اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

نشـاط ۱۰ هزار نفری در مسابقات رمضان!

  • کد خبر: ۱۶۰۲۹۵
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
نشـاط ۱۰ هزار نفری در مسابقات رمضان!
جشنواره ورزشی جام رمضان مشهد با معرفی تیم‌های برتر پایان یافت.

نور‌های سالن کم می‌شود و آرام‌آرام هواداران دوآتشه‌ای که برای تماشای آخرین نبرد فوتسال جام رمضان به سالن آمده بودند، بهشتی را ترک می‌کنند. این آب سردی بود که بر آتش رقابت‌های ورزشی جام رمضان ۱۴۰۲ ریخته شد و اگرچه هنوز در چند رشته‌ای مسابقات ادامه دارد، با پایان ماه مبارک رمضان، رسما این تورنمنت داغ و مهیج به پایان رسید؛ جشنواره ورزشی که با عنوان «برکت و کرامت» دومین دوره‌اش را در ایام ماه مبارک رمضان پشت سر گذاشت و ورزشکاران و ورزش‌دوستان شهر یک ماه تمام در قالب شانزده رشته ورزشی به میهمانی هیجان رفته بودند.

این ضیافت دست آخر در رشته‌های مختلف با معرفی تیم‌ها و نفرات برتر به پایان رسید؛ تورنمنتی که البته در رشته والیبال و فوتبال پایه به‌دلیل فشردگی جدول برگزاری همچنان ادامه دارد و در یکی‌دو رشته مثل کبدی و تیروکمان هم برگزار نشد، اما هرچه بود، نزدیک به ۱۰ هزار ورزشکار از این تورنمنت استقبال کردند؛ جامی که برندگانش را شناخت و یک ماه تمام ورزش شهر به هیجان رمضانی مزین شد.

فوتسال| قهرمانی با چاشنی حاشیه و جذابیت

رقابت‌های فوتسال جام رمضان از دیرباز یکی از مسابقات مهم و پرتماشاگر این تورنمنت بوده است؛ پیکار‌هایی که قدمتش به بیش از سه دهه برمی‌گردد و امسال هم با حضور ۲۲۴ تیم، رکوردی تاریخی را از خود برجا گذاشت؛ تیم‌هایی که در هفت سالن ورزشی شهرداری مشهد و در هر سالن هشت گروه چهارتیمی با یکدیگر مسابقه دادند و در پایان ۲۸ تیم منتخب سالن‌ها و چهار تیم اخلاق توانستند ۳۲ تیم مرحله نهایی را تشکیل بدهند.

پیکار‌های فوتسال جام رمضان شب‌های گرمی را به سالن شهیدبهشتی مشهد هدیه داد و در پایان جدال‌هایی حیثیتی، این تیم آهن‌آلات صفرزاده بود که در شب پایانی و در فینال جنجالی و پرحاشیه ۲ بر ۱ از سد تیم شهیدسخندان گذشت تا قهرمان این مسابقات باشد؛ تیمی با هدایت و مدیریت حمید بی‌غم، سرمربی نام‌آشنای فوتسال مشهد که در کارنامه‌اش قهرمانی مس سونگون در لیگ قهرمانان را هم دارد. در سوی دیگر یاران حسین اسلامی در شهیدسخندان هم تا پای جان برای جام جنگیدند.

دو تیم بازیکنان باتجربه و لیگ‌برتری هم در ترکیب داشتند و برای تیم شهیدسخندان بازیکنانی مانند حامد ثنایی، سروش احمدنیا و مرتضی محمدی بازی می‌کردند و در تیم قهرمان آهن‌آلات صفرزاده هم نفراتی ازجمله اکبر کاظمی، جواد گریوانی و امیرعلی محمدپور حضور داشتند. این دیدار با قضاوت حسین توانا و حمید متین‌مقدم برگزار شد و حاشیه‌های زیادی هم داشت، اما درنهایت هرچه بود، با قهرمانی تیم بی‌غم همراه شد. در دیدار رده‌بندی نیز تیم یوپی‌وی‌سی جنگی با نتیجه ۳بر ۱ از سد کشت و صنعت نادر عبور کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

والیبال‌نشسته| مقاومت روی تور بلند

عزم مردان نشسته برای رسیدن به کامیابی روی تور کوتاه رقابت‌های والیبال‌نشسته آن‌قدر زیاد بود که مسابقات جام رمضان را به آوردگاهی جذاب و مهیج بدل کرد. رقابت‌های والیبال‌نشسته جام رمضان ۱۴۰۲ مشهد با حضور شش تیم به میزبانی سالن ورزشی سرافرازان شهرداری مشهد برگزار شد که در پایان این مسابقات تیم مقاومت قهرمان شد و تیم‌های پارس و ایرانیان در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

هندبال ساحلی| هندبال در گود کشتی!

