معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) + ویدئو

  • کد خبر: ۱۶۰۸۱۵
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
بسته اخبار بین‌الملل امروز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) + ویدئو
امروز نیز جهان با تحولات مختلفی همراه بود که برخی از عناوین مهم این رویداد‌ها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، اهم رویداد‌های بین المللی طی روزی که گذشت در ادامه می‌آید:

آخرین خبر‌ها از تحولات سودان

در حالی که آرامش نسبی در سودان بعد از اعلام آتش‌بس برقرار است، نیرو‌های واکنش سریع سودان اعلام کردند که جنگ تنها زمانی به پایان می‌رسد که فرمانده ارتش خود را تسلیم کند.

به نقل از شبکه خبری المیادین بعد از اعلام آتش‌بس ۷۲ ساعته به دنبال ۱۰ روز جنگ خونین میان نیرو‌های عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع با رهبری محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی اکنون آرامش نسبی در این کشور برقرار است، اما ۲ طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

نون کشکوش، عضو کمیته سیاسی ائتلاف دموکراتیک وکلای سودان، اعلام کرد: نقض آتش‌بس همچنان ادامه دارد و صدای درگیری‌ها در مناطق مختلف به گوش می‌رسد.

وی گفت: گروه‌های سیاسی برای کاهش شدت نزاع میان ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع تلاش می‌کردند. نهاد نظامی نیرو‌های واکنش سریع را به وجود آورد و چیزی که در حال حاضر می‌بینیم، نزاع بر سر قدرت است.

در این خصوص هارون محمود مدیخیر، مشاور فرمانده نیرو‌های واکنش سریع، گفت: نیرو‌های واکنش سریع به آتش‌بس پایبند هستند و باید این نزاع پایان یابد. ما تمایلی به این جنگ نداشتیم، اما فرمانده نیرو‌های مسلح ما را مجبور کرد. این جنگ تنها زمانی به پایان می‌رسد که عبدالفتاح البرهان خود را تسلیم کند.

همچنین الحارث ادریس، نماینده سودان در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت گفت: نیرو‌های واکنش سریع تلاش کردند از طریق کودتای نظامی بر قدرت سلطه یابند. ما از شورای امنیت می‌خواهیم این رخداد‌ها را جنگ داخلی نداند.

وی گفت: باید به سودان فرصت تعامل با پیشنهادات منطقه‌ای برای حل بحران داده شود. اولویت با پیشنهادات اتحادیه آفریقا و کشور‌های مجاور است. آنچه در سودان اتفاق می‌افتد، یک موضوع داخلی است که باید بدون مداخله خارجی حل شود. ارتش برای پایان شورش نیرو‌های واکنش سریع با کمترین خسارت ممکن تلاش می‌کند.

عمرالبشیر کجاست؟

به دنبال انتشار اخبار ضد و نقیضی مبنی بر فرار رئیس‌جمهوری مخلوع سودان از زندان کوبر با آغاز درگیری‌های خشونت‌آمیز در این کشور، رویترز در خبری اعلام کرد عمرالبشیر اصلا در زندان نبوده و پیش از آغاز درگیری‌ها برای درمان به یک بیمارستان نظامی منتقل شده بود.

این در حالی است که یک مسئول سابق سودان و از اعضای نظام عمرالبشیر گفت: او زندان کوبر را به همراه مسئولان سابق دیگر ترک کرده و آن‌ها از خودشان محافظت خواهند کرد.

رویترز در گزارشی نوشت احمد هارون، معاون سابق عمرالبشیر، رئیس‌جمهوری مخلوع سودان که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی به جرم ارتکاب جرایم در دارفور تحت تعقیب است، در پیام صوتی که شبکه تلویزیونی الطیبه روز سه‌شنبه آن را پخش کرد، گفت، به همراه مسئولان سابق نظام از زندان خارج شده است.

او در این پیام صوتی گفت: ما در زندان کوبر برای ۹ روز زیر آتش گلوله بودیم و مسؤولیت حفظ جان‌مان را بر عهده می‌گیریم.

هارون اضافه کرد: حفظ کیان کشور بر هر طرح حزبی و سیاسی مقدم است.

وی درباره رهبران بازداشتی نظام سابق نیز تاکید کرد: ما اصرار داشتیم با وجود اینکه هزاران نفر بعد از آشوب در زندان و با وجود تعداد کم محافظان از زندان خارج شدند، در زندان بمانیم تا حکم قضایی برای آزادی‌مان به دلیل شرایط امنیتی صادر شود، اما به دلایلی که نمی‌توانم بگویم این دستور صادر نشد. من شخصا تصمیم گرفتم از زندان فرار کنم. ما مسؤولیت جان‌مان را بر عهده می‌گیریم. من قول می‌دهم وقتی اوضاع عادی شود، خودم را معرفی کنم.

