حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟
سرخط خبرها

دلامادونینای اروپایی

  • کد خبر: ۱۶۳۲۵۶
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
دلامادونینای اروپایی
دو تیم شهر میلان برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا امشب به مصاف هم می‌روند.

لیگ قهرمانان اروپا در این فصل پس از مدت‌ها یک فینالیست ایتالیایی خواهد داشت؛ تیمی که برنده جدال دو غول شهر میلان نامش را تعیین خواهد کرد. آث‌میلان و اینتر امشب دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت را به میزبانی میلانی‌ها برگزار خواهند کرد. البته ورزشگاه خانگی هردوتیم جوزپه مه‌آتزاست و فقط در زمان بازی‌های میلان، نامش به سن‌سیرو تغییر می‌کند. رویارویی دو تیم که به دربی دلامادونینا مشهور است، اولین تقابل آن‌ها در این رقابت‌ها نیست.

این دو تیم شهر میلان یک‌بار دیگر در همین مرحله یعنی نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ ۳-۲۰۰۲ با هم روبه‌رو شدند و درنهایت با وجود دو تساوی در دیدار‌های رفت و برگشت، میلان به‌دلیل گل زده در خانه حریف به فینال صعود کرد و آنجا به مصاف دیگر تیم ایتالیایی، یعنی یوونتوس رفت و با شکست بیانکونری، به قهرمانی لیگ قهرمانان رسید. اکنون پس از بیست سال، دوباره دو تیم در همان مرحله به یکدیگر برخورد کرده‌اند و باید دید کدام‌یک در پایان دو بازی، راهی ورزشگاه المپیک استامبول می‌شود و فینال این دوره لیگ قهرمانان را برگزار می‌کند.

لیائو، غایب بزرگ روسونری

میلان که در سری‌آ ایتالیا اوضاع خوبی ندارد و با حضور در رتبه پنجم، حتی در منطقه کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان قرار ندارد، نسبت به اول فصل فرم بهتری پیدا کرده و هوادارانش را به پیروزی در دیدار امشب امیدوار کرده است. آن‌ها در مرحله قبلی توانستند دست به کار بزرگی بزنند و ناپولی، قهرمان زودهنگام این فصل ایتالیا را از لیگ قهرمانان حذف کنند. آن‌ها حالا برای تکمیل مأموریتشان می‌خواهند یک تیم دیگر ایتالیایی را قربانی کنند و رؤیای اروپایی این فصلشان را دنبال کنند. البته کابوس آن‌ها برای دیدار امشب، غیبت احتمالی رافائل لیائو، ستاره پرتغالی و بهترین گل‌زنشان به‌علت مصدومیت خواهد بود.

لیائو چندروز پیش و در جریان پیروزی تیمش برابر لاتزیو در سری‌آ، مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد. حضورنداشتن او در تمرینات چند روز پیش، تقریبا غیبتش در بازی امشب را قطعی کرده است و این بدترین خبر برای استفانو پیولی، سرمربی باتجربه روسونری، به شمار می‌رود. البته پیولی امیدوار است که در بازی برگشت هفته آینده، دوباره ستاره پرتغالی را در اختیار داشته باشد و برای بازی رفت هم الیویه ژیرو، مهاجم فرانسوی تیمش، بتواند جور نبود لیائو را به دوش بکشد و در این دیدار بدرخشد. ژیرو در سه بازی گذشته تیمش مقابل اینتر، سه گل به ثمر رسانده و همین آمار، هواداران میلان را به درخشش او در این دیدار هم امیدوار کرده است.

امید نراتزوری به زوج مخوف هجومی

تا چند هفته پیش نتایج بد سیمونه اینزاگی با اینتر، او را در آستانه اخراج از نیمکت نراتزوری قرار داده بود، اما حالا آبی‌ومشکی‌های شهر میلان هم در سری‌آ خود را به رتبه چهارم و منطقه کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان رسانده‌اند و هم در آستانه صعود به فینال این فصل قرار دارند. آن‌ها که در مرحله یک‌چهارم نهایی از سد بنفیکا، صدرنشین و قهرمان احتمالی این فصل لیگ پرتغال گذشتند، حالا امیدوارند با توجه به غیبت بهترین گل‌زن رقیب همشهری، بتوانند شاگردان پیولی را هم از پیش رو بردارند.

آن‌ها چندروز پیش توانستند در خانه رم این تیم را با دو گل شکست دهند تا حالا با روحیه‌ای عالی پا به مصاف با رقیب همشهری بگذارند. خبر خوب برای طرف‌داران نراتزوری، آمادگی دوباره زوج لائوتارو مارتینز و روملو لوکاکو در بازی‌های گذشته تیمشان است.

همکاری ایده‌آل این دو مهاجم در بازی‌های گذشته اینتر به‌خوبی دوباره شکل گرفته است و این‌دو به‌خوبی با درک متقابل از بازی یکدیگر، خط دفاعی تیم‌های حریف را به چالش می‌کشند. میلان خوب می‌داند که لوکاکو و لائوتارو چقدر می‌توانند در کنار هم خطرناک باشند. شهرآورد دو تیم در سال ۲۰۲۱ زیر سلطه این دو بود و اینتر به کمک همین زوج میلان را نابود کرد.

تا میانه‌های فصل زیاد شاهد همکاری مارتینز و لوکاکو نبودیم، اما چند روز پیش در امپولی این دو بار دیگر یکدیگر را پیدا کردند. لائوتارو از دقیقه ۶۹ به زمین آمد و خیلی زود لوکاکو که یک گل زده بود، گل دومش را زد و گل سوم اینتر نیز توسط لائوتارو به ثمر رسید. البته اینزاگی در خط هجومی تیمش ادین ژکو را هم در دسترس دارد و می‌تواند روی توانایی‌های او هم برای حمله به دروازه حریف همشهری حساب باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->