کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

فیلم های برتر تاریخ‌سینما به انتخاب هوش‌مصنوعی

  • کد خبر: ۱۶۶۶۷۸
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
فیلم های برتر تاریخ‌سینما به انتخاب هوش‌مصنوعی
هوش مصنوعی ۱۰ فیلم برتر تاریخ‌سینما را معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دامنه تأثیرپذیری هنر از فناوری جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، مدام در حال افزایش است و این روند رو به رشد، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تازه و پرشماری را فراروی کاربران قرار می‌دهد.

اگرچه تاکنون رایانه‌ها نقش قابل توجهی در پیشبرد فعالیت‌های خلاقانه‌ای مانند سینما، موسیقی، معماری، هنرهای تجسمی و سایر حوزه‌های هنر ایفا کرده‌اند، اما محققان این حوزه بر این باورند که باید روابط مستحکم‌تری را میان رایانه و خلاقیت هنری، هدف قرار داد.

یکی از تازه‌ترین فناوری‌های ارائه‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی، چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) است که توسط مجموعه OpenAI عرضه شده است. چت‌جی‌پی‌تی یک «چت‌بات» (Chatbot) و ابزاری برای پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک ربات صحبت کنند و پرسش‌های خود را از آن بپرسند.

در راستای بهره‌برداری از این امکان جدید، به سراغ ربات چت‌جی‌پی‌تی رفتیم و از آن خواستیم تا ۱۰ فیلم سینمایی برتر تاریخ سینما را انتخاب کند. در ادامه، پاسخ چت‌جی‌پی‌تی به پرسش فوق را به ترتیب اهمیت مشاهده می‌کنید:

ده فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب هوش مصنوعی:

۱. «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا

۲. «رستگاری در شاوشنک» ساخته فرانک دارابونت

۳. «پدرخوانده ۲» ساخته فرانسیس فورد کاپولا

۴. «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان

۵. «دوازده مرد خشمگین» ساخته سیدنی لومت

۶. «فهرست شیندلر» ساخته استیون اسپیلبرگ

۷. «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» ساخته پیتر جکسون

۸. «داستان عامه پسند» ساخته کوئینتین تارانتینو

۹. «فارست گامپ» ساخته رابرت زمکیس

۱۰. «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند» ساخته اروین کرشنر

این در حالی است که تعیین فیلم برتر تاریخ سینما یک موضوع نسبی است و به دلایل فرهنگی، هنری، تاریخی و حتی شخصی ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما در طول سالیان زیادی که سینما به عنوان هنری همچون مجسمه سازی حرکتی بوده است بسیاری از فیلم‌های برجسته ساخته و ماندگار شده‌اند. همچنین همیشه فیلم‌های جدیدی ساخته می‌شوند که در آینده ممکن است در لیست فیلم‌های برتر قرار گیرند و با این لیست متفاوت باشند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->