احمد هارون یکی از سه مسؤول نظام سابق یعنی عمرالبشیر و عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفاع نظام سابق، است که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی دستور تعقیب‌شان صادر شده است. آن‌ها متهم به ارتکاب جرایم جنگی، ضد بشری و کشتار جمعی در دارفور در بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ هستند.

ارتش سودان درباره فرار البشیر بیانیه صادر کرد

این در حالی است که ارتش سودان اعلام کرد به بیانیه‌های صادر شده از سوی هر گروه یا افرادی که از زندان‌ها فرار کرده‌اند که احمد هارون نیز جزو آن‌هاست و به دلایل سیاسی زندانی بوده، اهمیت نمی‌دهد.

سخنگوی ارتش سودان تاکید کرد: برخی زندان‌ها به دلیل آشوب‌های اخیر همزمان با یورش شبه نظامیان سرکش به زندان‌های الهدی، سوبا و زندان زنان در ام درمان شاهد تنش‌هایی بود و بعد از کشتن و زخمی کردن برخی از نیرو‌های امنیتی، پلیس زندان‌ها را مجبور کردند زندانیان را آزاد کنند؛ در حالی که زندان کوبر نیز به دلیل قطع آب و برق مجبور شد زندانیان را آزاد کند و این تهدید امنیتی مضاعفی علیه مردم خارطوم است و احتمالا این آشوب به استان‌های دیگر هم کشیده شود.

سخنگوی ارتش افزود: زندانیان در برخی زندان‌های دیگر نیز همانند زندان‌های خارطوم خواستار آزادی شده‌اند و این امر زمینه‌ساز آشوب و اشاعه جرائم خواهد بود؛ به خصوص که برخی از آن‌ها محکومان جرایم خطرناک کیفری هستند.

کشته و زخمی شدن ۴۷۰۰ تن در درگیری‌های اخیر سودان

وزارت بهداشت سودان از کشته شدن ۵۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰۰ نفر دیگر در درگیری‌های این کشور خبر داد.

به گفته اسکای‌نیوز وزارت بهداشت سودان چهارشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای درگیری‌ها در این کشور ۵۱۲ نفر کشته شده و ۴۱۹۳ نفر زخمی شده‌اند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر تنها ۱۶ درصد از مراکز بهداشتی در سودان فعالیت می‌کنند و ۶۰ درصد از مراکز درمانی در خارطوم بسته شده است.

سازمان بهداشت جهانی افزود: با توجه به کمبود خدمات پزشکی، انتظار می‌رود سودان شاهد افزایش مرگ‌ومیر باشد.

۶۰ درصد مراکز درمانی سودان تعطیل است

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ۶۰ درصد از مراکز درمانی در خارطوم پایتخت سودان تعطیل است.

المیادین در گزارشی آورده سازمان بهداشت جهانی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال حاضر تنها ۱۶ درصد از مراکز بهداشتی در کشور سودان فعال بوده و ۶۰ درصد از مراکز درمانی خارطوم تعطیل است.

در این بیانیه آمده است با توجه به کمبود خدمات پزشکی، انتظار می‌رود سودان به دلیل درگیری‌های اخیر شاهد مرگ و میر بیشتری باشد.

آمریکا از کشته شدن یک تبعه دیگر در درگیری‌های سودان خبر داد

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید از کشته شدن دومین شهروند آمریکایی در جریان درگیری‌های سودان خبر داد.

الجزیره نوشت جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، امروز از کشته شدن دومین شهروند آمریکایی در جریان درگیری‌ها در سودان خبر داد و در عین حال اعلام کرد واشنگتن از کاهش قابل توجه سطح خشونت‌ها در سودان خرسند است.

پنجشنبه گذشته نیز کربی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که یک شهروند آمریکایی در جریان درگیری‌ها بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در سودان جان خود را از دست داده است.

جان کربی این خبر را اعلام کرد اما هیچ جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

ارتش سودان روز گذشته در بیانیه‌ای رسمی برقراری یک آتش بس ۷۲ ساعته در این کشور را بر اساس ابتکارعمل عربستان و آمریکا اعلام کرد و هشدار داد که ما به شرطی با آتش‌بس موافقت کردیم که شورشیان (واکنش سریع) همه خصومت‌ها را متوقف کنند.

