هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

ناسا شرکت جف بزوس را برای ساخت فرودگر فضاپیمای مأموریت «سفر به ماه» انتخاب کرد

  • کد خبر: ۱۶۵۰۰۸
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
ناسا شرکت جف بزوس را برای ساخت فرودگر فضاپیمای مأموریت «سفر به ماه» انتخاب کرد
ناسا، «بلو اُرجین» (Blue Origin)، شرکت جف بزوس، را برای ساخت فضاپیمایی انتخاب کرده است که فضانوردان را به ماه می‌فرستد. بزوس برنده قراردادی به ارزش حدود ۳.۴ میلیارد دلار شده است.

شهرآرانیوز - روز جمعه، ناسا اعلام کرد که شرکت بزوس، «بلو اوریجین»، یک فرودگر را در برنامه Artemis، طراحی، آزمایش و توسعه خواهد داد.

بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه‌ای گفت:

مشتاقیم اعلام کنیم که Blue Origin سازنده سیستم فرود فضانوردان آرتمیس روی سطح ماه خواهد بود.

ما در عصر طلایی پرواز‌های فضایی انسان هستیم که با مشارکت تجاری و بین المللی ناسا امکان‌پذیر شده است. ما با هم در حال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌هایی هستیم که راه را برای فرود اولین فضانوردان در مریخ هموار می‌کند.

بر اساس این قرارداد، شرکت Blue Origin باید یک شبیه‌سازی ماموریت بدون خدمه به ماه ارائه دهد و بعد از آن برای سال ۲۰۲۹ یک سفر همراه با خدمه طراحی کند که فضانوردان را به سطح ماه می‌برد.


حتما بخوانید:

فضانوردان ماموریت «آرتمیس ۲» چه کسانی هستند + ویدئو

عکس | ناسا از لباس فضانوردان مأموریت سفر به ماه رونمایی کرد + ویژگی‌ها


این اطلاعیه زمانی اعلام شد که تعداد کمی از شرکت‌های خصوصی مانند Space X متعلق به ایلان ماسک و Blue Origin از بزوس برای ایفای نقش بیشتر در فعالیت‌های فضایی و رقابت برای قرارداد‌های دولتی سودآور تلاش می‌کنند.

در آوریل ۲۰۲۱، ناسا قراردادی ۲.۸۹ میلیارد دلاری با «اسپیس ایکس»، شرکت ایلان ماسک، امضا کرد که طی آن برای توسعه سیستم فرود انسانی دو فضانورد در برنامه آرتمیس به سطح ماه همکاری کنند. راکت این شرکت قرار است در سال‌های آتی، شاید ۲۰۲۵، بر ماه بنشیند.

Blue Origin در قرارداد‌های قبلی از مناقصه کنار گذاشته شده بود؛ به همین دلیل قرارداد روز جمعه نقطه عطفی برای این شرکت خواهد بود.

Blue Origin با هماهنگی پیمانکاران «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) و «بوئینگ» (Boeing) و همچنین شرکت نرم‌افزار فضاپیما «دراپر» (Draper) و شرکت روباتیک «استروبوتیک» (Astrobotic)، یک فرودگر با ارتفاع ۱۶ متر (۵۲ فوت) خواهد ساخت. این شرکت‌ها در مناقصه سال ۲۰۲۱ به اسپیس ایکس باخته بودند.  

«بلو اوریجین» امسال در رقابت با دو شرکت «داینِتیکس» و «نورتراپ گرامَن» برنده این قرارداد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->