تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن لحظه ورد کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صداوسیما برای حضور در اولین مناظره+ فیلم جزئیات جدید از اولین مناظره تلویزیونی انتخاباتی ۱۴۰۳ نمایندگانی از دفتر رهبری به منزل شهید امیرعبداللهیان رفتتند ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با رئیس مجلس خبرگان دیدار کردند فیلم | لحظاتی از گفت‌وگوی رهبر معظم انقلاب در جریان عیادت از آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به‌مناسبت عید قربان از هفتم اکتبر حزب‌الله لبنان ۵ هزار موشک به سوی اهداف رژیم صهیونیستی شلیک کرد اولین مناظره امشب ساعت ۲۰ با موضوع اقتصاد برگزار می‌شود نتانیاهو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را منحل کرد دیدار سرپرست ریاست‌جمهوری با حمید نوری مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا برای پیشگیری از افزایش تنش‌ها، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است
سرخط خبرها

آیا انتخابات ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد؟ + تصویر

  • کد خبر: ۱۶۴۰۷۳
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
آیا انتخابات ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد؟ + تصویر
با کاهش آرای نامزد پیشتاز یعنی اردوغان به زیر ۵۰ درصد، احتمال تکرار انتخابات ترکیه در دور دوم افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، با وجود اعلام برتری قلیچدار اوغلو، تازه‌ترین نتایج انتخابات ترکیه حاکی از آرای بیشتر رجب طیب اردوغان است، هرچند او نتوانسته حدنصاب ۵۰درصدی برای پیروزی در مرحله نخست را کسب کند.

با شمارش ۸۹درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اردوغان با ۴۹ درصد و قلیچدار اوغلو با ۴۴ درصد به اختلاف پنج درصدی رسید‌ه‌اند و حالا باید منتظر برگزاری دور دوم انتخابات در دو هفته آینده باشند.

آیا انتخابات ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد؟ + تصویر

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مه برابر با ۷ خرداد برگزار خواهد شد.

اما هواداران دو نامزد هنوز امیدوارند امشب جشن پیروزی بگیرند. جلوتر بودن اردوغان موجب شادی طرفداران او در خیابان های آنکارا شده و این در حالیست که شمارش آرای انتخابات همچنان ادامه دارد و برنده انتخابات نامشخص است.

احتمال دارد با اتمام شمارش آرا، طرف بازنده نتیجه را نپذیرفته و در خیابانها اعتراض کند.

احتمال رفتن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم

همچنین از یاد نباید برد که کاندیدای ریاست جمهوری باید ۵۰ درصد آرا به اضافه یک رای را کسب کند تا برنده اعلام شود و اگر به این درصد نرسید پس از دو هفته انتخابات به دور دوم بین نامزدها می‌رود. در صورت باقی ماندن درصدها همانطور که پیش می‌روند، ما با سناریوی رفتن به دور دوم روبرو هستیم.

رویترز و الجزیره به نقل از منابع آگاه در هر دو طرف رقابت انتخاباتی، تایید کرده که کشیده شدن انتخابات به دور دوم، محتمل است.

به این ترتیب برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تنها گزینه پیش روی مردم این کشور برای مشخص کردن پیروز رقابت نفس‌گیر امروز خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->