زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دبیر نخستین رویداد «سقاخونه»: اختتامیه رویداد «سقاخونه» به معنی پایان کار آن نیست

  • کد خبر: ۱۶۷۰۲۵
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
دبیر نخستین رویداد «سقاخونه»: اختتامیه رویداد «سقاخونه» به معنی پایان کار آن نیست
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اختتامیه رویداد «سقاخونه» به معنی پایان کار آن نیست و در مرحله بعد، اجرای این ایده ها را در دستور کار داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و دبیر نخستین رویداد «سقاخونه»در حاشیه اختتامیه این رویداد به شهرآرانیوز گفت: رویداد ملی «سقاخونه» نخستین رویداد ایده پردازی در حوزه زائر و زیارت بود که سال گذشته بین شهرهای زیارتی ایران اسلامی شامل قم شیراز و مشهد برنامه ریزی شد.

وی افزود: حدود ۴۰۰ ایده خلاقانه و نوآور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. داوری های اولیه در شهرهای شیراز و قم انجام شد و در نهایت ۲۶ تیم به مرحله نهایی در مشهد راه یافتند.

بامشکی در ادامه گفت: داوران این رویداد توسط نمایندگان اعتاب مقدسه آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه و حرم حضرت احمدبن موسی (شاهچراغ) و نمایندگان شهرداری‌های مشهد قم و شیراز اتفاق افتاد و در نهایت ۳ ایده برتر و ۲ ایده شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: ایده های برتر برای حمایت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شتاب دهنده ها و بانک‌ها معرفی می‌شوند و علاوه بر حمایت‌های که شهرهای شهرداری ها دارند، بنیاد ملی نخبگان هم حمایت های خود را از این ایده ها خواهد داشت.

معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: امیدواریم برای سالهای آینده، در محورهای مختلف حوزه زیارت و خصوصا تعمیق و ترویج زیارت، این رویداد را ادامه دهیم. شهرهای زیارتی، مسائلی در حوزه های زیربنایی و زیرساختی دارند. اعتقاد داریم که حال و هوای شهرهای زیارتی باید متفاوت با سایر شهرها باشد و به همین منظور، رویداد سقاخونه نیز به دنبال این است که بتواند اثرگذاری داشته باشد.

بامشکی تاکید کرد: اختتامیه رویداد «سقاخونه» به معنی پایان کار آن نیست و در مرحله بعد، اجرای این ایده ها را در دستور کار داریم.

«مسئله محوری» و «اجرایی شدن» دو ملاک اصلی داوری بود

«سید رحمان میرزائیان» نماینده هیات داوران نخستین رویداد ایده پردازی «سقاخونه» نیز گفت: شهرها به دنبال رفع مسائل و مشکلات خود در حوزه های مختلف هستند و سعی می کنند برای این موضوع از روش های خلاقانه استفاده کنند.

وی افزود: جشنواره «سقاخونه» هم با همین محوریت کار را آغاز کرد و ملاک های داوری ما هم متناسب با همین موضوع شکل گرفت.

میرزائیان تاکید کرد: «مسئله محوری» و «اجرایی شدن» پیشنهادات و ایده های رسیده، به عنوان دو ملاک اصلی ما برای انتخاب تیم ها و گروه های برتر بود. در کنار آن داشتن مدل تجاری برای اجرایی شدن کار نیز در حوزه داوری مورد نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: رویداد مشهد، مرحله سوم و نهایی داوری‌ها بود و پیش از این، ۲ مرحله داوری نیز در شهر‌های قم و شیراز اتفاق افتاده بود.

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->