جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
سرخط خبرها

آتش ۸۰ هکتار از مراتع کلات در خراسان رضوی را در بر گرفت

  • کد خبر: ۱۶۹۰۴۱
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
آتش ۸۰ هکتار از مراتع کلات در خراسان رضوی را در بر گرفت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: اگرچه آتش سوزی ظهر دیروز در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در کلات نادری مهار شد، اما برخاستن شعله‌های زیر خاکستر موجب شد آتش دوباره سطح ۸۰ هکتار از مراتع و اراضی حفاظت شده این بخش را فراگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود معصوم شاهی اظهار داشت: آتش اولیه که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز آغاز شد پس از ۶ ساعت تلاش نفسگیر در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در ارتفاعات هزار مسجد این شهرستان پس از نابودی ۳۰ هکتار از بافت گیاهی مهار شد.

وی ادامه داد: ساعاتی پس از پایان آتش، بار دیگر به دلیل خشکی مراتع آتش از مناطق شرقی زبانه کشید و بار دیگر سطح وسیعی از مراتع را فرا گرفت و این بار نیز ۳۰ هکتار دیگر از مراتع و اراضی این منطقه حفاظت شده با شعله‌های آتش سوخت و از بین رفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: مهار نهایی آتش تا ساعت ۲۳ شب گذشته ادامه داشت و در مجموع ۸۰ هکتار از مراتع این منطقه درگیر آتش سوزی شد که بیش از ۶۰ هکتار آن کاملاً سوخته است.

معصوم شاهی افزود: در مجموع ۹۰ نفر از همیاران محیط زیست، ماموران یگان حفاظت شهرستان‌های کلات، مشهد، سرخس و درگز و نیز نیرو‌های بسیج و منابع طبیعی این شهرستان به همراه افراد بومی در کنترل و خاموش کردن آتش همکاری کردند.

وی با بیان اینکه آغاز آتش سوزی براثر خطای انسانی شناسایی شده است اضافه کرد: علت دقیق و چرایی وقوع این حادثه در دست بررسی است.

منطقه حفاظت‌شده ارس سیستان، در استان خراسان رضوی و در شمال غرب مشهد واقع شده‌است. این منطقه در رشته‌کوه هزارمسجد در راستای رشته‌کوه البرز قرار دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->