حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

چرا یحیی گل‌محمدی شایسته‌ترین مربی برای قهرمانی لیگ بود؟

  • کد خبر: ۱۶۴۸۱۰
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹
چرا یحیی گل‌محمدی شایسته‌ترین مربی برای قهرمانی لیگ بود؟
یحیی گل‌محمدی که موفقیت و افتخار در این فوتبال کم نداشته، حالا با پرسپولیس به یک عنوان دیگر رسید.

گروه ورزش| شهرآرانیوز، نوروز ۱۴۰۲ در حالی فرارسیده که پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی نه تنها صدر را از دست داده که به واسطه شکست خانگی مقابل سپاهان، دیگر فاصله‌اش هم با رتبه اول آنقدر زیاد شده که کمتر هواداری به قهرمانی امیدوار است. تیم به تعطیلات می‌رود و پرسپولیسی‌ها لابد به بن بست با یحیی و تغییر مربی فکر می‌کنند.

آغاز طوفانی ۱۴۰۲؛ برد پشت برد برای پرسپولیس

پرسپولیس ناامید و دلزده سال جدید را آغاز می‌کند، هواداران همچنان از خرید پریرا شاکی هستند و اخراج بی‌موقع او در بازی با سپاهان را دلیل شکست مقابل شاگردان مورایس و نابودی رویای قهرمانی می‌دانند. چرا یحیی چنین بازیکنی را جانشین لوکادیا کرده‌است؟

ازبازی مقابل مس رفسنجان و تک گل گولیسیانی از روی نقطه پنالتی، می‌رسیم به برد قاطع مقابل ملوان در آزادی. گل پریرا اندکی زخم‌ها را تلطیف می‌کند. باخت سپاهان به تراکتور هم فاصله را کمتر کرده و حالا می‌شود کمی به قهرمانی خوش‌بین بود. 

لیست بازی‌های سپاهان اما ساده‌تر از آن است که کسی قاطع حرف از امید بزند. اینجا ۱ نفر هست که به قهرمانی در لیگ فکر می‌کند و بی توجه به فضای مجازی تیمش را هر روز تمرین می‌دهد.

استقلال و ساپینتو هم روی دور برد و بالاسر پرسپولیس، فقط به گل‌های بیشتر فکر می‌کنند و پیروزی برایشان ساده‌ترین کار این روزهاست. هواداران پرسپولیس می‌دانند لغزش سپاهان با این فرم تیم ساپینتو، مساوی است با قهرمانی استقلال!

در شرایطی فوتبال ایران به ایستگاه دربی رسیده که استقلال هوادار را ۶ تایی کرده و پرسپولیس هم کم‌کم دوباره رویاهایش را در مستطیل سبز می‌بیند. بدبین‌ترین هوادار استقلال هم تصور نمی‌کند تیم محبوبش با این فرم به پرسپولیس ببازد، اینجاست که یحیی بعد از آغاز خوب ۱۴۰۲ خودی نشان می‌دهد.

استقلال در بازی با شاگردان یحیی گل‌محمدی حتی ۱ شوت به چارچوب نمی‌تواند بزند و در کل بازی قایدی و محبی آچمز می‌شوند. پرسپولیس گرچه با تک موقعیتی که حاصل اشتباهات غلامی و سیلواست به گل می‌رسد، اما همه از تاکتیک برنده یحیی در این بازی صحبت می‌کنند.

برد در دربی اما تازه آغاز ۴گانه هیجان برای سرخ‌ها است، سپاهان در اصفهان با بی‌دقتی ملوان را شکست نمی‌دهد‌. مساوی مورایس و زارع، یعنی پرسپولیس صدرنشین قطعی لیگ است.

۳ فینال برای پرسپولیس

حالا فقط تا قهرمانی ۳ قدم دیگر باقی مانده و تغییر تاکتیک دوباره پرسپولیس چاره کار است. یحیی گل‌محمدی که ۲ قهرمانی حذفی با ذوب‌آهن، یک کسب سهمیه آسیایی با پدیده و ۲ لیگ برتر با پرسپولیس دارد نمی‌خواهد مرد روزهای گذشته باشد. یحیی گل محمدی خوب می‌داند ۲ قهرمانی قبلی و حتی صعودش به فینال لیگ قهرمانان آسیا، همه را برخی به حساب برانکو گذاشته‌اند و میراثش!

پس باید ببرد و کم‌نیاورد تا شیرین‌ترین قهرمانی احتمالا دوران فوتبالش را اینجا، در سال ۱۴۰۲ در قائمشهر به چنگ آورد. پیکان را با ۱ گل و گل‌گهر را با ۴ گل که شکست می‌دهند، همه چیز تقریبا آماده و مهیاست. برد ۴ گله در قائمشهر یعنی شکستن بغض یکی از پرافتخارترین مربیان فوتبال ایران. حالا یحیی بعد از قلعه‌نویی با ۵ قهرمانی، پرافتخارترین مربی لیگ برتر است و در بین مربیان تاریخ پرسپولیس فقط از برانکو و علی پروین کمتر جام گرفته. گلزن ایران به مکزیک در جام جهانی ۲۰۰۶، اگر بتواند جام حذفی را هم با پرسپولیسی‌ها کسب کند، دیگر از نظر افتخارات در پرسپولیس با برانکو کاملا برابر می‌شود.

یحیی شایسته‌ترین مربی برای کسب جام بود چون تا لحظه آخر جنگید و تقریبا در همه پیچ‌ها با سرعت مطمئن حرکت کرد. یحیی شایسته جام بود چون باز هم از اینکه مربی قدبلند و بارزومه کنارش باشد نترسید و کادرفنی‌اش را آنقدر قوی بست که وقتی تیم‌ها از تعطیلات نوروزی برگشتند و بدنی افت کردند، پرسپولیس تازه بدن بازیکنانش را روشن شده دید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->