ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: نقد حکیمانه مقام معظم رهبری باعث شد تا محدوده توس از غربت خارج شود

  • کد خبر: ۱۶۴۰۱۸
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
شهردار مشهد مقدس: نقد حکیمانه مقام معظم رهبری باعث شد تا محدوده توس از غربت خارج شود
شهردار مشهد مقدس گفت: ما در مدیریت شهری و شورا نگاه ویژه‌ای به محدوده توس داریم و نشان آن کمیسیون توسعه و بهسازی توس است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر در مراسم بزرگداشت فردوسی که امروز، ۲۴ اردیبهشت، در آرامگاه حکیم توس برگزار شد، اظهار داشت: قبلا در محدوده فردوسی وضعیت مناسب نبود که با ورود مقام معظم رهبری در سال ۷۵ و فرمایشات ایشان موجب شد این محدوده از غربت خارج شود، مدیریت شهری، استانی و ملی به آن به صورت ویژه نگاه کنند و در جهت عمران و آبادانی آن گام بردارند. ما در مدیریت شهری و شورا نگاه ویژه‌ای به این محدوده داریم و نشان آن کمیسیون توسعه و بهسازی توس است.

تکمیل ضلع شمالی طرح تفصیلی توس تا پایان سال

شهردار مشهد در ادامه با بیان اینکه فاز اول طرح تفصیلی محدوده تاریخی توس در ضلع شمالی رود کشف‌رود تا پایان سال به پایان می‌رسد، افزود: بخش جنوبی نیز تا پایان این دوره مدیریت شهری به سرانجام خواهد رسید. 

وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین ارزش هر جامعه بشری زبان آن است. زبان هویت ملی هر جامعه و زبان فارسی هویت ما بوده و مسلما ماندگاری زبان شیرین فارسی مدیون حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

قلندر بیان کرد: وقتی از حکیم ابوالقاسم فردوسی قدردانی می‌کنیم، در واقع از زبان فارسی قدردانی می‌کنیم. شاهنامه را قدر می‌دانیم که به عنوان یک اثر بین‌المللی حماسی و ماندگار در جهان مطرح است و شاهنامه‌پژوهان در آن به دنبال اسرار خلقت هستند. شاهنامه و فردوسی تا آخرالزمان ماندگار و پایدار و موجب افتخار فارسی‌زبانان مخصوصا ایرانی‌ها و مشهدی‌ها است.

شهردار مشهد مقدس افزود: ما مشهدی‌ها خادم زائران هستیم. ما در مشهد فرهنگ رضوی را داریم و به حضور و وجود مقدس امام رضا (ع) افتخار می‌کنیم، اما در جوار این شهر حکیمی داریم که یکی از بزرگ‌ترین شاعران حماسی بوده و اثری را خلق کرده که جاودانه است، بنابراین به میزبانی حکیم فردوسی افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما از چند منظر به آرامگاه فردوسی، خود حکیم و شاهنامه نگاه می‌کنیم، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم دیپلماسی شهری مخصوصا دیپلماسی شهری بین ایران و شهر مشهد و کشور‌های فارسی‌زبان مجاور است. 

قلندر ادامه داد: بودجه‌های خوبی در سال گذشته و امسال در جهت تحقق اهداف در نظر گرفتیم که به مرور هزینه می‌شود. امسال اعتبارات ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده و از ۱۴۰ به ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است. طرح تفصیلی نیز یکی از موارد اساسی است که باعث ارتقا این محدوده می‌شود.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: فاز اول طرح تفصیلی محدوده تاریخی توس در ضلع شمالی رود کشف‌رود تا پایان سال به پایان می‌رسد و بخش عظیمی از مشکلات مردم منطقه رفع خواهد شد. بخش جنوبی نیز تا پایان این دوره مدیریت شهری به سرانجام خواهد رسید. پروژه‌های خوبی را انجام دادیم. پیشخوان و جلوخان بازسازی و بهسازی شده و امیدواریم پروژه‌های این محدوده به سمتی برود که یک محدوده تاریخی بین‌المللی را احیا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->