رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

قهرمان اینجا مشخص می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۳۰۸۲
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
قهرمان اینجا مشخص می‌شود
امشب (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) رئال مادرید و منچستر سیتی در آغاز مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می روند.

اولین بازی از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دیداری آغاز می‌شود که از نظر بسیاری از فوتبال‌دوستان، برنده آن درنهایت می‌تواند عنوان قهرمانی این تورنمنت را هم از آن خود کند. در این بازی، رئال‌مادرید به‌عنوان قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها، در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو میزبان آماده‌ترین باشگاه این روز‌های اروپا، یعنی منچسترسیتی، خواهد بود. مادریدی‌ها که در لالیگا اوضاع چندان خوبی ندارند و به غیر از فاصله زیاد با بارسای صدرنشین، هفته پیش جایگاه دومشان در جدول را هم به اتلتیکو واگذار کردند، همه تمرکزشان را روی لیگ قهرمانان گذاشته‌اند. در طرف مقابل، سیتیزن‌ها که فصل را خوب شروع نکرده بودند، حالا دوباره اوج گرفته‌اند و می‌خواهند برای اولین‌بار قهرمان معتبرترین تورنمنت اروپایی شوند.

رئال امیدوار به تکرار سناریو دراماتیک صعود

رئال‌مادرید در این فصل نشانی از تیم ترسناک چندسال پیش ندارد و شاهد لغزش‌های گاه‌وبیگاه کهکشانی‌ها در هفته‌های گذشته بودیم. اما کارلو آنچلوتی، سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی، امیدوار است ماجرا در لیگ قهرمانان به‌شکلی دیگر پیش برود و تیمش بتواند مانند فصل پیش که در همین مرحله به‌شکلی دراماتیک سیتیزن‌ها را حذف کرد، دوباره این مأموریت غیرممکن را انجام دهد.

دراین‌بین، باتوجه‌به افزایش سن ستاره‌های این تیم و فصل پرفشاری که پشت‌سر گذاشته‌اند، بزرگ‌ترین مسئله آنچلوتی در این دیدار، بازیکنان تأثیرگذاری هستند که به‌تازگی از بند مصدومیت رها شده و هنوز به مرز آمادگی نرسیده‌اند. کریم بنزما، مهم‌ترین ستاره رئالی‌ها، چند هفته گذشته را با مشکلات عضلانی سپری کرده است. لوکا مودریچ هم به‌تازگی از بند مصدومیت رها شده و در فینال کوپادل‌ری فقط چند دقیقه به میدان رفت و مشخص نیست که بتواند در بازی پرفشار امشب هم به‌طور کامل در زمین حاضر باشد.

با همه این‌ها، مادریدی‌ها در دیدار رفت چاره‌ای به‌جز رسیدن به پیروزی نخواهند داشت. آنچلوتی به‌خوبی می‌داند که سیتی و طرف‌دارانش در بازی برگشت، وضعیت دشواری را برای مادریدی‌ها در انگلیس فراهم خواهند کرد و اگر کهکشانی‌ها نتوانند در بازی خانگی نتیجه خوبی به‌دست بیاورند، باید پس از ازدست‌رفتن لالیگا، با دومین جام مهم این فصلشان هم وداع کنند.

سیتیزن‌ها تشنه انتقام فصل گذشته

شاگردان گواردیولا که در ماراتن جذاب لیگ‌برتر انگلیس بالاخره توانستند آرسنال را پشت‌سر بگذارند و حالا شانس اول قهرمانی باشند، وضعیت مشابهی در لیگ قهرمانان هم دارند، اما فصل پیش هم منچسترسیتی در آماده‌ترین فرمش بود که درست در همین مرحله، مغلوب رئال شد و حذفی ناباورانه را تجربه کرد.

اتفاقی که به دیدار امشب آن‌ها جنبه‌ای انتقامی هم می‌دهد و شاگردان گواردیولا برای فراموشی خاطره تلخ سال پیش، می‌خواهند در همین بازی رفت و در خانه حریف، کار رئال را یکسره کنند و یک گام دیگر به اولین قهرمانی تاریخشان در لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر شوند. گواردیولا درباره این دیدار اعلام کرد: «برنامه تاکتیکی مشخصی برای رئال دارم، ولی باید توجه کرد که رئال نسبت به قبل تغییر کرده است و شاید تا روز بازی با ما نیز تغییرات دیگری داشته باشند.

همه‌چیز به تغییرات رئال بستگی دارد.» سیتیزن‌ها برای عبور از سد رئال، به درخشش بهترین گل‌زن این فصل فوتبال باشگاهی دنیا، یعنی ارلینگ هالند دل بسته‌اند. به غیر از غول نروژی، بهترین خبر برای آن‌ها رسیدن کوین دی‌بروینه، هافبک خلاقشان، به مرز آمادگی برای بازی امشب است. دی‌بروینه حدود دو هفته پیش در بازی برابر آرسنال مصدوم شد، اما این هافبک بلژیکی به‌صورت کامل مصدومیت را پشت‌سر گذاشته است و در بازی ابتدای هفته تیمش در لیگ‌برتر هم نود دقیقه در ترکیب حضور داشت.

در مجموع، سیتیزن‌ها که سلطه عجیبی بر لیگ جزیره داشته و در چهار فصل گذشته سه‌بار قهرمان انگلیس شده‌اند، امیدوارند این فصل بالاخره طلسم قهرمانی در لیگ قهرمانان را هم بشکنند و بتوانند این جام را هم به مجموعه افتخاراتشان اضافه کنند. گواردیولا تاکنون دوبار موفق به قهرمانی در این تورنمنت شده است، اما هر دو بار به دوران حضور او در بارسلونا برمی‌گردد و با وجود اینکه در یازده سال گذشته هدایت دو غول بزرگ اروپایی، یعنی بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی را به‌عهده داشته، در تکرار این افتخار ناکام بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->