پورعلی‌گنجی رسما با پرسپولیس تمدید کرد تاج: ورزشگاه آزادی تا هفته سوم آماده نمی‌شود بادامکی: پیشنهاد مالی بالای الوکره را رد کردیم ویدئو | گل شهاب زاهدی در بازی امروز (۶ تیر) آویسپا فوکوکا مقابل یوکوهاما مارینوس حسینی در آستانه جدایی از استقلال | دردسر جذب گلر خارجی محمد حسین اسلامی بازیکن مدنظر پرسپولیس کیست؟ + سوابق تیم‌ها و رقم قرارداد اوسمار ویرا سرمربی بوریرام تایلند شد هادی رضایی: کاروان ورزشکاران پارالمپیک پاریس به مشهد می‌آیند + ویدئو بازداشت نفر هشتم در پرونده فساد فوتبال! بیرانوند در فکر بازگشت به پرسپولیس! سپاهان روی دست پرسپولیس و استقلال بلند شد سرمربی اسبق استقلال تماشاگر جام ملت‌ها سفر قلعه نویی به مالزی  پیغام محبی به نکونام: به ایران برنمی‌گردم زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! استقلال توان خرید قایدی را ندارد | ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جذب باشو
سرخط خبرها

سهمیه ایران در سوپرلیگ آسیا اعلام شد + عکس

  • کد خبر: ۱۶۵۲۴۳
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
سهمیه ایران در سوپرلیگ آسیا اعلام شد + عکس
با اعلام رسمی AFC، ایران در سطح نخست لیگ قهرمانان آسیا دارای سهمیه ۲+۱ و در سطح دوم دارای یک سهمیه مستقیم خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، همانطور که از چندی پیش نیز بحث و گمانه زنی‌های آن مطرح شده بود، سهمیه کشور‌های مختلف در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ اعلام شد که ایران در سطح نخست این پیکار‌ها دارای ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم خواهد بود. همچنین یک کرسی مستقیم نیز در سطح دوم برای فوتبال ایران وجود دارد.
پس از اینکه چند روز پیش میزان امتیازات کشور‌های مختلف در رقابت‌های لیگ قهرمانان و AFC کاپ طی هشت دوره گذشته (به استثنا دوره سال ۲۰۲۰) منتشر شد، حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در وب سایت خود، کرسی کشور‌های مختلف برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را منتشر کرده است.
باشگاه‌های ایرانی از سال ۲۰۱۴ تاکنون موفق به جمع آوری امتیازات مختلف شدند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در لیگ نخبگان، سهمیه ایران را ۲+۱ در نظر بگیرد. یعنی دو تیم مستقیما راهی مرحله گروهی می‌شوند و یک تیم نیز در پلی آف شرکت خواهد کرد.
رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا، از فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ در سه سطح برگزار می‌شود. در لیگ نخبگان، ۱۲ تیم از غرب و ۱۲ تیم از شرق آسیا به مصاف هم می‌روند که سهمیه ۲+۱ ایران برای همین رده ملقب به سطح الیت خواهد بود.
ایران در سطح دوم مسابقات نیز یک سهمیه مستقیم خواهد داشت و در سطح سوم که برای کشور‌های تازه توسعه یافته است، هیچ سهمیه‌ای برای کشور‌های بزرگ قاره در نظر گرفته نشده است. هنوز ساز و کار و نحوه برگزاری مسابقات به صورت رسمی اعلام نشده است.

سهمیه ایران در سوپرلیگ آسیا اعلام شد + عکسسهمیه ایران در سوپرلیگ آسیا اعلام شد + عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->