اگر سرفه‌های فرزندتان قطع نمی‌شود بخوانید دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد ترفندهای ساده برای مدیریت مصرف آب چرا مبلغ واریزی علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان متفاوت بود؟ ضوابط و مقررات پرداخت مستمری بازماندگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۰ تیر ۱۴۰۳) بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در انتظار واریز ۳ میلیون تومانِ متناسب‌سازی حقوق (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره آخرین وضعیت تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی خراسان رضوی در جمع استان‌های با نرخ بالای فرونشست
سرخط خبرها

هدف‌گذاری برای راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس در خراسان رضوی | بازگشت به تحصیل ۸ هزار دانش آموز ابتدایی

  • کد خبر: ۱۶۱۳۶۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
هدف‌گذاری برای راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس در خراسان رضوی | بازگشت به تحصیل ۸ هزار دانش آموز ابتدایی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از عقد تفاهم‌نامه‌هایی برای راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر شوشتری در نشست خبری گرامیداشت هفته معلم گفت: در سال گذشته ۱۵۰۰ کلاس درس از طریق تفاهم‌نامه با خیران و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری سال جاری، تأمین و راه‌اندازی ۲هزار کلاس درس در خراسان رضوی است که تفاهم‌نامه‌های آن نیز در حال بررسی و انعقاد است.

شوشتری در ادامه به آخرین وضعیت فرهنگیان در خراسان رضوی و مشکل کمبود آموزگار مقاطع مختلف اشاره و اظهار کرد: هفته گذشته آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی را داشتیم و مرحله بعدی این آزمون برای دبیران مقطع متوسطه، خرداد برگزار می‌شود تا ورودی ما به ۶ هزار فرهنگی برسد. از سوی دیگر، ۲ هزار دانش‌آموخته از دانشگاه فرهنگیان به این آمار افزوده خواهند شد تا ۸ هزار همکار به کلاس‌های درس وارد شوند.

وی ادامه داد:‌ اما برآورد ما‌ ۱۲ هزار فرهنگی بازنشسته در سال جاری است و ما همچنان ۴ هزار نیرو کم خواهیم داشت؛ بنابراین در تلاشیم تا شرایط استمرار خدمت بین ۳ تا ۴ هزار فرهنگی بازنشسته را فراهم بیاوریم.

بازگشت به تحصیل ۸ هزار دانش آموز ابتدایی

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در حاشیه نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر آمار جاماندگان از تحصیل گفت: در ایام کرونا و پس از آن براساس آمار سازمان ثبت احوال، ۲۱ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی از تحصیل جامانده بودند.

آذر رشید ادامه داد: با کسب آمار مذکور و براساس دستور وزارتخانه، سامانه «شهید محمود‌وند» برای ثبت اطلاعات تحصیلی جاماندگان راه‌اندازی شد و توانستیم ۱۸ هزار نفر از این دانش‌آموزان را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد و با تقسیم از ۱۰ هزار دانش‌آموز شناسایی‌شده میان همکاران مدارس، تاکنون موفق به بازگرداندن ۸ هزار دانش‌آموز ایرانی به کلاس درس شده‌ایم.

رشید درباره تعداد اتباع جامانده از تحصیل نیز یادآور شد: اتباع در آمار مذکور نیستند، اما در تلاشیم تا آمار این کودکان را نیز داشته باشیم. با این حال، دانش‌آموزان اتباع، عموما از کودکان کار و خیابان هستند و دچار فقر فرهنگی و اقتصادی هستند.

گفتنی است براساس آمار مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، این استان اکنون ۷۶ هزار معلم و ۷۶ هزار بازنشسته دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->