مسابقات هندبال ساحلی جام رمضان امسال اولین‌بار در سطح استان خراسان‌رضوی و در مشهد برگزار شد؛ پیکار‌هایی که البته محل برگزاری‌اش محلی از سؤال بود. این پیکار‌ها در گود کشتی باچوخه بابانظر مشهد برگزار شد و همین مسئله اعتراض‌هایی را هم با خود به همراه داشت، اما درنهایت تیم شهیدنظرنژاد توانست قهرمان نخستین دوره این مسابقات باشد. هشت تیم در این دوره در دو رده سنی نوجوانان و جوانان با یکدیگر پیکار کردند و تیم شهیدنظرنژاد که همان تیم ناحیه ۷ بود، جام قهرمانی را بالای سر برد. تیم‌های شهیدجبار نبوی (ناحیه یک) و شهیدمسعود اختری در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بسکتبال| حساس در حد لیگ‌برتر

جدال‌های بسکتبال جام رمضان امسال پس از ورود به مراحل حذفی حساسیت دوچندانی پیدا کرد. این رقابت‌ها در سالن امید و زندگی برگزار شد و در آن ۲۴ تیم با یکدیگر جدال کردند. تیم‌های قوی‌تر این تورنمنت یکی‌دو جای خالی در فهرست اولیه داشتند تا در دور‌های نهایی بتوانند بازیکنانی باتجربه به ترکیبشان اضافه کنند.

این اتفاق رقم خورد و بازیکنانی مانند حسن علی‌اکبری و نوید خواجه‌زاده، ستاره‌های لیگ‌برتری آویژه صنعت پارسای مشهد، در قالب جام رمضان به میدان رفتند. در این مسابقات حتی بازیکنانی ازجمله سجاد ابراهیمی، بازیکن مشهدی که خارج از مشهد در لیگ دسته یک کشور بازی می‌کند، به بازی گرفته شد. این مسئله موجب حساسیت بیشتر رقابت‌ها و حضور پرشورتر تماشاگران در سالن می‌شد.

دیدار نهایی این مسابقات بین تیم‌های توس راوین و رادین برگزار شد. رادین باانگیزه در این بازی مجید صادقی و نوید خواجه‌زاده، دو ستاره آویژه را در ترکیب داشت و در سوی مقابل توس راوینی‌ها سجاد ابراهیمی و رحمان‌دخت را در اختیار داشتند. این دیدار در پایان با برتری توس راوین به پایان رسید و این تیم جام را بالای سر برد. در دیدار رده‌بندی نیز تیم ناحیه ۵ از سد تیم دسته دویی فرش مشهد عبور کرد و جایگاه سوم این مسابقات را از آن خود کرد.

بسکتبال باویلچر| محاسبه دقیق فقط برای جام

آسایشگاه جانبازان امام‌خمینی (ره) میزبان مسابقات بسکتبال باویلچر جام برکت و کرامت ۱۴۰۲ بود. این رقابت‌ها امسال با حضور شش تیم قدرتمند و همچنین با بازی و هنرنمایی بازیکنان شناخته‌شده استان خراسان، سطح بالایی از رقابت را به نمایش گذاشت. در ایستگاه پایانی این مسابقات، تیم مرحوم محاسباتی در دیداری جذاب و هیجان‌انگیز، تیم شهیدرمضانی را از پیش رو برداشت و جام را مال خود کرد و تیم مرحوم کامیابی نیز به مقام سوم دست یافت. این مسابقات دومین سال پیاپی برگزار می‌شد.

والیبال ساحلی | به طراوت رودپارک

والیبال ساحلی جام رمضان در دو رده سنی کمتر از نوزده سال و آزاد در رودپارک مشهد برگزار شد؛ مسابقاتی که در بخش کمتر از نوزده سال ۲۱ تیم در آن حضور داشتند و در بخش آزاد نیز ۱۶ تیم با یکدیگر مسابقه دادند. در بخش کمتر از نوزده سال این مسابقات تیم پویا با ترکیب پویا قصابیان و صدرا امینی توانست با غلبه بر تیم استقلال به مقام قهرمانی برسد.

در این رده سنی نیز تیم البرز جوان توانست با غلبه بر نمایشگاه کامیون اپل به مقام سومی برسد. در فینال رده سنی آزاد نیز شهرداری ب مقابل دانش و توپ با نتیجه ۲ بر ۱ به برتری رسید و قهرمان شد و در دیدار رده‌بندی این رده شهرداری الف توانست بر رایان چیره شود و بر سکوی سوم بایستد.

بدمینتون| حمله به راکت برنده

رقابت‌های بدمینتون جام رمضان مشهد هم در سالن شهید فخار با حضور پرشور ورزشکاران این رشته ورزشی در استان از مسابقات جذاب این جشنواره بود؛ جایی که بدمینتون‌بازان در قالب شانزده تیم در چهار گروه با یکدیگر جدال کردند. هر تیم در این مسابقات هفت بازیکن داشت که درمجموع ۱۰۲ ورزشکار درگیر این مسابقات بودند.

