آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بشار اسد در نشست جده شرکت می‌کند

  • کد خبر: ۱۶۴۵۹۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
بشار اسد در نشست جده شرکت می‌کند
روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از دستیار وزیر امور خارجه سوریه خبر داد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور در نشست سران عربی در عربستان شرکت خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «ایمن سوسان»، دستیار وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با «الشرق الاوسط»، خبر دادکه «بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در جده حضور خواهد داشت».

پایگاه اینترنتی روزنامه «الشرق الاوسط»، امروز، چهارشنبه ۱۷می در گزارشی نوشت: مسئولی عالی‌رتبه از دمشق اعلام کرد که «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه در نشست جده که پس‌فردا جمعه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مقامات دولت سوریه از جمله «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه این کشور امروز در جلسات مقدماتی نشست سران کشور‌های عربی که پس از ۱۲ سال غیبت دمشق برنامه‌ریزی شده است، حضور دارند.

دستیار وزیر امور خارجه سوریه ادامه داد: مقدمات تشکیل این نشست برای سران کشور‌های عربی در عربستان با جایگاه مهم و وزن سیاسی آن، روند معتدلی را در پیش گرفته و بدیهی است که نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

سوسان با اعلام امیدواری از آغاز مرحله جدیدی از روابط عربی بعد از اجلاس جده، افزود: اهمیت برگزاری این نشست در عربستان سعودی چیزی است که نمی‌توان درباره آن صحبت کرد، زیرا بدیهی و واضح است. با وجود جایگاه رفیع و سیاست معتدل ریاض، همه امیدوارند که اجلاس جده مرحله جدیدی را به روی فضای خوش‌بینی که بر همه حاکم شده، آغاز کند.

هفتم ماه می‌بود که وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب در نشستی فوق العاده، تصمیم خود برای رفع تعلیق عضویت دمشق در این نهاد منطقه‌ای یا به عبارتی بازگشت سوریه به اتحادیه را اعلام کردند. بعد از آن رسانه‌های جهان به نقل از مقامات دیپلماتیک کشور‌های عربی گزارش می‌دادند که بشار اسد، در اولین نشست سران کشور‌های عربی، بعد از این تصمیم شرکت خواهد کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->