بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

راننده‌های تازه ‌کار، کدام خودرو را بخرند؟

  • کد خبر: ۱۶۶۳۴۹
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲
راننده‌های تازه ‌کار، کدام خودرو را بخرند؟
بهترین خودروها برای رانندگان تازه‌کار کدامیک هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

به گزارش شهرآرانیوز، هرچند گرفتن گواهینامهٔ رانندگی بدین معنا است که شخص توانایی کافی برای هدایت وسیلهٔ نقلیه را دارد و از لحاظ قانونی مشکلی برای نشستن پشت فرمان نخواهد داشت اما همه میدانیم که در کشورمان در کلاس‌های رانندگی هرگز تمام مهارت‌های لازم به افراد آموزش داده نمی‌شود و کسانی که گواهینامه می‌گیرند باید بعداً خود مدت‌ها رانندگی کنند تا با چم‌وخم این مهارت کاملاً آشنا شوند. رانندگان تازه‌کار اما در ابتدا به خودروی مناسبی نیاز خواهند داشت تا تسلط کافی برای هدایت وسیلهٔ نقلیه را پیدا کنند؛ بنابراین، این افراد باید هنگام خرید خودرو نکاتی را مدنظر داشته باشند و تا بتوانند نهایتاً به انتخاب خوبی برسند. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه به خودروهای مناسب برای رانندگان تازه‌کار پرداخته و چند گزینه را در بازار کشورمان برای این افراد معرفی کنیم.

ویژگی‌های خودروی مناسب رانندگان تازه‌کار

ابعاد جمع‌وجور

رانندگان تازه‌کار بهتر است ابتدا سراغ خودروهای جمع‌وجور بروند زیرا رانندگی با آن‌ها بسیار آسان‌تر است. برای آغاز رانندگی خودروهای هاچ‌بک بهترین گزینه هستند زیرا به دلیل ابعاد جمع‌وجور، هدایت آن‌ها آسان‌تر است و برای پارک کردن هم دردسر کمتری خواهند داشت. به همین دلیل، برای رانندگان تازه‌کار خودروهای بزرگ و شاسی‌بلندها توصیه نمی‌شوند چراکه هدایت چنین خودروهایی برای کسانی که تازه رانندگی را یاد گرفته‌اند دشوار خواهد بود.


قدرت و شتاب نه‌چندان زیاد

رانندگانی که تازه گواهینامه گرفته‌اند برای آغاز رانندگی خود نباید سراغ خودروهای قدرتمند و سریع بروند زیرا کنترل این خودروها دشوارتر خواهد بود و در صورت عدم مهارت و تسلط کافی می‌تواند باعث تصادف شود؛ بنابراین، توصیه می‌شود این افراد خودرویی نه خیلی ضعیف ولی با توان معقول و قدرت نه‌چندان زیاد را انتخاب کنند.

هزینه نگهداری پایین

یکی از نکات مهم در هنگام خرید خودرو برای رانندگان تازه‌کار هزینه‌های نگهداری پایین است زیرا این افراد به دلیل مهارت پایین‌تر در رانندگی، ممکن است خودرو را به‌جایی کوبیده یا خط و خش روی آن ایجاد کنند. در این صورت، اگر خودروی گران‌قیمتی خریده باشند، برای تعمیر متحمل هزینه‌های سنگینی خواهند شد. همچنین خودرو اولی‌ها بهتر است در ابتدا یک ماشین دست‌دوم و اصطلاحاً رنگ‌دار خریداری کنند تا در صورت تصادف، خودرو دچار افت قیمت زیادی نشود.

فراوانی قطعات

دلیل این ویژگی هم همانی است که در مورد قبلی گفتیم. رانندگان تازه‌کار ممکن است در تصادفات به قطعات بدنهٔ خودرو آسیب بزنند و بنابراین باید خودرویی را انتخاب کنند که قطعات ظاهری آن به‌وفور پیدا شود. همین موضوع در مورد قطعات فنی هم صدق می‌کند و کسانی که تازه گواهینامه گرفته‌اند ممکن است به دلیل عدم مهارت کافی در کلاچ گرفتن و دنده عوض کردن، باعث آسیب دیدن قطعاتی مثل دیسک و صفحه شوند و اگر خودروی کم‌هزینه‌ای با قطعات یدکی فراوان را انتخاب کرده باشند می‌توانند با هزینه و دردسر کمتری اقدام به تعمیر خودرو کنند.

گیربکس دستی

هرچند رانندگی با خودروهای اتوماتیک بسیار آسان‌تر بوده و قطعاً برای رانندگان تازه‌کار به خاطر خلاص شدن از شر کلاچ گرفتن و دنده عوض کردن جذابیت بیشتری خواهد داشت اما این افراد اگر رانندگی خود را با خودروهای اتوماتیک آغاز کنند، در رانندگی با مدل‌های دستی مهارت کافی را کسب نخواهند کرد و شاید در آینده دیگر هیچ‌گاه نتوانند به‌خوبی با این خودروها رانندگی کنند. البته در کشورمان آموزش رانندگی با خودروهای گیربکس دستی انجام می‌گیرد اما درصورتی‌که این کار بعداً تکرار نشود راننده آن‌طور که باید شیوهٔ کار با کلاچ و دنده را فرا نخواهد گرفت.