از بامداد ۱۵ آوریل سال جاری میلادی، خارطوم پایتخت سودان و برخی دیگر از مناطق این کشور صحنه جنگ و درگیری بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع است.

دبیر کل اتحادیه عرب: اسد پیروز شد

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن ابراز تردید نسبت به جدی بودن تصمیم رئیس پارلمان لبنان در کاندیدا کردن سلیمان فرنجیه، ابراز امیدواری کرد که توافق عربستان و ایران موجب گشایشی در شرایط لبنان شود.

به گزارش سایت النشره احمد ابوالغیط در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الجدید گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و نیز حضور آن در اجلاس سران کشور‌های عربی هنوز قطعی نشده و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در نبرد پیروز شد.

او در ادامه درباره شرایط لبنان افزود: فکر نمی‌کنم نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، تصمیم جدی برای کاندیدا کردن سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده، برای ریاست‌جمهوری لبنان، داشته باشد و امیدوارم فضای حال حاضر کشور‌های عربی و توافق عربستان و ایران و همگرایی عربستان و سوریه موجب گشایشی در شرایط لبنان شود.

ابوالغیط در ادامه فاش کرد حسنی مبارک، رئیس‌جمهور سابق مصر به سعد الحریری، نخست وزیر سابق لبنان، توصیه کرد که برای نخست‌وزیر شدن شتاب نورزد.

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین نسبت به اینکه عربستان در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام بردارد، ابراز تردید کرد.

اعتراف لندن به ارسال مهمات اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین

انگلیس ارسال مهمات اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین را تایید کرد، اما اعلام کرد که هیچ نظارتی بر استفاده اوکراین از این تسلیحات نخواهد داشت و از مسئولیت پاکسازی آن‌ها بعد از پایان جنگ هم شانه خالی کرد.

خبرگزاری راشا تودی آورده جیمز هیپی، وزیر دولت انگلیس در امور نیرو‌های مسلح، اعلام کرد که این کشور ارسال مهمات اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین را آغاز کرده و بر نحوه استفاده اوکراین از این تسلیحات نظارت نخواهد کرد.

هیپی در پاسخ به پرسش کنی مک‌آسکیل، عضو پارلمان اسکاتلند، تایید کرد که مهمات اورانیوم ضعیف‌شده تانک‌های انگلیسی چلنجر ۲ به اوکراین تحویل داده شده، اما از اظهار نظر درباره سرعت استفاده از این مهمات در اوکراین خودداری کرد.

او گفت: ما هزاران دور از مهمات تانک‌های چلنجر ۲ را به اوکراین فرستاده‌ایم؛ از جمله مهمات ضدزره که دارای اورانیوم ضعیف‌شده هستند. این سلاح‌ها اکنون در اختیار نیرو‌های مسلح اوکراین هستند و وزارت دفاع انگلیس بر مکانی که اوکراین این سلاح‌ها را از آنجا شلیک می‌کند، نظارتی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از پایان جنگ، دولت انگلیس باید در پاکسازی این مهمات اورانیوم ضعیف‌شده کمک کند، گفت که هیچ مسئولیتی متوجه انگلیس نیست و بر نیاز‌های فوری اوکراین تاکید کرد.

ترامپ دوباره به تجاوز جنسی متهم شد

محاکمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، روز سه‌شنبه با شکواییه ای. جین کارول، نویسنده‌ای که رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده را به تجاوز در اواسط دهه ۱۹۹۰ در رختکن یک فروشگاه نیویورک متهم کرده، ادامه یافت.

بسته اخبار بین‌الملل امروز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) + ویدئو
ای‌بی‌سی‌نیوز نوشت: ای. جین کارول گفته است که می‌خواهد با این شکایت زندگی خود را پس بگیرد.

شاون کراولی، وکیل کارول به هیات منصفه گفت: دونالد ترامپ در سال ۱۹۹۶ به او تعرض کرد و زمانی که گفت که این موضوع ساختگی است، موکلم را بدنام کرد.

کارول، نویسنده و مقاله‌نویس مجله، ادعا می‌کند که این حمله در یک فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در خیابان پنجم در شهر نیویورک رخ داد؛ زمانی که شوخی او با ترامپ که در آن زمان یک تاجر نامزد کرده بود، روی تاریکی پیدا کرد.

او در شکایت خود ادعا می‌کند که ترامپ او را گرفت؛ او را به زور به اتاق رختکن رساند و به او تجاوز کرد.

