دستیار اجتماعی رئیس جمهور: کشوری که شکست نخورده مذاکره می‌کند استاندار خراسان رضوی مطرح کرد: اکوسیستم نوآوری به کمک حل مشکلات استان بیاید| جهادکشاورزی در حوزه تغییر الگوی کشت وظیفه خود را به خوبی انجام نداده است یارانه بنزین را روی قیمت خودرو یکجا گرفته‌اید پوتین و کیم درباره مذاکرات آتی با ترامپ گفت‌و‌گو کردند جولان پهپاد یمنی، ایلات اسرائیل را به وحشت انداخت پوتین: تورم در روسیه به ۶ الی ۷ درصد خواهد رسید حمله هوایی اسرائیل به بندر الناقوره لبنان | دو نفر مجروح شدند (۲۱ مرداد ۱۴۰۴) آخرین اخبار از وضعیت سلامتی حجت‌الاسلام علوی | روند درمان توسط پزشکان مجرب پیگیری می‌شود پزشکیان به ارمنستان سفر می‌کند (۲۱ مرداد ۱۴۰۴) روسیه از عملیات ضد صهیونیستی یمن تلویحا حمایت کرد آیا ادارات زنجان فردا چهارشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) تعطیل است؟ ادارات همدان در روز چهارشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) تعطیل شد رئیس جمهور: پزشکان از قالب‌های محدود خارج شوند عملیات تروریستی در عراق علیه مراسم اربعین خنثی شد (۲۱ مرداد ۱۴۰۴) خبرنگاران، صاحبخانه می‌شوند | دولت تعاونی‌های مسکن خبرنگاری تشکیل می‌دهد آنچه باید از رستاخیز، مدرن‌ترین موشک بالستیک ایران بدانید بندر اشغالی ایلات مورد حمله پهپادی یمن قرار گرفت (۲۱ مرداد ۱۴۰۴) موضع گیری جدید بن سلمان درباره غزه اژه‌ای: کوچکترین سیاهی و لکه‌ای در قوه قضائیه برجسته می‌شود القسام نیرو‌های اسرائیلی در شهر غزه را هدف قرار داد یک سرکرده‌ ارشد داعش در عراق کشته شد آیت الله علم الهدی: رانت‌خواری و واردات بی‌رویه، معیشت کشاورزان را تهدید می‌کند | ضرورت احیای روحیه جهادی در جهاد کشاورزی خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی: خدمات دهه پایانی صفر باید هر سال نوآورانه‌تر و با کیفیت‌تر ارائه شود امیر سرلشکر موسوی: نیرو‌های مسلح آفریقای جنوبی می‌توانند از تجربیات سپاه پاسداران بهره‌مند شوند وزیر کشور: تاکنون ۳.۴ میلیون زائر از مرز‌های کشور خارج شده‌اند بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۲۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ۴ استان کشور با دستور پزشکیان
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۴
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی: «کلی‌نگری» اساس اجرای ناقص سند تحول است| وزیر آموزش و پرورش: هیچ ملاکی برای تعیین مدیران کل وجود ندارد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت سند تحول نظام آموزش و پرورش به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله‌ سید‌احمد علم‌الهدی در دیدار با رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید در وزارت آموزش و پرورش، شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که وزرا پیش از تصدی مسئولیت به اشراف و اطلاع کاملی از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و البته نواقص و محدودیت‌ها دست پیدا کنند تا اینطور نشود که وزیری به امید بودجه آن‌چنانی به وزارت برسد، اما در ادامه با انبوه مطالبات و مشکلات محاصره شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با تأکید بر ضرورت اینکه باید سند تحول نظام آموزش و پرورش، برش استانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کلی‌نگری، اساس اجرای ناقص سند تحول است. نمی‌شود وزیر متمرکز بر پایتخت باشد و براساس یک نسخه واحد، تدابیر یکسانی برای استان‌های مختلف ترتیب بدهد؛ آن هم در شرایطی که استان‌ها از نظر ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و ضرورت‌ها باهم تفاوت مبنایی دارند و به‌طور مثال، خراسان رضوی با وجود دانش‌آموزان مهاجر و مسائل دیگر، راهکار سازماندهی مشابهی با سایر استان‌های کشور نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از اینکه مسئولیت مدیریت معادن به عنوان منبع اصلی ثروت کشور در اختیار وزارت صمت قرار گرفت، توجه بر این وزارتخانه چندبرابر شد و بسیاری افراد و جریان‌ها، چشم شدند تا رویه مدیریتی وزیر صنعت، معدن و تجارت را زیر ذره بین بگیرند. حالا شما در نظر بگیرید که آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند. اینجاست که اهمیت نظارت و مدیریت دقیق جریان تعلیم و تربیت ضرورت پیدا می‌کند تا فرزندان ملت در معرض ارزشمندترین مبانی تربیتی قرار بگیرند و تعالی آن‌ها در خدمت آینده کشور باشد.

راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد

در ادامه این دیدار، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های خود برای اجرای سند تحول نظام تعلیم و تربیت گفت: بنده هفدهمین وزیر آموزش و پرورش ایران در تاریخ انقلاب اسلامی هستم که در امتداد خط واحد قانونی وزاری قبل، برای تحقق چشم‌اندازی که قانون معین کرده حرکت می‌کنم، اما آن چه ضرورت دارد، خلاقیت و ابتکار عمل است تا در قالب یک برنامه تحولی، نظام تعلیم و تربیت با سرعت بیشتری به سمت چشم انداز هدف حرکت کند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور از گذرگاه تربیت معلم می‌گذرد، ابراز کرد: ثبت همه شئون نظام تعلیم و تربیت یک ضرورت است تا روشن شود که تا به امروز، در چه زمینه پیشرفت داشته و در چه زمینه دچار کمبود هستیم. بدون چنین ساحت نظارت و ارزیابی، بدیهی است با برنامه‌ریزی‌های سلیقه‌ای و مقطعی، مدرسه به دالان دانشگاه تبدیل می‌شود و در انتها، ماحصل آن نیز شکل‌گیری وضعیتی است که دیپلمه بیکار، جای خود را به لیسانسه بیکار می‌دهد و مدرک‎ محوری به جای مهارت‎ محوری در اولویت قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بر مبنای مجموعه سیاست‌های نه‎ گانه تحول آموزش و پرورش، اجرای کنکور اختصاصی تربیت معلم یکی از چشم‌انداز‌هایی است که می‌تواند به موازات پردیس‌های متمرکز تربیت معلم پرورشی، گام موثری برای تربیت نسل پیشتازی از معلمان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد ساز و کار شفاف برای انتصابات مدیران در بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طنز تلخ نظام تعلیم و تربیت است که ما برای شناسایی مدیران مدارس شاخصه‌های دقیق و مشخصی داریم، اما برای تعیین مدیران کل در این نهاد هیچ اساسنامه و ملاکی وجود ندارد و این درحالی است که کار هیچ وزیری، مهمتر از وظیفه مدیران کل آموزش و پرورش نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->