پشت پرده موافقت صهیونیست‌ها با ورود کمک‌ها به غزه چیست؟ نماینده مردم مشهد در مجلس: استیضاح وزیر راه را قبول ندارم مدیر مرکز مطالعات انرژی و امنیت روسیه: کلید حل پرونده هسته‌ای ایران در تهران و واشینگتن است واکنش پوتین به پیشرفت گفت‌و‌گو‌های میان ایران و آمریکا جزئیاتی عجیب از مکالمه تلفنی صمیمانه رؤسای جمهور آمریکا و روسیه فاش شد | ترامپ: ولادیمیر، هر وقت دلت خواست می‌تونی تلفن رو برداری و زنگ بزنی درخواست ۲۲ کشوربرای ازسرگیری امدادرسانی کامل به نوار غزه و برقراری آتش‌بس تحفه قطری‌ها برای آمریکا دردسر شد | کاخ سفید: هواپیمای اهدایی قطر هیچ ربطی به ترامپ ندارد پوتین: آماده همکاری با اوکراین برای دستیابی به توافق هستیم آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید جمهور در مسجد امام محمد باقر(ع) مشهد برگزار شد+فیلم عراقچی: پیرو مسیر شهید امیرعبداللهیان باشیم وزیر امور خارجه عراق با پزشکیان دیدار کرد قالیباف: رژیم صهیونیستی هویت ژئوپلیتیک مستقلی ندارد سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی علیه ایران لفاظی کرد عراقچی: ایران می‌تواند مرکزی برای تبادل اطلاعات در منطقه و بین الملل باشد ادعای کاخ سفید درباره حق غنی‌سازی ایران تاکید پزشکیان بر تسریع در جذب سرمایه و احداث نیروگاه‌های خورشیدی سفیر ایران در انگلیس احضار شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) رسانه‌های عبری از بن‌بست در مذاکرات دوحه خبر دادند اخلاقی: کشور‌های عربی می‌دانند که هر پیمان و قراردادی بدون حضور ایران به نتیجه نخواهد رسید رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح: توان رهگیری و انهدام پرنده‌های دشمن افزایش ۵ برابری یافته است پزشکیان در نشست با معاونان وزارت کار: اجرای طرح محله‌محوری باعث توزیع هدفمند خدمات اجتماعی می‌شود وزیر امور خارجه ترکمنستان: از اجرای پروژه‌هایی مثل بزرگراه عشق‌آباد تا مرز ایران حمایت می‌کنیم انصراف معاون ترامپ از سفر به فلسطین اشغالی سازمان جهانی بهداشت: ۵۷ کودک در نوار غزه از گرسنگی جان باخته‌اند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) رژیم صهیونیستی ۱۶۰ منطقه در غزه را هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدارهای عراقچی با میهمانان مجمع گفت‌وگوی تهران در روز دوم دور پنجم مذاکرات ایران و آمریکا؛ ابهام در زمان و مکان رکورد بی‌سابقه ۳۶۰۰ حمله به مراکز درمانی مناطق جنگی طی سال ۲۰۲۴
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۴
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت سند تحول نظام آموزش و پرورش به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله‌ سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار با رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید در وزارت آموزش و پرورش، شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که وزرا پیش از تصدی مسئولیت به اشراف و اطلاع کاملی از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و البته نواقص و محدودیت‌ها دست پیدا کنند تا اینطور نشود که وزیری به امید بودجه آن‌چنانی به وزارت برسد، اما در ادامه با انبوه مطالبات و مشکلات محاصره شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت اینکه باید سند تحول نظام آموزش و پرورش، برش استانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کلی‌نگری، اساس اجرای ناقص سند تحول است. نمی‌شود وزیر متمرکز بر پایتخت باشد و براساس یک نسخه واحد، تدابیر یکسانی برای استان‌های مختلف ترتیب بدهد؛ آن هم در شرایطی که استان‌ها از نظر ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و ضرورت‌ها باهم تفاوت مبنایی دارند و به‌طور مثال، خراسان رضوی با وجود دانش‌آموزان مهاجر و مسائل دیگر، راهکار سازماندهی مشابهی با سایر استان‌های کشور نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از اینکه مسئولیت مدیریت معادن به عنوان منبع اصلی ثروت کشور در اختیار وزارت صمت قرار گرفت، توجه بر این وزارتخانه چندبرابر شد و بسیاری افراد و جریان‌ها، چشم شدند تا رویه مدیریتی وزیر صنعت، معدن و تجارت را زیر ذره بین بگیرند. حالا شما در نظر بگیرید که آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند. اینجاست که اهمیت نظارت و مدیریت دقیق جریان تعلیم و تربیت ضرورت پیدا می‌کند تا فرزندان ملت در معرض ارزشمندترین مبانی تربیتی قرار بگیرند و تعالی آن‌ها در خدمت آینده کشور باشد.

راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد

در ادامه این دیدار، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های خود برای اجرای سند تحول نظام تعلیم و تربیت گفت: بنده هفدهمین وزیر آموزش و پرورش ایران در تاریخ انقلاب اسلامی هستم که در امتداد خط واحد قانونی وزاری قبل، برای تحقق چشم‌اندازی که قانون معین کرده حرکت می‌کنم، اما آن چه ضرورت دارد، خلاقیت و ابتکار عمل است تا در قالب یک برنامه تحولی، نظام تعلیم و تربیت با سرعت بیشتری به سمت چشم انداز هدف حرکت کند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد، ابراز کرد: ثبت همه شئون نظام تعلیم و تربیت یک ضرورت است تا روشن شود که تا به امروز، در چه زمینه پیشرفت داشته و در چه زمینه دچار کمبود هستیم. بدون چنین ساحت نظارت و ارزیابی، بدیهی است با برنامه‌ریزی‌های سلیقه‌ای و مقطعی، مدرسه به دالان دانشگاه تبدیل می‌شود و در انتها، ماحصل آن نیز شکل‌گیری وضعیتی است که دیپلمه بیکار، جای خود را به لیسانسه بیکار می‌دهد و مدرک‎ محوری به جای مهارت‎ محوری در اولویت قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بر مبنای مجموعه سیاست‌های نه‎ گانه تحول آموزش و پرورش، اجرای کنکور اختصاصی تربیت معلم یکی از چشم‌انداز‌هایی است که می‌تواند به موازات پردیس‌های متمرکز تربیت معلم پرورشی، گام موثری برای تربیت نسل پیشتازی از معلمان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد ساز و کار شفاف برای انتصابات مدیران در بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طنز تلخ نظام تعلیم و تربیت است که ما برای شناسایی مدیران مدارس شاخصه‌های دقیق و مشخصی داریم، اما برای تعیین مدیران کل در این نهاد هیچ اساسنامه و ملاکی وجود ندارد و این درحالی است که کار هیچ وزیری، مهمتر از وظیفه مدیران کل آموزش و پرورش نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->