از انتخابات ترکیه چه خبر؟

نامزد اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورتی که در انتخابات ماه مه پیروز شود، پناهندگان سوری را ظرف ۲ سال به کشورشان باز می‌گرداند.

به نوشته روزنامه عربی۲۱ کمال قلیچداراوغلو، رقیب اصلی رجب طیب اردوغان در این انتخابات، در سخنرانی که در استان اسکی‌شهیر داشت، گفت: سه میلیون سوری در کشور ما چه می‌کنند؟ فرزندان ما کار پیدا نمی‌کنند! تلاش خواهیم کرد آن‌ها را ظرف ۲ سال به کشورشان بازگردانم و ترکیه با بودجه اتحادیه اروپا برای آن‌ها جاده و مدرسه احداث خواهد کرد.

قلیچداراوغلو در ادامه خطاب به طرفداران حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی‌گرا گفت: چرا از مرز‌های ما حمایت نمی‌شود؟

سران اپوزیسیون ترکیه ماه مارس با توافق درباره کاندیداتوری رهبر حزب اصلی سکولار برای رقابت با رجب طیب اردوغان در انتخابات به چندین ماه جنجال شدید پایان دادند.

هدف از این توافق جلوگیری از چند صدایی اپوزیسیون بود و بر اساس آن کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه، کاندیدا شد به امید اینکه دوره رهبری اردوغان که از ۲ دهه قبل ادامه دارد، پایان یابد.

این رهبر ۷۴ ساله اپوزیسیون ترکیه و از اقلیت علوی در ادامه نیز تاکید کرد: قانون و عدالت حاکم خواهند بود.

او در میان فریاد حامیانش گفت: آنچه از ملت سلب شده را به آن‌ها بازخواهیم گرداند؛ من کاندیدا نیستم؛ کاندیدا همه ما هستیم.

در مقابل در برنامه انتخاباتی حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست رجب‌طیب اردوغان اعلام شد که این حزب به دنبال تک‌رقمی کردن تورم ترکیه است و همزمان کنترل بودجه را در اولویت قرار می‌دهد.

اوباما و برنی سندرز از نامزدی بایدن برای ۲۰۲۴ حمایت کردند

اندکی پس از اعلام نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، از او حمایت کرد و برنی سندرز هم با اعلام حمایت از بایدن، از رقابت احتمالی در انتخابات آتی صرف نظر کرد.

به گفته وبسایت روزنامه هیل، باراک اوباما با انتشار ویدیوی اعلام نامزدی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی، این کشور در انتخابات ۲۰۲۴ در توییتر نوشت: از تمام دستاورد‌های جو بایدن و دولتش در این سال‌ها مفتخر هستم. او به مردم آمریکا خدمت کرده و پس از پیروزی دوباره در انتخابات هم چنین خواهد کرد. بیایید دست به کار شویم!

جو بایدن سه‌شنبه به شکل رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرد.

پزشک پیشین کاخ سفید خواستار بررسی سلامت مشاعر بایدن شد

این در حالی است که دکتر رونی جکسون، پزشک سابق کاخ سفید، از رئیس‌جمهور جو بایدن خواست که یک تست شناختی انجام دهد یا از کاندیداتوری خود در سال ۲۰۲۴ به کلی صرف نظر کند.

چین پیگیر اجرای بزرگترین طرح توسعه زرادخانه‌های هسته‌ای است

کارشناسان بر این باورند که چین بزرگترین برنامه به‌روزرسانی هسته‌ای خود را با تمرکز بر بهبود بازدارندگی هسته‌ای در دست دارد و هدف از این کار آمادگی در برابر مناقشات احتمالی با آمریکاست.

اندیشکده تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم موسوم به سیپری تخمین زده که چین در حال حاضر حدود ۳۵۰ کلاهک هسته‌ای دارد که در مقابل تعداد کلاهک‌های آمریکا و روسیه ناچیز به نظر می‌رسد، اما یک سند پنتاگون که در ماه نوامبر سال گذشته منتشر شده تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۳۵ تعداد این کلاهک‌ها به ۱۵۰۰ عدد برسد.

مات کوردا، عضو فدراسیون دانشمندان آمریکایی، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: از قرار معلوم این چند صد کلاهک هسته‌ای نیاز چین در تضمین امنیت خود را برآورده نمی‌کند.

چین نخستین آزمایش هسته‌ای خود را در ۱۹۶۴ انجام داد و از آن زمان تعداد زرادخانه‌های هسته‌ای خود را نسبتا متعادل نگه داشته است. پکن متعهد شده که در مناقشات خود اولین طرفی نباشد که به سلاح هسته‌ای متوسل می‌شود.