فینال این رقابت‌ها در میان هیاهوی طبل و شیپور تماشاچیان سالن فخار مجموعه ورزشی سجاد بین دو تیم کباب گل گندم و شاهین با ترکیب بدمینتون‌باز‌های مطرح استان ازجمله جواد غریب، سهیل اشجعی و مرتضی حسینی برگزار شد که درنهایت کبابی‌ها حریفشان را از پیش روی برداشتند. از سوی دیگر، در دیدار رده‌بندی این مسابقات، پیشکسوتان و مسئولان بدمینتون استان نیز دست به راکت شدند و در کنار ملی‌پوش مشهدی در قالب دو تیم عقاب و هیئت بدمینتون با هم به رقابت پرداختند. مجید زرچی، حسین رضوی و محمد زرچی ازجمله بازیکنان این دو تیم بودند و دست آخر رئیس و دبیر هیئت با تیم هم‌نام خودشان بر سکوی سوم ایستادند.

پاراتنیس روی میز | پینگ‌پنگ موفقیت

آسایشگاه معلولان شهیدفیاض‌بخش مشهد میزبان دومین جام رمضان تنیس روی میز جانبازان و معلولان جشنواره رمضانی برکت و کرامت بود؛ جایی که ۸۵تنیسور در چهار کلاس به مدت ۹شب و با حضور جانبازان و معلولان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در سالن ورزشی شادروان حمیدی آسایشگاه فیاض‌بخش با یکدیگر مصاف کردند. در پایان این مسابقات نیز در کلاس‌های یک تا پنج نشسته روی ویلچر، مهرداد محمدپور به مقام اول دست یافت و مهدی جدی نایب‌قهرمان شد.

سعید ایران‌منش و سیدمحمود حسینی نیز بر سکوی سوم قرار گرفتند. در کلاس جانبازان سالم تن (ویژه) نیز مقام قهرمانی به علی قالیباف رسید و عباس رضایی دوم شد تا محمدحسین افشار و نوروز مهاجر در کنار هم سوم شوند. کلاس شش و هفت جانبازان و معلولان به کام حسن کارگر بود و جام قهرمانی را از آن خود کرد و محمود ثابتی‌چوبدار به مقام دوم رسید. علی حکاک و کیقباد کیومرثی نیز با هم به مقام سومی رضایت دادند. همچنین حمیدرضا شجیعی، جواد غلام‌زاده، شکرا... فرامرزی و مجتبی صداقت نیز در کلاس‌های ۸، ۹ و ۱۰ جانبازان و معلولان به مقام‌های اول تا سوم مشترک دست یافتند.

دوومیدانی، کشتی و سایر انفرادی‌ها

جشنواره ورزشی جام رمضان علاوه بر رشته‌های تیمی در چند رشته انفرادی هم برگزار شد و حال‌وهوای ویژه‌ای داشت؛ رشته‌هایی مثل دوومیدانی، کشتی، ووشو، بوچیا و پاراتنیس روی میز که ورزشکاران زیادی را به میدان فرستاد. در رشته دوومیدانی و در بخش آقایان ۱۱۷ ورزشکار در ۹ ماده با هم مصاف کردند. در کشتی خردسالان آزادکار در سیزده وزن با یکدیگر رقابت داشتند و در بوچیا هم مسابقات با حضور ۵۴ نفر در پنج کلاس برگزار شد. ووشو هم وضعیتش مانند دیگررشته‌های انفرادی بود و ووشوکاران در وزن‌های مختلف به روی تاتامی رفتند.

غیاثی: انتظار این حضور را نداشتیم

معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد پس از یک ماه پرکار و سخت، درباره برگزاری این مسابقات گفت: «واقعا فکر نمی‌کردیم بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در این مسابقات و در قالب شانزده رشته ورزشی آقایان، بانوان و جانبازان و معلولان شرکت کنند!» سیدحسین غیاثی افزود: «از جذابیت‌های جالب این دوره از رقابت‌ها حضور تیم‌ها و ورزشکارانی از دیگرشهر‌های استان و حتی کشور بود. به‌عنوان مثال، ما در برخی رشته‌ها از شهر‌های بجنورد، بیرجند، فریمان و حتی اهواز تیم یا شرکت‌کننده در ورزش‌های انفرادی داشتیم.»

وی بیان کرد: «جام رمضان امسال ما را ترغیب کرد تا در مجموعه مدیریت‌شهری به فکر ساخت یک مجموعه ورزشی مجهز و بزرگ بیفتیم. هفت سالن ورزشی شهرداری در جریان این مسابقات درگیر فوتسال جام رمضان بود، اما دور نهایی را به‌دلیل استقبال چشمگیر هواداران مجبور بودیم در سالن شهیدبهشتی برگزار کنیم. به همین دلیل فکر می‌کنم جا دارد در سال پیش رو به ساخت یک سالن بزرگ با ظرفیت دست‌کم دوسه‌هزار نفری برای تماشاچیان اقدام کنیم تا در سال‌های بعد این مشکل را نداشته باشیم.»

غیاثی یادآور شد: «برگزاری این مسابقات تنش‌هایی هم داشت که جزو جدایی‌ناپذیر ورزش است.» وی تصریح کرد: «سی‌ویکم اردیبهشت و هم‌زمان با نخستین روز دهه کرامت، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این مسابقات را در تالار شورای اسلامی شهر مشهد برگزار خواهیم کرد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->