«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

زمان پذیرش زائران خارجی حج تمتع اعلام شد + جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۰۲۹۷
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
زمان پذیرش زائران خارجی حج تمتع اعلام شد + جزئیات
عربستان زمان پذیرش زائران خارجی حج تمتع را از ۳۱ اردیبهشت اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عربستان برای برپایی مناسک حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) آماده شده و زمان ورود و خروج و زائران کشور‌های مختلف را اعلام کرده است.

نخستین گروه زائران خارجی حج ۳۱ اردیبهشت وارد عربستان می‌شود

بر اساس برنامه‌ریزی سعودی‌ها، ورود کاروان‌های حج تمتع به سرزمین وحی از اول ذی‌القعده مصادف با ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و چهارم ذی‌الحجه یعنی دوم تیرماه به پایان می‌رسد و به این ترتیب بیش از ۲ میلیون زائر حج تمتع طی ۳۴ روز وارد عربستان می‌شوند.

بازگشت حجاج از ۱۲ تیرماه تا ۱۱ مردادماه

مناسک حج تمتع از پنجم تا سیزدهم ذی‌الحجه یعنی سوم تا یازدهم تیرماه برگزار می‌شود و با برنامه سعودی‌ها حجاج از ۱۴ ذی‌الحجه هم‌زمان با ۱۲ تیرماه به کشور‌های خود بازمی‌گردند و روند بازگشت حجاج تا نیمه محرم مصادف با یازدهم مردادماه ادامه دارد.

هر ساله بیش از ۹۰ درصد حجاج از طریق هوایی وارد عربستان می‌شوند و زائران کشور‌های اندونزی، پاکستان و هند به عنوان نخستین گروه‌های اعزامی وارد سرزمین وحی می‌شوند.

گفتنی است: ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از سوم خردادماه به صورت هوایی وارد عربستان شده و روند اعزام زائران ایرانی حدود ۲ هفته به طول می‌انجامد و زائران در قالب کاروان‌های مدینه اول و مدینه دوم به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->