نخست‌وزیر سابق نیوزیلند استاد هاروارد می‌شود

نخست‌وزیر سابق نیوزیلند قرار است به صورت موقت، آخر امسال به تیم دانشگاه هاروارد ملحق شود.

بسته اخبار بین‌الملل امروز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) + ویدئو
خبرگزاری آسوشیتدپرس آورده جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر سابق نیوزیلند که چهره‌ای جهانی از خود بر جای گذاشته و یک زن تاثیرگذار در سراسر دنیا شمرده می‌شود، قرار است در کالج هاروارد کندی به عنوان استاد حضور داشته باشد.

داگلاس المندورف، رئیس دانشکده کندی هاروارد، گفت: آردرن رهبری سیاسی قوی و همدلی جهان را نشان داد. او بینش‌های مهمی را برای دانشجویان ما به ارمغان می‌آورد و گفتگو‌های حیاتی در مورد انتخاب سیاست‌های عمومی در همه سطوح ایجاد می‌کند.

آردرن که در سال ۲۰۱۷ و در سن ۳۷ سالگی نخست‌وزیر نیوزیلند شد؛ هنگامی که در ژانویه ۲۰۲۳ اعلام کرد پس از گذشت بیش از پنج سال از این نقش کناره‌گیری می‌کند، همه را دچار تعجب کرد.

مرگ ۹۰ نفر با وعده ملاقات با مسیح

تعداد اجساد کشف‌شده در یک گور دسته‌جمعی در مناطق جنگلی شرق کنیا به ۹۰ نفر افزایش یافت. طبق گزارش پلیس کنیا این گور مربوط به طرفداران کشیشی است که پیروان خود را به تحمل گرسنگی تشویق می‌کرد تا رستگار شوند و مسیح را ملاقات کنند.

وزیر کشور کنیا اعلام کرده سه نفر از پیروان این فرقه روز سه‌شنبه، پنجم فروردین، زنده پیدا شده و از مرگ ناشی از گرسنگی نجات یافتند. از زمان کشف این گور دسته‌جمعی در روز جمعه، ۲ اردیبهشت، در مجموع ۳۴ نفر از طرفداران این کشیش نجات پیدا کرده‌اند.

ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کنیا، مرگ این افراد را با اقدامات تروریستی مقایسه کرده است.

سایت‌های دولتی رژیم صهیونیستی همچنان هک می‌شود

گروه هکری انانیمس سودان امروز تعدادی از پایگاه‌های اینترنتی مراکز دولتی رژیم صهیونیستی از جمله بنادر و شاباک را هدف حمله سایبری قرار داد.

خبرگزاری آناتولی در این خصوص گزارش داد گروه هکری انانیمس سودان امروز اعلام کرد که پایگاه‌های اینترنتی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، بندر حیفا، موسسه بنادر و شاباک را هدف حمله سایبری قرار داده و قصد دارد پایگاه‌های بزرگتری را هدف قرار دهد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز هک شدن این پایگاه‌ها را تایید کرد.

این حملات همزمان با سالروز اشغال فلسطین به دست صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ که اسرائیلی‌ها آن را به اصطلاح روز استقلال می‌نامند، انجام گرفت.

این گروه هکری از اوایل آوریل حملات سایبری علیه سایت‌های مختلف صهیونیستی انجام داده است.

آمریکا و فیلیپین در دریای چین جنوبی بزرگترین رزمایش خود را برگزار می‌کنند

فیلیپین و آمریکا امروز یک رزمایش بزرگ در آب‌های این کشور آسیایی برگزار کردند که با حضور راکت‌های نقطه زن، حملات هوایی و توپخانه‌ای همراه بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت این رزمایش در میانه افزایش تنش‌ها بر سر حضور چین در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی برگزار شده است.

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین، از برج دیده‌بانی مستقر در شهر ساحلی سن‌آنتونیو در شمال غرب استان زامبالس این رزمایش را رصد کرد.

مارکوس جونیور به ارتش فیلیپین دستور داد تا به دلیل افزایش اقدامات خصمانه دولت پکن در آب‌های دریای چین جنوبی تمرکز خود را به سمت دفاع خارجی تغییر دهد.
چین با گشت‌زنی‌های دریایی در منطقه و همچنین دنبال کردن ماهیگیران در آب‌های نزدیک به سواحل فیلیپین باعث خشم مانیل شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->