رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

دومین شرکت بزرگ جهان مشخص شد

  • کد خبر: ۱۶۱۶۴۳
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
دومین شرکت بزرگ جهان مشخص شد
آرامکوی سعودی پس از پشت سر گذاشتن مایکروسافت، اکنون دومین شرکت بزرگ جهان است.

به گزارش شهرآرانیوز، آرامکوی سعودی از نظر ارزش بازار، از مایکروسافت به عنوان دومین شرکت بزرگ جهان سبقت گرفت و با ارزش ۲.۱۱ تریلیون دلار، در رتبه دوم پس از اپل، ایستاد.

این تغییرات ماه گذشته پس از آن روی داد که ارزش سهام آرامکوی سعودی، تحت تاثیر خبر انتقال چهار درصد از سهم این شرکت نفتی دولتی به نهاد متعلق به صندوق سرمایه دولتی سعودی، افزایش یافت. طبق بیانیه رسمی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، این انتقال برای تحکیم موقعیت مالی صندوق سرمایه دولتی عربستان سعودی و رتبه اعتباری آن صورت گرفت.

آرامکو، سود خالص ۱۶۱.۱ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۲ گزارش کرد که بالاتر از ۱۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بود و این شرکت به تولیدکنندگان نفت بزرگ دیگر در جهان پیوست که از قیمت‌های بالاتر نفت سود بردند.

این عملکرد مالی، آرامکو را به سودآورترین شرکت جهان در سال ۲۰۲۲ تبدیل کرد و این شرکت بالاتر از اپل و سایر غول‌های فناوری ایستاد. طبق گزارش میدل ایست مانیتور، رقم سود ۲۰۲۲ آرامکوی سعودی در واقع بالاتر از مجموع سود اپل، اکسون و مایکروسافت بود.

این شرکت همچنین جریان نقدینگی فعالیت‌های عملیاتی خود را به ۱۸۶.۲ میلیارد دلار و جریان نقدینگی آزاد را به ۱۴۸.۵ میلیارد دلار افزایش داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی درباره نتایج مالی این شرکت گفته بود: انتظار دارد تقاضا برای نفت و گاز در سراسر جهان، قوی مانده و به رشد این شرکت در آینده کمک کند. با این حال، وی هشدار داد عدم سرمایه گذاری جهانی در تولید جدید، امنیت عرضه را تهدید می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->