وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد
سرخط خبرها

اردوغان وعده افزایش رفاه و کاهش تورم در ترکیه را داد

  • کد خبر: ۱۶۶۹۸۰
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
اردوغان وعده افزایش رفاه و کاهش تورم در ترکیه را داد
رجب طیب اردوغان که دور روز پیش بار دیگر به عنوان رئیس جمهور ترکیه برگزیده شد، افزایش رفاه عمومی و کاهش تورم را سیاست راهبردی دولت جدید این کشور اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رجب طیب اردوغان با بیان اینکه مصمم به اتخاذ اقدامات لازم برای افزایش سطح رفاه عمومی و ممانعت از تاثیر منفی تورم بر زندگی شهروندان است، بر اجرای وعده خود در سامان دادن به اوضاع اقتصادی ترکیه تاکید کرد.

وی که در هفتاد و نهمین مجمع عمومی اتاق‌های بازرگانی و بازار بورس استان‌های مختلف ترکیه در آنکارا صحبت می‌کرد، افزود: در چند سال اخیر، همه حملاتی را که با هدف نابودی اقتصاد ترکیه انجام شده بود، دفع کرده و کشور خود را به بزرگترین محل سرمایه گذاری در تاریخ تبدیل کردیم.

رییس جمهور ترکیه که دو روز پیش به عنوان رییس جمهور جدید برای پنج سال آینده این کشور انتخاب شد، اضافه کرد: تورم بالا را که حدود دو دهه پیش سال‌ها اقتصاد ترکیه را گرفتار کرده بود، کاهش داده و خیال مردم را راحت کردیم و باز هم این کار را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم با کاهش نوسانات در اقتصاد جهانی، ابتکار عمل بیشتر در دولت جدید و توسعه همکاری اقتصادی و تجاری با کشور‌های منطقه از طریق گسترش روابط دیپلماتیک خود، زمینه توسعه و رونق اقتصادی ترکیه را فراهم کنیم.

اردوغان با اشاره به رشد میانگین سالانه ۵.۵ درصدی اقتصاد ترکیه در دو دهه گذشته اظهار داشت: در این مدت درآمد ملی ترکیه از ۲۳۶ میلیارد دلار به یک تریلیون دلار و درآمد سرانه نیز از ۳۶۰۰ دلار به بیش از ۱۰ هزار و ۶۵۰ دلار رسید.

وی افزایش تعداد نیروی شاغل به ۳۲ میلیون نفر، ارتقای میزان صادرات از ۳۶ میلیارد دلار به ۲۵۵ میلیارد دلار و افزایش شمار گردشگران خارجی از ۱۲.۸ میلیون نفر به بیش از ۵۱.۵ میلیون را از جمله توفیقات دولت خود در مدت دو دهه گذشته ذکر کرد.

رییس جمهور ترکیه خواستار همکاری دنیای تجارت، جامعه مدنی و تشکیلات سیاسی با دولت جدید ترکیه برای تحقق هدف «قرن ترکیه» شد و تصریح کرد: ملت ترکیه با حضور ۹۰ درصدی در دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بلوغ دموکراسی خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه دولت جدید روند انتخابات و دلایل آن شور و شوق بی سابقه مردم در خیابان را در تمام جوانب ارزیابی و تحلیل خواهد کرد، گفت: در این دوره از انتخابات تلاش برای هدایت سیاست با دست سازمان‌های تروریستی به هدف خود نرسید.

اردوغان، طرح ایده بازگشت به نظام حکومتی پارلمانی در ترکیه را نادرست خواند و افزود: باید بحث نظام قدیم پارلمانی را به طور کامل کنار بگذاریم و از این به بعد روی تکمیل نظام حکومتی ریاست جمهوری که بزرگترین دستاورد سیاست مدنی است، تمرکز کنیم.

وی خواستار توقف توهین و لفاظی تحریک آمیز آغاز شده در فضای رقابت انتخاباتی شد و اظهار کرد: امیدوارم همه احزاب اپوزیسیون در ترکیه اکنون این واقعیت را درک کنند که با اراده ملت که در صندوق رای نمایان شده، درگیر نشوند.

رییس جمهور ترکیه حل مسائل و رفع خسارت ناشی از زلزله زمستان گذشته را از جمله اولویت کاری خود در دوره جدید ریاست جمهوری اعلام کرد و از نصب بیش از ۹۱۰ هزار چادر و بیش از ۱۱۷ هزار کانکس اقامتی در مناق زلزله زده خبر داد.

اردوغان گفت: ساخت نزدیک به ۱۸۰ هزار خانه نیز در مناطق زلزله زده آغاز شده است.

وی خسارت ۱۰۴ میلیارد دلاری زلزله برای اقتصاد ترکیه را بسیار سنگین خواند و تصریح کرد: در مجموع ۶۵۰ هزار خانه در مناطق زلزله زده ساخته خواهد شد که ۳۱۹ هزار واحد آن در سال اول تحویل مردم می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->