بهترین ماشین برای رانندگان تازه‌کار در ایران
همان‌طور که میدانیم، در بازار خودروی کشورمان شاهد انحصار و عدم تنوع مدل‌ها هستیم و ایمنی که برای رانندگان تازه‌کار موضوع بسیار مهمی است، برای خودروهای ارزان‌قیمت بازار اصلاً تعریف نشده است. بااین‌حال، به‌ناچار باید به همین گزینه‌های موجود بسنده کرد و از بین آن‌ها بهترین نمونه‌ها را برای آغاز رانندگی برگزید. البته در اینجا بودجه و هزینه‌ای که هر شخص می‌تواند برای خرید خودرو داشته باشد هم بسیار مهم خواهد بود و قطعاً روی گزینه‌ها تأثیر می‌گذارد. بااین‌حال، ما در ادامه خودروهایی را معرفی می‌کنیم که برای قشر بیشتری از جامعهٔ ایران قابل خریداری باشند.

پراید

هرچند پراید هرگز ایمن نیست و امکاناتی هم ندارد اما یکی از بهترین خودروها برای آغاز رانندگی در کشورمان محسوب می‌شود زیرا این ماشین خصوصاً در نسخهٔ هاچ‌بک ابعاد جمع‌وجوری داشته و راننده به‌خوبی از پس کنترل آن بر خواهد آمد. همچنین پراید خودروی کم‌مصرفی است، قطعات آن به‌وفور پیدا می‌شود، هزینه‌های نگهداری نسبتاً پایینی دارد و قیمت آن‌هم از دیگر خودروهای بازار ارزان‌تر است. علاوه بر این، پراید سال‌ها در کشورمان تولید شده و یافتن یک نمونهٔ تمیز و سالم از آن در بازار خودروهای دست‌دوم دشوار نخواهد بود.

تیبا

تیبا هم از همان خانوادهٔ پراید است اما خودروی مدرن‌تر و مجهزتری بوده و از ایمنی بیشتری برخوردار است. هزینه‌های نگهداری تیبا هم مثل پراید نسبتاً پایین بوده و قطعات آن به‌راحتی پیدا می‌شود. البته قطعاً قیمت قطعات تیبا گران‌تر از پراید خواهد بود ولی در عوض ایمنی بیشتری را برای رانندهٔ تازه‌کار به همراه خواهد داشت و پایداری و هندلینگ مناسب‌تری را ارائه می‌کند. البته پیشنهاد ما انتخاب تیبا هاچ‌بک است که ابعاد جمع‌وجوری‌تری داشته و هدایت آن آسان‌تر خواهد بود.

ام‌وی‌ام ۱۱۰

ام‌وی‌ام ۱۱۰ یکی از کوچک‌ترین خودروهای مونتاژ داخل محسوب می‌شود و به لطف ابعاد بسیار جمع‌وجور و پیشرانهٔ سه سیلندر کم‌مصرف، گزینهٔ ایده‌آلی برای رانندگان تازه‌کار خواهد بود. البته هزینه‌های نگهداری این خودرو بالاتر و فراوانی قطعات آن کمتر از پراید است اما امکانات بیشتری را ارائه می‌کند و خودروی مدرن‌تری محسوب می‌شود. ۱۱۰ در دو نسل در کشورمان عرضه شد که نسل دوم آن با طراحی جدیدتر و ایمنی بالاتر، گزینهٔ بهتری خواهد بود. این خودرو می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای رانندگان تازه‌کار خانم باشد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو

رانندگان تازه‌کاری که به دنبال خودرویی شیک‌تر و به‌اصطلاح باکلاس‌تر از گزینه‌های قبلی هستند، بهتر است نگاهی به پژو ۲۰۶ تیپ دو داشته باشند. این خودرو هم ابعاد جمع‌وجوری دارد و رانندگی با آن آسان خواهد بود. همچنین تیپ دو با پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری ۷۵ اسب بخاری، خیلی قدرتمند نیست و کنترل آن برای رانندهٔ تازه‌کار ساده‌تر خواهد بود. البته باید توجه داشت که هزینه‌های نگهداری و قطعات ۲۰۶ به‌مراتب بیشتر از پراید و تیبا است. همچنین هنگام خرید نمونه‌های دست‌دوم این خودرو باید بسیار دقت داشت و خودروی سالمی خرید زیرا ۲۰۶ معیوب می‌تواند خرج‌های هنگفتی روی دست مالک بگذارد.

رنو پی‌کی

کسانی که بودجهٔ محدودی دارند و نمی‌توانند سراغ پراید و یا تیبا بروند، برای اولین خودروی خود بد نیست رنو پی‌کی را در نظر داشته باشند. هرچند این خودرو قدیمی شده و شاید یافتن نمونه‌های سالم آن سخت باشد اما به لطف قیمت پایین، اندازهٔ جمع‌وجور، پیشرانهٔ پراید و بدنهٔ مقاوم‌تر از پراید، گزینهٔ مناسبی برای رانندگان تازه‌کار خواهد بود. همچنین به لطف سپرها و بچه گلگیرهای مشکی، خیال رانندهٔ تازه‌کار از مالیدن خودرو به درودیوار راحت خواهد بود چون مشخص نمی‌شود!

منبع: پدال

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->