نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

بیم و امیدهای سطح پایین!

  • کد خبر: ۱۶۴۴۲۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
بیم و امیدهای سطح پایین!
نگاهی به وضعیت تیم‌های شادکام و شریعت‌نوین مشهد در لیگ دسته سوم فوتبال کشور که هنوز برای صعود شانس دارند.

در روز‌هایی که هیجان لیگ‌های برتر، دسته‌اول و دسته‌دوم دامان هواداران فوتبال را گرفته است، مشهدی‌های بی‌تیم از هر سه لیگ، در سطح چهارم فوتبال ایران، یعنی در لیگ دسته‌سوم به‌دنبال بیم و امیدهایشان برای صعود یا حتی بقا هستند؛ سطح نازلی از هیجان که البته در همین حد هم دل فوتبال‌دوستان مشهدی را به خود خوش کرده است.

تیم‌های فوتبال شادکام و شریعت‌نوین مشهد در روز‌هایی که فوتبال خراسان عاری از هرگونه تیم‌داری در سطح بالای فوتبال کشور است، در لیگ دسته‌سوم حضور دارند و هرچه هفته‌ها بیشتر می‌گذرد، بیم و امیدهایشان بیشتر می‌شود. هفته هفتم رقابت‌های مرحله دوم لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور هم برگزار شد و درحالی‌که انتظار می‌رفت شادکام با پیروزی در خانه خیز بلندی به سوی صدر جدول بردارد و شریعت‌نوین هم از پس حریف قعرنشین برآید، دو نتیجه متفاوت باز همه معادلات را به‌هم ریخت تا این هیجان سطح‌پایین برای فوتبال‌دوستان خراسانی باقی بماند.

شادکام ۱ – سرخ‌پوشان پاکدشت ۱
تساوی خانگی برای ماندن در برزخ

حضور علیرضا نیکبخت‌واحدی، ستاره سال‌های نه‌چندان دور مستطیل سبز فوتبال، روی نیمکت تیم شادکام، آن‌قدر جذاب هست که این روز‌ها توجهات را به سوی این تیم جلب کرده باشد. این مربی تیم صدرنشین را از سعید خانی تحویل گرفت؛ تیمی که تا پیش از آمدنش از سه بازی دو پیروزی و یک تساوی داشت و هنوز گلی دریافت نکرده بود.

با این همه، نیکی فوتبال ایران پس از نشستن روی نیمکت این تیم، تا به اینجا در چهار بازی یک برد، یک تساوی و دو شکست در کارنامه دارد؛ آماری که فشار‌ها را روی او زیاد کرده است. تیم فوتبال شادکام این هفته در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد مقابل سرخ‌پوشان پاکدشت به میدان رفت و از بد روزگار گل اول را هم از حریف دریافت کرد؛ گلی که فشار‌ها را روی بازیکنان و کادر فنی این تیم بیش از پیش کرد.

با این همه، ضربه ایستگاهی‌تر و تمیز مهدی خاقانی در دقیقه ۸۵ بازی همه‌چیز را به تساوی کشاند؛ دیداری که کم جنجالی نبود و سه‌چهار اخراجی داشت. با این همه، شادکام از این تساوی خانگی راه به جایی نبرد و شمار امتیازاتش را به عدد یازده افزایش داد. تیم شادکام با پله دوم جدول که می‌تواند پس از پلی‌آف پله رستگاری این تیم باشد، فقط یک امتیاز فاصله دارد و با منطقه سقوط جدول که هفت امتیاز است، فقط چهار امتیاز فاصله دارد.

حضور درخورتوجه پیشکسوتان

یکی از اتفاقات جالب چند هفته گذشته برای تیم فوتبال شادکام، حضور پیشکسوتان فوتبال شهر در مسابقات این تیم به میزبانی ورزشگاه امام‌رضا (ع) است. داخل شهر بودن ورزشگاه موجب شده است تا پیشکسوتان و هواداران زیادی سر بازی‌های این تیم حاضر شوند و همین مسئله می‌تواند عاملی مثبت برای شادکامی‌ها باشد؛ امتیازی که تیم شریعت‌نوین با توجه به برگزاری بازی‌هایش در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) از آن محروم است. البته این نکته را هم باید مدنظر داشت که توی‌چشم‌بودن گاهی خیلی هم خوب نیست و ممکن است به همان اندازه که سود دارد، آسیب هم داشته باشد.

نیکاپارس چالوس ۲ – شریعت‌نوین ۰
باخت معترضان همیشگی به داوری

تیم فوتبال شریعت‌نوین مشهد که از مرحله اول به مرحله دوم آمده است، از تیم‌هایی که مستقیم از مرحله دوم وارد مسابقات شده‌اند، آمادگی بیشتری دارد. با وجود این، شاگردان محمد آتی‌ترک در این هفت هفته نتوانستند آن‌چنان که باید و شاید نتیجه بگیرند و فقط ۹ امتیاز دشت کرده‌اند و در جدول تا پله ششم جدول ۱۰ تیمی پایین آمده‌اند. شریعتی‌ها تا پله صعود فقط سه امتیاز و تا مرز سقوط دو امتیاز فاصله دارند؛ مسئله‌ای که بیم وامید‌ها را در اردوگاه این تیم بیش از پیش زنده کرده است. تیم آتی‌ترک با یک برد تا مرز خوشبختی می‌رود و با یک باخت ممکن است اسیر دیو ناکامی شود.

نماینده مشهد این هفته در چالوس به مصاف تیم قعرنشین نیکاپارس رفت و انتظار می‌رفت با بردی شیرین خودش را در جدول بالا بکشد، اما این تیم میزبان بود که در میان غافل‌گیری همگان توانست با دو گل از سد نماینده مشهد بگذرد و مثل بازی‌های گذشته، مشهدی‌ها این باخت را با اشتباهات داوری توجیه کردند و معتقد بودند یک پنالتی به سودشان گرفته نشده است. واقعیت این است که این بهانه‌تراشی‌ها دیگر کهنه شده است و یک تیم نمی‌تواند همه ناکامی‌ها را پای داور و کامیابی‌ها را به حساب خودش بنویسد. البته تیم فوتبال شریعت‌نوین هنوز شانس زیادی دارد تا دوباره در قواره یک مدعی ظاهر شود.

۲ هفته حساس تا استراحت مطمئن

فقط دو هفته از رقابت‌های دور رفت باقی است و تیم‌ها پس از آن فرصت دارند تا با استراحت و ریکاوری در نیم‌فصل دوم وضعیت متفاوتی را رقم بزنند. این دو هفته برای نمایندگان مشهد مهم است تا بتوانند خودشان را در وضعیت مطلوب حفظ کنند تا با شروع نیم‌فصل دوم، باری دیگر در جدول اوج بگیرند.

اگر شادکام و شریعت‌نوین بتوانند در نیم‌فصل فاصله‌شان با منطقه صعود را مطمئن نگه دارند، ممکن است در نیم‌فصل دوم بتوانند خودی نشان دهند. البته تیم سامیت تهران با شانزده امتیاز تیم رؤیایی این گروه است که تنهاشکستش را تا به اینجای فصل برابر همین تیم شادکام مشهد تجربه کرده است، اما فرصت دوم‌شدن برای نمایندگان مشهد در این مرحله و حضور در پلی‌آف می‌تواند مغتنم باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->