چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها
سرخط خبرها

طلسم شکنی بانوان والیبالیست پس از نیم قرن

  • کد خبر: ۱۶۷۱۱۴
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
طلسم شکنی بانوان والیبالیست پس از نیم قرن
تیم ملی والیبال دختران ایران نخستین بار در بازی‌های آسیایی حضور خواهد داشت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی والیبال زنان ایران پس از ۵۰سال راهی بازی‌های آسیایی خواهد شد تا نخستین حضورش را در این رقابت‌ها رقم بزند.
با شروع سال۱۴۰۲، بانوان والیبالیست با ترافیک مسابقات مختلف روبه‌رو شدند. ملی‌پوشان از ابتدای سال در اردوی ملی با سرمربی جدید حضور دارند و ماه گذشته با نام پیکان راهی جام باشگاه‌های آسیا شدند.

پس از این رقابت‌های سنگین دوباره راهی اردو شدند تا پایان خرداد عازم چلنجرکاپ زنان آسیا شوند، اما در ادامه یکی از اتفاقات تاریخی و شیرین والیبالی رقم خواهد خورد و پس از غیبتی پنجاه‌ساله دختران ایرانی در بازی‌های آسیایی به میدان خواهند رفت. این نخستین حضور تیم ایران پس از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی سال۲۰۲۲ به میزبانی شهر هانگژو چین که به‌علت شیوع کرونا با یک‌سال تأخیر برگزار می‌شود، در بخش والیبال زنان از ششم تا پانزدهم مهر۱۴۰۲ پیگیری خواهد شد. بنا بر اعلام شورای المپیک آسیا، مرحله مقدماتی والیبال سالنی زنان در بازی‌های آسیایی هانگژو از پنجشنبه ششم تا دوشنبه دهم مهر ادامه دارد و دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد. سه‌شنبه یازدهم مهر تیم‌ها استراحت دارند و چهارشنبه و پنجشنبه دوازدهم و سیزدهم مهر مرحله دوم برگزار خواهد شد.

مرحله دوم به‌صورت گروهی برگزار می‌شود؛ به این شکل که دو تیم اول گروه‌های A و H، دو تیم اول گروه‌های B و G، دو تیم اول گروه‌های C و F و دو تیم اول گروه‌های D و E هرکدام در یک گروه به مصاف هم می‌روند. به این ترتیب در مرحله دوم درمجموع شانزده تیم با هم به رقابت می‌پردازند.

جمعه چهاردهم مهر مرحله نیمه‌نهایی و شنبه پانزدهم مهر دیدار‌های فینال و رده‌بندی برگزار خواهد شد تا برگزیدگان این دوره از مسابقات معرفی شوند.
تیم‌ملی والیبال زنان ایران پس از پنجاه سال راهی بازی‌های آسیایی خواهد شد تا نخستین حضورش پس از انقلاب اسلامی را در این رقابت‌ها رقم بزند.

ماراتن بازی‌ها در چلنجرکاپ آسیا

پیش از بازی‌های آسیایی، مسابقات والیبال چلنجرکاپ زنان آسیا۲۰۲۳ پیش روست که از بیست‌وهشتم خرداد تا چهارم تیر به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود. دوازده تیم در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند و ایران در مرحله مقدماتی با هنگ‌کنگ و چین‌تایپه هم‌گروه است.
دوشنبه بیست‌ونهم خرداد ایران و هنگ‌کنگ به مصاف هم می‌روند و سه‌شنبه سی‌ام خرداد چین‌تایپه حریف ایران است.

در ادامه چهارشنبه سی‌ویکم خرداد تیم سوم گروه B، گروهی که ایران در آن قرار دارد، باید با تیم سوم گروه D بازی کند که پلی‌آف رتبه‌های نهم تا دوازدهم است. تیم دوم گروه ایران هم به مصاف تیم اول گروه D می‌رود و تیم اول گروه B هم با تیم دوم گروه D بازی می‌کند. در گروه D تیم‌های ازبکستان، ویتنام و مغولستان حضور دارند که ایران با یکی از آن‌ها دیدار خواهد کرد. پنجشنبه یکم تیر رتبه‌های اول تا سوم گروه A به‌صورت مستقیم با رده‌بندی گروه D دیدار می‌کنند.

تیم‌های شرکت‌کننده جمعه دوم تیرماه استراحت خواهند کرد و دیدار‌های شنبه سوم تیر با مسابقه دو تیم برای تعیین رتبه یازدهم و دوازدهم آغاز می‌شود و در ادامه مرحله نیمه‌نهایی با برگزاری چهار دیدار پیگیری خواهد شد. مسابقه فینال و دیدار‌های رده‌بندی برای تعیین رتبه‌های اول تا دهم رقابت‌های چلنجرکاپ زنان یکشنبه چهارم تیر برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->