اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

۴۵ پروژه عمرانی شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۶۴۲۰
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
۴۵ پروژه عمرانی شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید + فیلم
مدیر‌عامل سازمان عمرانی شهرداری مشهد گفت: ۷۵ پروژه در سال گذشته داشته‌ایم که ۴۵ پروژه به پایان رسیده و ۳۰ پروژه دیگر در دست اقدام است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صفی‌پور در نشست خبری که امروز یکشنبه، ۷ خرداد ماه برگزار شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ برنامه مدونی داشته‌ایم و واحد تحقیق و توسعه را فعال کردیم. افزایش تولیدات، استفاده بهینه از امکانات شهرداری و نیرو‌ها از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.  

به گفته مدیر‌عامل سازمان عمرانی شهرداری مشهد، سازمان عمران باتوجه‌به امکاناتی که دارد، با یک میلیارد تومان می‌تواند یک نفر را سر کار بیاورد. برای رسیدن به هدفمان سال گذشته ۱۹ اکیپ تخصصی از نیروهای شهرداری ایجاد کردیم. 

وی افزود: ۳۰۹ نفر از نیروهای سازمان عمران و سایر‌ دستگاه‌ها جزو این اکیپ‌ها شدند. این اقدام کمک بسزایی به کاهش هزینه‌ها و افزایش تولیدات کرده است. گام‌های بلندی نیز در حوزه کیفیت و محیط زیست برداشته شده است که ‌برخی از این اقدامات برای نخستین‌بار در ‌کشور است. 

صفی‌پور تصریح کرد: ۷۵ پروژه در سال گذشته داشته‌ایم که ۴۵ پروژه به پایان رسیده و ۳۰ پروژه دیگر در دست اقدام است. از جمله پروژه‌های به‌اتمام‌رسیده، پروژه پارکینگ هشت‌آباد، بازگشایی بلوار ارشادالرضا، بازگشایی معابر پادگان لشکر۷۷، بهسازی و مرمت مسیل قره‌خان و... بوده است. 

این مسئول شهری در ادامه تأکید کرد: تکمیل تئاتر شهر، فاز هفت پارک خورشید و فاز ۱۵ پارک وکیل‌آباد و پروژه جلوخان پایانه امام رضا(ع)، پروژه بدنه‌سازی مسیل طرق، احداث پارک شهری چهل‌بازه، بهسازی معابر منفصل توس، دوربرگردان غیرهمسطح شهیدمیرزایی‌، مسیل تنباکوچی، تکمیل چند سالن در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، پیاده‌راه‌سازی منطقه ۷ شهرداری مشهد از جمله پروژه‌های جاری ماست.

مدیر‌عامل سازمان عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۵ هزار تن آسفالت تولید شده است، یادآور شد: در همه نقاط کشور قیر را از مبادی مختلف تهیه می‌کنند. بنابراین، تا قیر نباشد، آسفالتی نمی‌توان تولید کرد. اکنون ۱ میلیون ۵۰۰ هزار مترمربع زمینه آسفالت وجود دارد. ۱۲۰۰ کیلومتر با عرض ۱۰ متر را می‌توانیم اکنون تولید کنیم. در سال گذشته ۱۴ هزار عدد قطعه بتنی تولید کرده‌ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: کارخانه تولید بتن و ماشین‌آلات المهدی نیز در سال گذشته ۱۴ هزار قطعه بتنی و ۴۲ هزار مترمربع بتن تولید کرد. میانگین سنی ماشین‌آلات سازمان عمران سال گذشته از ۲۱ به ۱۸ سال کاهش یافت.

صفی‌پور تصریح کرد: پروژه کشف‌رود، چون یک پروژه عاملیتی بوده است و نقشه آن کامل نیست، به مصوبه شورا و تأیید فرمانداری و البته بودجه مصوب نیاز دارد که هنوز درخصوص کشف‌رود تأییدی نداریم؛ اما آمادگی کامل انجام آن را داریم. آزمایشگاه سنجش کیفیت در هر کارخانه مستقر شده است، اما آنچه از بازار خریده می‌شود، در قالب مناقصه است.

به گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد، سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد فهرستی و عاملیتی منعقد شده است. مطالعات پروژه‌های عاملیتی نیز با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان، در طول پروژه انجام می‌شود.

صفی‌پور ادامه داد: لکه‌گیری آسفالت دارای ضوابطی است و در حوزه وظایف ما نیست. سازمان عمران فقط در کمربندی‌ها لکه‌گیری آسفالت انجام می‌دهد. نکاتی حین انجام آسفالت باید رعایت شود که گاه به‌سبب بالا‌رفتن هزینه‌ها در بخش‌هایی صرف نظر می‌شود. درزگیری باعث افزایش پنج‌ساله عمر آسفالت می‌شود که این امر در اجرای آسفالت انتهای بولوار وکیل‌آباد آغاز شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->