۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد چرا دستکاری جوش‌های «مثلث خطر» صورت ممکن است به قیمت جانمان تمام شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آتش ۸۰ هکتار از مراتع کلات در خراسان رضوی را در بر گرفت

  • کد خبر: ۱۶۹۰۴۱
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
آتش ۸۰ هکتار از مراتع کلات در خراسان رضوی را در بر گرفت
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: اگرچه آتش سوزی ظهر دیروز در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در کلات نادری مهار شد، اما برخاستن شعله‌های زیر خاکستر موجب شد آتش دوباره سطح ۸۰ هکتار از مراتع و اراضی حفاظت شده این بخش را فراگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود معصوم شاهی اظهار داشت: آتش اولیه که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز آغاز شد پس از ۶ ساعت تلاش نفسگیر در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در ارتفاعات هزار مسجد این شهرستان پس از نابودی ۳۰ هکتار از بافت گیاهی مهار شد.

وی ادامه داد: ساعاتی پس از پایان آتش، بار دیگر به دلیل خشکی مراتع آتش از مناطق شرقی زبانه کشید و بار دیگر سطح وسیعی از مراتع را فرا گرفت و این بار نیز ۳۰ هکتار دیگر از مراتع و اراضی این منطقه حفاظت شده با شعله‌های آتش سوخت و از بین رفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: مهار نهایی آتش تا ساعت ۲۳ شب گذشته ادامه داشت و در مجموع ۸۰ هکتار از مراتع این منطقه درگیر آتش سوزی شد که بیش از ۶۰ هکتار آن کاملاً سوخته است.

معصوم شاهی افزود: در مجموع ۹۰ نفر از همیاران محیط زیست، ماموران یگان حفاظت شهرستان‌های کلات، مشهد، سرخس و درگز و نیز نیرو‌های بسیج و منابع طبیعی این شهرستان به همراه افراد بومی در کنترل و خاموش کردن آتش همکاری کردند.

وی با بیان اینکه آغاز آتش سوزی براثر خطای انسانی شناسایی شده است اضافه کرد: علت دقیق و چرایی وقوع این حادثه در دست بررسی است.

منطقه حفاظت‌شده ارس سیستان، در استان خراسان رضوی و در شمال غرب مشهد واقع شده‌است. این منطقه در رشته‌کوه هزارمسجد در راستای رشته‌کوه البرز قرار دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->