی‌دهد و اعتراضات فقط براساس مستندات قبلی انجام می‌شود که این روند باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر اختیارات استان در هیأت‌های ممیزه باید افزایش یابد و شاخص‌ها در استان و شهرستان‌ها  بررسی شود. در حال حاضر رتبه‌های ۳، ۴ و ۵ در مرکز تعیین می‌شود که این چرخه به درستی طراحی نشده است، این روند باید به نحوی باشد که فرد ابتدا در شهرستان رتبه‌بندی شود و اگر اعتراضی داشت به استان و سپس به مرکز مراجعه کند.

وی ادامه داد: وقتی معلمی در شهرستان رتبه‌بندی شود با شناخت دقیق‌تری به معلم رتبه داده می‌‎شود نه اینکه شاخص‌های عمومی و دینداری یک فردی که رزمنده بوده و خدمات حوزه دینی مدرسه زیر نظر او است امتیاز پایین بگیرد! و وقتی علت هم سئوال می‌شود، اینگونه پاسخ می‌دهند که مستندی ارائه نشده،  مگر در این نوع شاخص‌ها چه مستنداتی باید ارائه شود. به همین دلیل است که می‌گوییم اگر ارزیابی به مدیر مدرسه و منطقه داده شود، رتبه دقیق‌تری به فرد اعطا می‌‎شود.

وحیدی یادآور شد: نکته دیگری که باید اصلاح شود این است که برای هر دسته از شاخص‌ها کف در نظر گرفته شده که این روند نیز باید اصلاح شود؛ به این معنا که اگر یک معلم در مواردی صاحب امتیاز لازم بوده و فقط در یک مورد به حد نصاب نرسیده، رتبه پایین‌تر به او داده می‌شود که لازم است آن یک مورد مجددا بررسی یا مجموع امتیازات در نظر گرفته شود.

 رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه از دانشگاه‌گرایی در رتبه‌بندی معلمان باید پرهیز کنیم، افزود: ما نمی‌‎خواهیم معلمان تبدیل به اساتید دانشگاه شوند و صرفا کار‌های پژوهشی انجام دهند، هدف قانون نیز این نبوده؛ معلم باید برای کار‌های آموزشی و مدرسه‌ای امتیاز دریافت کند و اگر پژوهشی هم است، در راستای نیاز‌های مدرسه باشد.

وی تأکید بر اینکه دولت باید رتبه بندی را به طور کامل تأمین اعتبار کند، اضافه کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه دچار کمبود بودجه است، می‌‎تواتند مانند لایحه ترمیم حقوق، لایحه متمم به مجلس ارائه کند تا خلق پول نیز صورت نگیرد،  متأسفانه تا صحبت از معلم و بازنشسته می‌‎شود، آقایان نگران خلق پول می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، فصل رسیدگی به اعتراضات معلمان را آزمونی برای صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در صورت معرفی وی به عنوان وزیر قطعا از ملاک‌های بررسی صلاحیت همین موضوعات خواهد بود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->