کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد
سرخط خبرها

چهره‌های منتخب ششمین نظرسنجی برترین ورزشکار مشهدی سال ۱۴۰۱ مشخص شدند

  • کد خبر: ۱۶۲۰۳۶
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
چهره‌های منتخب ششمین نظرسنجی برترین ورزشکار مشهدی سال ۱۴۰۱ مشخص شدند
احمد جوان و لیلا حیدری چهره‌های منتخب ششمین نظرسنجی برترین ورزشکار مشهدی سال ۱۴۰۱ شهرآرا شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، ورزش مشهد در سال ۱۴۰۱ فرازونشیب فراوانی را تجربه کرد و دراین‌میان، در پایان سال به‌رسم سنت قدیمی، شهرآراورزشی نظرسنجی انتخاب برترین چهره ورزش سال مشهد را برگزار کرد. نظرسنجی‌ای که این‌بار در دو بخش چهره منتخب برترین ورزشکار مرد و زن برگزار شد و در پایان، ستاره‌های جوان ورزش شهر توانستند با کسب اکثریت آرا، منتخب مردمی باشند. احمد جوان و لیلا حیدری، دو ورزشکار مشهدی در بخش مردان و زنان، با انتخاب مردم ورزشکار برتر سال شدند.

احمد جوان، کشتی‌گیر آینده‌دار خراسان، در بخش مردان و در رقابت با بزرگانی مثل هادی رضایی، مهدی جاوید، مجتبی حیدرپور و شهروز همایونفرمنش توانست با کسب ۳۳ درصد آرای مردمی چهره برگزیده شود. لیلا حیدری هم در بخش بانوان با کسب ۵۸ درصد آرا بالاتر از چهره‌هایی مانند سمانه چهکندی، مهری یوسف‌زاده، آنا براتی و نسرین شاهی چهره منتخب ورزش بانوان سال ۱۴۰۱ به انتخاب مردم مشهد بود. این نظرسنجی از طریق پیامک و رأی‌دادن در سایت شهرآرانیوز انجام شد و از هفته اول اسفندماه تا پایان فروردین ادامه داشت.

جوان، منتخب جوان بخش مردان

در بخش مردان پنج چهره موفق سال ۱۴۰۱ به نظرسنجی مردمی گذاشته شدند. هادی رضایی، سرمربی افسانه‌ای والیبال‌نشسته ایران که توانسته بود در سال ۱۴۰۱ آخرین افتخارآفرینی‌‎اش با تیم‌ملی والیبال‌نشسته را در رقابت‌های قهرمانی جهان سارایوو رقم بزند، در صدر این فهرست بود.

مردی که همه کارشناسان به اتفاق نظر معتقدند او می‌تواند یکی از گزینه‌های همیشگی این فهرست باشد. مهدی جاوید، بازیکن باتجربه و استخوان خردکرده فوتسال مشهد، دیگر گزینه پیش‌روی مردم بود. مردی که سال گذشته توانست پنجمین عنوان آقای‌گلی تاریخ لیگ‌برتر فوتسال را به‌نام خودش ثبت کند و از این حیث به رکورد افسانه‌ای وحید شمسایی برسد و حتی از او عبور کند. نفر سوم شهروز همایونفرمنش بود.

دریافت‌کننده قدرتی والیبال که سال گذشته با تیم شهداب یزد هم قهرمان لیگ‌برتر شد و هم عنوان سومی لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد. او بعد از سال‌ها که مشهد نماینده‌ای در ترکیب تیم‌ملی نداشت، به تیم‌ملی دعوت شد و حتی مقابل لهستان در قهرمانی جهان بازی کرد. نفر چهارم فهرست، مجتبی حیدرپوری بود که به‌عنوان کاپیتان تیم‌ملی هندبال توانسته بود نخستین پیروزی هندبال ایران در تاریخ جام‌های جهانی را رقم بزند.

اما نفر آخر این فهرست احمد محمدنژاد جوان، جوان‌ترین عضو فهرست بود. پسری هجده‌ساله که بعد از کسب یکی‌دو مدال نقره و برنز در قهرمانی جهان رده‌های سنی جوانان و امیدها، سال قبل در رقابت‌های باشگاهی لیگ قهرمانان به مقام قهرمانی رسید و در این مسیر، دو حریف چغر و بدبدن روس را از پیش‌رو برداشت.

کسب یک‌سوم آرای مردمی

نابغه آینده کشتی ایران در نظرسنجی مردمی و در رقابت با مردان بزرگ ورزش شهر توانست ۳۳ درصد آرا یعنی یک‌سوم را به‌دست بیاورد. بعد از جوان، شهروز همایونفرمنش با کسب ۱۹ درصد آرا دوم شد و مجتبی حیدرپور هم با ۱۸ درصد آرا رتبه سوم را به‌دست آورد. هادی رضایی و مهدی جاوید هم به‌ترتیب ۱۷ و ۱۳ درصد آرای مردمی را کسب کردند.

