زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» از امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش تئاتر «شابلون» از امروز به روی صحنه می‌رود (۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معیار‌های تلویزیون، سینما و شبکه نمایش‌خانگی جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان هشت بذر برای کاشتن یک درخت اعلام فهرست فیلم جشنواره تورنتو جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه»
سرخط خبرها

نگاهی به حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر در تهران

  • کد خبر: ۱۶۶۶۸
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
نگاهی به حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر در تهران
سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شنبه ۱۲ بهمن، بدون برگزاری مراسم افتتاحیه به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و «کاروان مهر جشنواره» از مقابل سینمای رسانه برای یاری به مردم سیل‌زده راهی سیستان‌وبلوچستان شد.
افخمی _  در روز اول این رویداد، سه فیلم «سه کام حبس» سامان سالور، «قصیده گاو سفید» به‌کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و تهیه‌کنندگی غلام‌رضا موسوی، سینماگر خراسانی، و «عامه‌پسند» سهیل بیرقی در سینمای رسانه‌ها اکران شد.
 
نشست خبری این سه فیلم تقریبا بدون سروصدا و بی‌حاشیه برگزار شد. تنها انتقادی که اهالی رسانه بیان کردند، اعتراض به خوانده نشدن برخی سوالات و گزینش سوالات توسط مسئولان جشنواره بود که محمد گبرلو، مدیر نشست، در پاسخ به این اعتراض گفت فقط سوالات تکراری را نخوانده است.

یکی دیگر از اتفاق‌های مهم این دوره از جشنواره، حذف مراسم فتوکال و فرش قرمز بود. همچنین در این بین، نکته جالب توجهی که وجود داشت، پوشیدن لباس مشکی اغلب عوامل فیلم‌های نمایش‌داده‌شده در سالن رسانه‌ها بود؛ اتفاقی که احتمالا تحت‌تاثیر وقایع اخیر کشور بوده است و باید دید این روند در روز‌های آینده نیز ادامه پیدا می‌کند یا نه.

اما علاوه‌بر آغاز اکران فیلم‌ها در سینمای رسانه‌ها، نمایش فیلم‌ها در سینما‌های مردمی تهران نیز از شنبه شروع شده؛ اکران‌هایی که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است. اولین سئانس فوق‌العاده سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به فیلم «شنای پروانه»، اولین ساخته محمد کارت، اختصاص داشت؛ فیلمی که پیش از این قسمتی از آن با بازی متفاوت امیر آقایی در نقش گنده‌لات جنوب تهران در فضای مجازی منتشر شده و توجه مخاطبان را نیز به خود جلب کرده بود.
 
دیگر فیلمی که در روز اول جشنواره با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد، فیلم «درخت گردو» اثر محمدحسین مهدویان بود، اما برای این فیلم در پردیس سینمایی ایران‌مال، سئانس فوق‌العاده‌ای اختصاص داده نشد. همین موضوع باعث شد مصطفی احمدی، تهیه‌کننده فیلم، با انتشار یادداشتی از مخاطبان عذرخواهی کند: «باتوجه‌به استقبال مخاطبان از فیلم «درخت گردو»، سئانس فوق‌العاده به این فیلم در سالن‌های سینمای ایران‌مال تعلق نگرفت. نمی‌دانم چرا، فقط از عزیزانی که منتظر بودند، عذرخواهی می‌کنم.»

از دیگر حواشی روز اول جشنواره، می‌توان به اکران نشدن فیلم «روز صفر»، اولین ساخته سعید ملکان، با بازی امیر جدیدی و ساعد سهیلی در سینما‌های مردمی اشاره کرد. این فیلم که در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ پذیرفته شده است، به‌علت ایجاد برخی مشکلات برای راش‌های خارج کشور آن، تدوین نهایی اش با مشکلاتی روبه‌رو شده است و آماده اکران نیست و سینما‌ها به‌جای فیلم ملکان، فیلم «دوزیست» را اکران کرده‌اند، با این حال روابط‌عمومی جشنواره اعلام کرده است «روز صفر» از روز دوم جشنواره در سینما‌های مردمی اکران خواهد شد. لازم به ذکر است فیلم‌ها برای قرار گرفتن در رای‌گیری مردمی، باید تا روز سوم حتما یک‌بار در سینما‌های مردمی به نمایش درآمده باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->