اعلام شروط صلح با رژیم صهیونیستی از سوی دولت جولانی نمایندگی وزارت خارجه در شمال‌شرق: بازگشت ۳۰ درصد از افغانستانی‌ها داوطلبانه است | خروج ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز طی ۶ روز پزشکیان: رسانه ملی و تریبون‌های رسمی نهایت دقت را در حفظ همبستگی ملی داشته باشند رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: دولت یک سال را بدون ارائه هیچ طرح سیاسی برای پایان جنگ غزه تلف کرد شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به ایران به ۹۳۵ نفر رسید (۹ تیر ۱۴۰۴) دیدار پزشکیان با رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف کشور رئیس خانه احزاب خراسان رضوی: جمهوری اسلامی باید آماده هر گونه درگیری دیگری باشد | مردم هوشیاری داریم اطلاعیه پایگاه شهیدفکوری تبریز درباره صدای انفجار کنترل‌شده (۹ تیر ۱۴۰۴) گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون: رفتار‌های دوگانه آژانس انرژی اتمی مشکلات زیادی برای امنیت منطقه و جهان ایجاد کرده است وال‌استریت‌ژورنال: لیندسی گراهام ترامپ را برای حمله به ایران متقاعد کرد سردار غلامعلی رشید که بود؟ | از «طریق القدس» تا «شهید طریق القدس» فرزند کاظم صدیقی همچنان در زندان است دست به ماشه، چشم به آینده؛ صف‌آرایی جدید جهان پس از تنش‌ها خشم ترامپ از افشاشدن شکست حملات متجاوزانه به تأسیسات هسته‌ای ایران ترامپ: خبر لغو تحریم‌های ایران صحت ندارد شاباک ۳ اسرائیلی را با ادعای همکاری با ایران بازداشت کرد اژه‌ای: باید از وحدت و انسجام ملی صیانت و حراست کرد بقایی: زمان و شکل مذاکرات در حال بررسی است؛ هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم تخت‌روانچی: ایرانیان برای مقابله با تجاوز خارجی متحد خواهند بود | ایران بر غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف صلح‌آمیز «پافشاری خواهد کرد» منتفی شدن طرح ترامپ برای مهاجرت ساکنان غزه فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی تیر ماه سال ۱۴۰۴ عارف: با توقف آتش روبه‌رو هستیم، اما اسرائیل به هیچ معیار انسانی و ارزشی قائل نیست ابراز امیدواری مصر به آتش‌بس قریب‌الوقوع در غزه بقائی: پیشنهاد آمریکا برای آتش بس از طریق یک کشور عربی مطرح شد حملات توپخانه رژیم اسرائیل به غزه ۱۹ شهید و مجروح برجای گذاشت (۸ تیر ۱۴۰۴) محکومیت استمرار اتهام‌زنی دروغین به اتباع ایرانی در پرونده «آمیا»
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۴
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت سند تحول نظام آموزش و پرورش به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله‌ سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار با رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید در وزارت آموزش و پرورش، شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که وزرا پیش از تصدی مسئولیت به اشراف و اطلاع کاملی از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و البته نواقص و محدودیت‌ها دست پیدا کنند تا اینطور نشود که وزیری به امید بودجه آن‌چنانی به وزارت برسد، اما در ادامه با انبوه مطالبات و مشکلات محاصره شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت اینکه باید سند تحول نظام آموزش و پرورش، برش استانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کلی‌نگری، اساس اجرای ناقص سند تحول است. نمی‌شود وزیر متمرکز بر پایتخت باشد و براساس یک نسخه واحد، تدابیر یکسانی برای استان‌های مختلف ترتیب بدهد؛ آن هم در شرایطی که استان‌ها از نظر ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و ضرورت‌ها باهم تفاوت مبنایی دارند و به‌طور مثال، خراسان رضوی با وجود دانش‌آموزان مهاجر و مسائل دیگر، راهکار سازماندهی مشابهی با سایر استان‌های کشور نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از اینکه مسئولیت مدیریت معادن به عنوان منبع اصلی ثروت کشور در اختیار وزارت صمت قرار گرفت، توجه بر این وزارتخانه چندبرابر شد و بسیاری افراد و جریان‌ها، چشم شدند تا رویه مدیریتی وزیر صنعت، معدن و تجارت را زیر ذره بین بگیرند. حالا شما در نظر بگیرید که آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند. اینجاست که اهمیت نظارت و مدیریت دقیق جریان تعلیم و تربیت ضرورت پیدا می‌کند تا فرزندان ملت در معرض ارزشمندترین مبانی تربیتی قرار بگیرند و تعالی آن‌ها در خدمت آینده کشور باشد.

راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد

در ادامه این دیدار، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های خود برای اجرای سند تحول نظام تعلیم و تربیت گفت: بنده هفدهمین وزیر آموزش و پرورش ایران در تاریخ انقلاب اسلامی هستم که در امتداد خط واحد قانونی وزاری قبل، برای تحقق چشم‌اندازی که قانون معین کرده حرکت می‌کنم، اما آن چه ضرورت دارد، خلاقیت و ابتکار عمل است تا در قالب یک برنامه تحولی، نظام تعلیم و تربیت با سرعت بیشتری به سمت چشم انداز هدف حرکت کند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد، ابراز کرد: ثبت همه شئون نظام تعلیم و تربیت یک ضرورت است تا روشن شود که تا به امروز، در چه زمینه پیشرفت داشته و در چه زمینه دچار کمبود هستیم. بدون چنین ساحت نظارت و ارزیابی، بدیهی است با برنامه‌ریزی‌های سلیقه‌ای و مقطعی، مدرسه به دالان دانشگاه تبدیل می‌شود و در انتها، ماحصل آن نیز شکل‌گیری وضعیتی است که دیپلمه بیکار، جای خود را به لیسانسه بیکار می‌دهد و مدرک‎ محوری به جای مهارت‎ محوری در اولویت قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بر مبنای مجموعه سیاست‌های نه‎ گانه تحول آموزش و پرورش، اجرای کنکور اختصاصی تربیت معلم یکی از چشم‌انداز‌هایی است که می‌تواند به موازات پردیس‌های متمرکز تربیت معلم پرورشی، گام موثری برای تربیت نسل پیشتازی از معلمان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد ساز و کار شفاف برای انتصابات مدیران در بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طنز تلخ نظام تعلیم و تربیت است که ما برای شناسایی مدیران مدارس شاخصه‌های دقیق و مشخصی داریم، اما برای تعیین مدیران کل در این نهاد هیچ اساسنامه و ملاکی وجود ندارد و این درحالی است که کار هیچ وزیری، مهمتر از وظیفه مدیران کل آموزش و پرورش نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->