دختر رکاب‌زن، چهره منتخب بانوان

هر چقدر رقابت مردمی در بخش مردان نزدیک بود، در بخش بانوان دختر رکاب‌زن مشهدی با اختلاف بسیار نسبت به سایر نفرات فهرست توانست عنوان چهره منتخب مردمی سال ۱۴۰۱ را از آن خود کند. لیلا حیدری که اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان ایران در آسیا را در سال گذشته به‌دست آورده بود، در این نظرسنجی از رقبای نامدار و باتجربه‌ترش سبقت گرفت. سمانه چهکندی، بانوی فوتبالیست شهر که با کسب یازدهمین قهرمانی لیگ‌برتر، عنوان پرافتخارترین بازیکن لیگ‌برتر فوتبال ایران را کسب کرد، در این فهرست نزدیک‌ترین رقیب به حیدری بود.

نفر سوم این فهرست مهری یوسف‌زاده بود. سرمربی تیم‌ملی بسکتبال باویلچر که توانست با دختران توانمند ایرانی سهمیه رقابت‌های پاراالمپیک را به‌دست بیاورد. نسرین شاهی، چهارمین نفر این فهرست، در رشته تیراندازی سهمیه مسابقات پاراالمپیک پاریس را به‌دست آورد و آنا براتی هم دیگر چهره این فهرست بود که دو عنوان قهرمانی آلیش آسیا به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی بانوان در سال ۱۴۰۱ را در کارنامه دارد.

اعتماد حداکثری به حیدری

ستاره آینده‌دار دوچرخه‌سواری ایران در بخش بانوان ۵۸ درصد آرای مردمی نظرسنجی شهرآراورزشی را کسب کرد. لیلا حیدری درحالی این درصد از اعتماد مردم را جلب کرد که بعد از او سمانه چهکندی فقط ۲۱ درصد آرا را به‌دست آورد. بعد از این دو ورزشکار، سه بانوی دیگر آنا براتی، نسرین شاهی و مهری یوسف‌زاده به‌ترتیب ۸، ۷ و ۶ درصد آرا را از آن خود کردند.

جوان: قول می‌دهم پاسخ اعتماد مردم را بدهم

آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان این روز‌ها در قائمشهر به‌سر می‌برد. او همراه تیم‌ملی جوانان خودش را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان آماده می‌کند. احمد جوان که یکی‌دو سالی است کادرفنی تیم‌ملی بزرگ‌سالان روی او سرمایه‌گذاری کرده است تا در سال‌های پیش‌رو ثمر بدهد، درباره انتخابش به‌عنوان چهره برتر ورزش شهر مشهد از سوی مردم، گفت: «این انتخاب برای من بسیار ارزشمند است.»

احمد جوان افزود: «همه تلاش من و امثال من و مدال‌هایی که می‌گیریم، برای شادی دل مردم است و وقتی مردم از تو راضی باشند، انگار خدا از تو راضی است.» وی تصریح کرد: «سال که نه، سال‌های سختی در پیش دارم و این انتخاب مسئولیت من را بیشتر کرده است. امیدوارم بتوانم در ادامه مسیر هم پیشرفت کنم. هنوز ابتدای راه هستم و تا رسیدن به آرزوهایم راه زیادی باقی است.» جوان یادآور شد: «به مردم خوب مشهد قول می‌دهم پاسخ اعتمادشان را بدهم و برای برافراشتن پرچم شهرم همه تلاشم را بکنم.»

حیدری: این انتخاب خیلی ارزش دارد

بانوی رکاب‌زن خراسانی در اردوی تیم‌ملی از شنیدن خبر انتخابش به‌عنوان چهره برتر سال ورزش بانوان مشهد از سوی مردم ابراز خوش‌حالی می‌کند. لیلا حیدری دراین‌باره گفت: «واقعا خوش‌حالم. این انتخاب برای من خیلی ارزش دارد.» وی افزود: «بی‌گمان از این به بعد مسئولیت بیشتری را روی دوشم احساس می‌کنم و قول می‌دهم برای کسب مدال از جان مایه بگذارم.»

دوچرخه‌سوار مشهدی یادآور شد: «من سال گذشته اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان ایران را به‌دست آوردم و امسال برای اولین سال در تیم‌ملی بزرگ‌سالان رکاب خواهم زد. کار بسیار سختی در پیش دارم، اما با این انتخاب و اعتماد مردم انگیزه‌هایم چندبرابر می‌شود.» حیدری اذعان کرد: «بازی‌های قهرمانی آسیا در مالزی را در پیش داریم که به‌دلیل کیفیت خوب رکاب‌زنان آسیایی می‌توانم بگویم یک‌پا قهرمانی جهان در پیش است. حالا با توان بیشتری رکاب می‌زنم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->