حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

حمله چهارجانبه!

  • کد خبر: ۱۶۰۶۷۴
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
حمله چهارجانبه!
خراسان رضوی امسال با ۴ تیم در رقابت‌های لیگ دسته‌یک کشتی حاضر می‌شود.

مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته‌یک کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور امروز در فدراسیون کشتی برگزار می‌شود و طی آن چهار تیم از استان خراسان‌رضوی، حریفان خود را در این دوره از مسابقات خواهند شناخت. مسابقاتی که قرار است در بخش فرنگی از اواخر اردیبهشت و در بخش آزاد از نیمه اول خرداد آغاز شود.

کشتی استان خراسان‌رضوی هم که در چند سال گذشته توانسته است رفته‌رفته به روز‌های خوبش برگردد و به ظهور ستاره‌های جدید روی دایره طلایی از این خطه پهلوان‌خیز امیدوار شده است، در این مسابقات با چهار تیم حاضر خواهد بود. سه تیم از آزادکاران خراسانی و یک تیم در بخش فرنگی از استان در این دوره از رقابت‌ها حضور خواهند داشت و باید دید جوانان آینده‌دار خراسانی در قالب این تیم‌ها چه نمایشی روی دایره طلایی خواهند داشت. سال گذشته دو تیم از استان در رقابت‌های قهرمانی لیگ دسته‌یک کشتی آزاد حاضر شدند که یکی از این دو تیم به مقام سومی رسید و تیم دیگر هم تا نیمه‌نهایی بالا آمد، اما هیچ‌کدام نتوانستند جواز حضور در مسابقات لیگ‌برتر را به‌دست بیاورند.

مدعیان قهرمانی از دیار خراسان

رقابت‌های لیگ دسته‌یک کشتی آزاد با شرکت بیست تیم برگزار می‌شود و امروز رقبا در گروه‌ها دسته‌بندی می‌شوند. در این رقابت‌ها سه تیم از خراسان حضور دارند. تیم‌های گروه ساختمانی جاودانی، صنایع غذایی معینی‌پور و عقاب خراسان‌رضوی درحالی در این مسابقات حاضر می‌شوند که دو تیم اول در رقابت‌های سال گذشته توانستند تا نیمه‌نهایی بروند و گروه ساختمانی جاودانی عنوان نیاورد، اما صنایع غذایی معینی‌پور به مقام سوم رسید.

تیم‌هایی که امسال هم به‌ترتیب با هدایت حامد تاتاری و رضا علیزاده شانس بسیاری برای کسب عنوان قهرمانی دارند و درپی بستن تیمی قدرتمند هستند. اما حکایت تیم عقاب خراسان‌رضوی حکایتی متفاوت است. تیمی نظامی که با سربازان کشتی‌گیر به مسابقات پا می‌گذارد و شاید نباید از آن‌ها انتظار چندانی داشت. تیمی که زیر نظر نیروی هوایی است و کشتی‌گیران سرباز خراسانی می‌توانند برای این تیم روی تشک بروند. هدایت این تیم به‌عهده هادی رستمی است.

نماینده پرامید نیشابور در فرنگی

چهارمین تیم خراسانی حاضر در لیگ دسته‌یک فصل پیش‌رو در بخش فرنگی روی تشک می‌رود. تیم هیئت کشتی نیشابور درحالی به این مسابقات می‌رود که تنها نماینده استان در این بخش است و می‌تواند با جمع‌کردن فرنگی‌کاران خوب خراسانی تیمی مدعی داشته باشد. محسن بشنجی، فرنگی‌کار خوب سابق کشتی فرنگی استان، هدایت این تیم را به‌عهده دارد. در بخش فرنگی دوازده تیم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

ترکیب پنهان تیم‌ها در آستانه رقابت‌ها

نکته جالب توجه درباره حضور تیم‌های خراسانی در این دوره از مسابقات، پنهان‌بودن ترکیب تیم‌هایشان است. تیم‌هایی که هنوز کسی از کشتی‌گیرانی که می‌خواهند روی تشک بفرستند، خبر ندارند! هاشم مختاری، دبیر هیئت کشتی خراسان‌رضوی، دراین‌باره می‌گوید: «هنوز تیم‌ها برای جذب کشتی‌گیران مدنظر اقدام نکرده‌اند و چیزی بروز نداده‌اند.» این درحالی است که رقابت‌های فرنگی کمتر از سه هفته دیگر برگزار می‌شود و آزادکاران هم از یک ماه دیگر به میدان خواهند رفت. با وجود این، گویا هیئت کشتی خراسان‌رضوی تدابیری ویژه برای توزیع ستاره‌های خراسانی در تیم‌های مختلف به کار گرفته است تا سه تیم خوب در بخش آزاد و یک تیم قدرتمند در بخش فرنگی داشته باشد.

۴ تیم برای یک هدف!

علامت سؤال بزرگی که روبه‌روی خبر حضور چهار تیم از خراسان‌رضوی در لیگ دسته‌اول کشتی وجود دارد، این است که چرا به‌جای چهار تیم، استان برای اعزام یک تیم قدرتمندتر به این مسابقات اقدام نکرده است؟ آیا کشتی خراسان‌رضوی که بعد از بیش از یک‌دهه رفته‌رفته جان می‌گیرد، ظرفیت دارد با چهار تیم در این مسابقات حاضر شود؟

سؤالاتی که هاشم مختاری، دبیر هیئت کشتی، در غیاب همیشگی رئیس هیئت به آن، این‌چنین پاسخ می‌دهد: «باید ابتدا ببینیم هدف هیئت و چشم‌اندازی که ما داشتیم، چه بوده است. واقعیت آن است که هدف ما بیشتر این بوده که کشتی‌گیران خراسانی بتوانند مسابقه بدهند و با کشتی‌گیران خوب کشوری شانه‌به‌شانه شوند.» وی افزود: «کشتی‌گیران امروز خراسان‌رضوی به‌جز یکی‌دو نفر مثل احمد جوان و مصطفی طغانی همه در یک سطح هستند و لازم است که آن‌ها تا می‌توانند میدان ببینند.»

یک تیم کامل امیدواری

کشتی خراسان در یکی‌دو سال گذشته کشتی‌گیران جوان و آینده‌داری را روی تشک به خود دیده است. کشتی‌گیرانی مثل احمد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، مصطفی طغانی در ۱۲۵ کیلوگرم، مجید باقری در ۷۹ کیلوگرم، امیررضا نوازی در ۵۵ کیلوگرم، مرصاد شاکری در ۱۱۰ کیلوگرم، مهراب بابایی در ۹۲ کیلوگرم، علیرضا محمدی در ۷۹ کیلوگرم و طا‌ها خمینه در ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد که هرکدام از این نفرات می‌توانند رفته‌رفته به آزادکارانی باتجربه و شش‌دانگ تبدیل شوند.

اوضاع در کشتی فرنگی هم همین‌طور است و امثال وحید دادخواه می‌توانند در تیم کشتی فرنگی استان خودنمایی کنند. در فرنگی نفراتی مانند محمودآبادی، حسین‌آبادی و دیرم‌آبادی در تیم‌ملی نونهالان هستند و توانسته‌اند مدال آسیایی هم بگیرند که این نفرات آینده کشتی فرنگی این دیار به حساب می‌آیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->