سرخط خبرها

پرسپولیس و یک قدم تا خوشبختی

  • کد خبر: ۱۶۴۶۷۸
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
پرسپولیس و یک قدم تا خوشبختی
قهرمان لیگ بیست‌ودوم امروز مشخص می‌شود

هفته سی‌ام و پایانی این فصل لیگ‌برتر درحالی امروز به پایان خواهد رسید که هنوز سرنوشت قهرمان و قعرنشینان به‌طور کامل مشخص نشده است. پرسپولیس با ۶۳ امتیاز صدرنشین است و با برد در آخرین دیدار می‌تواند بدون هیچ، اما و اگری قهرمان شود، اما اگر سرخ‌پوشان بلغزند، سپاهان ۶۲ امتیازی آماده است تا در آخرین دقایق لیگ از آن‌ها پیشی بگیرد و جام را به چنگ آورد. در پایین جدول هم به‌جز نفت مسجدسلیمان که سقوطش به دسته‌اول قطعی شده است، مس کرمان و صنعت نفت آبادان هم‌امتیاز هستند و از بین این دو تیم یکی باید با لیگ‌برتر خداحافظی کند.

سرنوشت قهرمانی در وطنی رقم می‌خورد

دیدار نساجی با پرسپولیس تعیین‌کننده سرنوشت قهرمانی است. پرسپولیس با کسب سه امتیاز این دیدار، فارغ از نتایجی که در دیگربازی‌ها رقم می‌خورد، در ورزشگاه شهیدوطنی جشن قهرمانی می‌گیرد. نساجی، اما درحالی در ورزشگاه خانگی و در حضور ۶ هزار تماشاگر پذیرای پرسپولیس خواهد بود که اوضاعش مثل فصل گذشته است و با حضور در رده سیزدهم جدول لیگ‌برتر، خیالش برای ماندن در جدول بازی‌ها راحت است.

سرمربی پرسپولیس پیش از این یک‌بار قهرمانی را در مسجدسلیمان جشن گرفته بود و اکنون این شانس را دارد تا دومین قهرمانی خارج از خانه‌اش را در قائمشهر برپا کند. یکی از مشکلات سرخ‌پوشان در این دیدار، سهمیه ششصدنفری برای حضور طرف‌داران آن‌ها در ورزشگاه حریف خواهد بود. با وجود این، شاگردان گل‌محمدی که در بازی رفت توانستند با نتیجه ۵ بر ۱ نساجی را شکست دهند، امیدوارند با پیروزی در این دیدار، هشتمین قهرمانی‌شان در لیگ‌برتر را به ویترین افتخارات خود اضافه کنند.

امید سپاهان به لغزش سرخ‌ها در گام آخر

تیم فوتبال سپاهان درحالی خود را برای آخرین بازی فصل مقابل مس کرمان آماده می‌کند که در آستانه برابری با رکورد امتیازگیری‌اش در تاریخ لیگ‌برتر است؛ جایی که شاگردان محرم نویدکیا در لیگ بیستم با کسب ۶۵ امتیاز نایب‌قهرمان شدند و دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند؛ سرنوشتی که در صورت پیروزی پرسپولیس و سپاهان، بازهم در انتظار زردپوشان اصفهانی خواهد بود.

رقیب شاگردان مورایس در آخرین هفته لیگ، مس کرمانی است که در خطر سقوط قرار دارد و بی‌شک همه توانش را به کار خواهد گرفت تا در ورزشگاه خانگی بتواند از سپاهان امتیاز بگیرد و ماندنش در سطح اول فوتبال باشگاهی کشور را تضمین کند. نارنجی‌پوشان کرمانی در ۹ بازی گذشته فقط چهار امتیاز به‌دست آورده‌اند و هیچ بردی در کارنامه شاگردان فرزاد حسین‌خانی به چشم نمی‌آید، تا در وضعیتی بحرانی آماده آخرین بازی شوند؛ آن‌هم درحالی‌که در طرف مقابل، طلایی‌پوشان اصفهانی با انگیزه کسب قهرمانی به میدان می‌آیند و همین مسئله می‌تواند معادلات را علیه مس کرمان تغییر بدهد.

ویسی آماده تکمیل معجزه

صنعت‌نفت آبادان یکی از تیم‌های متحول‌شده لیگ بیست‌ودوم است و نفتی‌ها در هفت بازی گذشته که با هدایت عبدا... ویسی به میدان رفته‌اند، فقط یک شکست داشته‌اند و توانسته‌اند با کسب ۱۰ امتیاز، خود را هم‌تراز با مس کرمان ببینند. شاگردان ویسی در آخرین گام میهمان گل‌گهر هستند و می‌خواهند از روز‌های بحرانی حریف سیرجانی بهره ببرند و در لیگ‌برتر بمانند.

گل‌گهر در شش بازی گذشته‌اش در لیگ‌برتر و جام‌حذفی هیچ بردی به‌دست نیاورده است و سه تساوی و سه شکست در کارنامه سرمه‌ای‌پوشان به چشم می‌خورد؛ موضوعی که ویسی را به گرفتن امتیاز از این تیم و تکمیل معجزه حفظ صنعت نفت در لیگ‌برتر امیدوار نگه خواهد داشت.

دوئل تشریفاتی استقلال و تراکتور

اگر اوضاع جدول به گونه‌ای دیگر بود، شاید بازی استقلال و تراکتور به جذاب‌ترین دیدار هفته پایانی تبدیل می‌شد، اما حالا فارغ از نتیجه، سومی آبی‌ها و چهارمی سرخ‌های تبریز در جدول قطعی شده است و همین موضوع کمی از هیجان دوئل شاگردان ساپینتو و خمز خواهد کاست. البته هنوز دلایلی برای هر دو تیم برای ارائه بازی زیبا و کسب سه امتیاز وجود دارد. استقلال در دور رفت ۲ بر ۰ شکست خورد و یکی از انگیزه‌هایش برای این بازی جبران شکست دور رفت است.

از سویی، استقلال بازی نیمه‌نهایی جام‌حذفی برابر نساجی را پیش رو دارد و در صورت پیروزی در این دیدار، با روحیه خوبی به استقبال بازی‌های جام‌حذفی می‌رود. در آن‌سوی میدان، تراکتور به‌دنبال پایانی خوب در مسابقات است و می‌کوشد در آزادی استقلال را شکست دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->