سرخط خبرها

از سگ گذشتیم به دام گربه افتادیم

  • کد خبر: ۱۶۸۹۱
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
  • ۱
از سگ گذشتیم به دام گربه افتادیم
مرتضی سعیدی فعال فرهنگی محله اقبال
در گذشته‌های نه‌چندان دور نگهداری حیواناتی مانند سگ و گربه در منازل از نگاه مردم کار ناپسند و غیربهداشتی بود و از نظر خیلی بزرگان بسیار کریه و بدمنظر بود. در قدیم شایعاتی وجود داشت که نگهداری گربه در منزل، دختران خانواده را در آینده از داشتن فرزند محروم می‌کند.

برای نگهداری یک گربه در منزل هم مقادیر زیادی پول باید هزینه شود، زیرا دکتر‌های دام‌پزشک بر این عقیده‌اند که گربه‌ها را باید مرتب حمام برد و آرایشگاه هم لازم دارند و برای گرفتن ناخن‌های این حیوان هم مراجعه به پزشک مخصوص لازم است و گاهی بدن او را هم باید برس زد و مکانی آن‌چنانی برای این حیوان باید در نظر گرفت که هر کدام از این‌کار‌ها هزینه‌های خیلی زیادی دارد.

از گربه‌های خانگی که بگذریم حرف ما درباره گربه‌هایی است که خیابان را جولانگاه خود دیده‌اند و هرچه می‌خواهند می‌کنند.

مدتی است که اعتراض مردم از وجود سگ‌های ولگرد باعث شده‌است تا شهرداری سگ‌ها را از خیابان‌ها جمع کند. چندین سال است که با قلع و قمع‌کردن سگ‌های ولگرد که دشمن گربه‌ها به‌شمار می‌آمدند، حالا بازار گربه‌ها رونق پیدا کرده است و آزادانه در هر کوی و برزن و خیابان و میلان جولان می‌دهند و دیگر ترس و هراس از سگ‌ها را هم ندارند، زیرا خیابان‌ها و معابر جولانگاه منحصر به فرد خودشان شده است و بس.

در اینکه ما باید حامی حیوانات و پرندگان باشیم و برای رفاه حال و خوراک آن‌ها تلاش داشته باشیم حرفی نیست، ولی به چه قیمت و به چه شکلی؟ غیر از موارد بهداشتی، امکان ترس از این حیوان هم در برخی مواقع وجود دارد. وقت‌هایی که حیوان ناگهانی از روی درخت پایین می‌پرد یا از پشت بوته‌ها بیرون می‌جهد می‌توانیم صدای جیغ خانم‌ها یا بچه‌ها را بشنویم.

به عنوان نمونه در حال حاضر وقتی در میلان‌ها و محلات لادن، ولایتی، شهرک شهربانی، اقبال لاهوری و دیگر خیابان‌های منتهی به این نقاط قدم می‌زنیم، انبوهی از این گربه‌ها را مشاهده می‌کنیم که غیر از موارد بهداشتی و مشکلاتی که به وجود می‌آورند بیشتر خانم‌ها از وجود آن‌ها آرامش و آسایش ندارند.

حتی پاکبان عزیزی که در هوای سرد و گرم به نظافت میلان‌ها همت می‌گمارد از وجود آن‌ها در رنج است و گله دارد، زیرا به محض گذاشتن پلاستیک زباله در خیابان، گربه‌ها حمله را آغاز کرده و برای به‌دست آوردن غذا، پلاستیک زباله را پاره پاره کرده و منظره زشت و ناهنجاری را به وجود می‌آورند و کار نظافت این پاکبانان مضاعف می‌شود که گله و شکایت آن‌ها بجاست. البته این نکته که مردم هم باید سر ساعت مشخص کیسه‌های زباله را بیرون بگذارند بسیار مهم است،  اما متأسفانه بسیاری از اهالی این مطلب مهم را هم فراموش می‌کنند.

چنانچه شهرداری محترم فکر بکری در این زمینه و گربه‌های خیابانی کند تا حداقل از زیادشدن آن‌ها جلوگیری شود، هم به نفع مردم است و هم خیال پاکبانان راحت می‌شود و از دغدغه‌های خیلی از خانم‌ها که از گربه می‌ترسند کاسته می‌شود.
گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
0
دوباره فرصت خوبی براتون فراهم شد که بیفتید به جون سگها و گربه های بیچاره. واقعا شرم آوره.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->