پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ ناترازی بانک آینده از جنس نقدینگی | فروش دارایی‌های پس از ارزش‌گذاری  پلمب دو واحد صنفی به دلیل به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) آخرین فرصت پرداخت عوارض خودرو با ۲۰ درصد تخفیف در مشهد اعلام شد تورم افسارگسیخته کالاهای اساسی | گزارش مرکز آمار از رشد قیمت ماهانه برنج، گوشت و تخم مرغ بانک مرکزی: تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو به ۹ میلیارد دلار رسید (۱۰ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | بازدهی هفتگی معاملات خودرو نرخ تورم مسکن در مهرماه ۱۴۰۴ اعلام شد هفتمین شرایط فروش محصولات بهمن موتور اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + لینک ثبت نام اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + اسامی برندگان کاهش برداشت، قیمت گل تازه زعفران را افزایش داد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت فروش مرغ بالاتر از قیمت مصوب در تهران | مرغ در مشهد کیلویی چند است؟ (۱۰ آبان ۱۴۰۴) زمان خرید عرضه اولیه امروز اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | نقدینگی موردنیاز برای خرید «پتوسعه» چقدر است؟ اصلاح بورس پشت مرز روانی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ آبان ۱۴۰۴) بررسی نرخ امروز دلار و یورو در بازار آزاد مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) سقف وام کارکنان بانک‌ها معادل تسهیلات جهش مسکن شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) طلا در مشهد هفته دوم آبان را با چه رقمی آغاز کرد؟ (۱۰ آبان ۱۴۰۴) شوک قیمت نفت از اقدام نظامی آمریکا (۱۰ آبان ۱۴۰۴) اونس جهانی طلا در مرز ۴۰۰۰ دلار ایستاد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) چرا انحلال بانک آینده اقتصاد کشور را تهدید می‌کند؟ دست مافیای اقتصادی در پرونده واردات زغال‌سنگ مقایسه میزان مصرف بنزین در ایران و ترکیه نرخ امروز دینار عراق و افغانی افغانستان اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) یک «نیوفیس» نصفه‌نیمه | همه‌چیز درباره نسخه جدید «خاور» یا همان «بنز ۱۰ تن» قیمت امروز میوه اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | نرخ میوه در یک هفته اخیر چه تغییری کرد؟ جزئیات جدید از واریز کالابرگ آبان‌ماه | مبلغ کالابرگ افزایش یافت؟
سرخط خبرها

دپوی خودروهای پارس و هایما در کارخانه ایران خودرو بینالود + فیلم و تصاویر

  • کد خبر: ۱۶۵۸۷۹
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
دپوی خودروهای پارس و هایما در کارخانه ایران خودرو بینالود + فیلم و تصاویر
در حالی که ایران‌خودرو به بهانه نداشتن ظرفیت، در نوبت دوم طرح عرضه یکپارچه حضور ندارد، بررسی‌ها حاکی است این خودروساز تعداد زیادی خودرو هایما و پارس را در سایت بینالود به بهانه نبود قطعه دپو کرده و در سامانه یکپارچه عرضه نکرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با ایجاد آرامش نسبی در بازار خودرو و کاهش محسوس قیمت‌ بازار خودروها نسبت به اسفند سال گذشته و در آغاز مرحله دوم اجرای طرح فروش یکپارچه محصولات و حذف قرعه کشی، اقدامات یکی از شرکت‌های خودروسازی شائبه تلاش برای ایجاد التهاب در بازار خودرو و افزایش مجدد قیمت‌ها را ایجاد کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایران خودرو در چند هفته اخیر ظرفیت فعالیت و تولید خود را در برخی سایت‌های استانی کاهش داده است؛ از سوی دیگر این خودروساز مجددا اقدام به دپوی ۳ محصول پرطرفدار خود کرده است. اقدامی که می‌تواند منجر به فروش این خودرو‌ها خارج از طرح یکپارچه با نرخ‌های آزاد در بازار به صورت قطره چکانی شود و نهایتا بازار را ملتهب و قیمت‌ها را مجددا افزایش دهد.

شرکت مذکور در توجیه کاهش تولید و همچنین دپوی محصولات خود، کمبود و کسری قطعه، عدم دریافت ارز و عدم ترخیص قطعه توسط گمرک را به عنوان علل اصلی اعلام کرده است.

این خودروساز مدعی شده است به دلیل کمبود قطعه و نرسیدن قطعه از چین، این خودروها امکان تزریق به سامانه یکپارچه را ندارد این در حالی است که در یک سال گذشته عملا مشکل کسری قطعه خودرو رفع شده است و بحرانی هم در این خصوص گزارش نشده بود. لذا بررسی علت توقف تولید توسط مراجع نظارتی ضروری است.

خودروهای پارس و هایما در بینالود انبار شد

ایران خودرو پیش از آغاز نوبت دوم طرح یکپارچه خودرو اعلام کرد که در نوبت دوم طرح نیز حضور خواهد داشت و حتی هایما هم عرضه می کند، اما پس از مصوبه شورای رقابت و عدم تغییر قیمت این خودرو، این شرکت  عرضه  را ‌در سامانه یکپارچه متوقف کرد.

‌پیگیری‌ها حاکی از آن است که تعداد زیادی هایما و پارس‌‌ تولیدی ایران خودرو در بینالود خراسان رضوی دپو شده است، که در صورت عدم ورود جدی نهادهای نظارتی ممکن است در آینده‌ خارج از نرخ های شورای رقابت در بازار سوداگری عرضه شود.

تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->