وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

شاعر شکوفه و باران در شب کودکان بی سرپرست

  • کد خبر: ۱۶۹۷
  • ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۳
شاعر شکوفه و باران در شب کودکان بی سرپرست
استاد محمدرضا شفیعی کدکنی یک نسخه از تصحیح تذکرة‌الاولیای خود را به صورت نمادین به مؤسسه خیریه دارالاکرام تقدیم کرد

رادمنش| «نمی خواهم بگویم در مورد تذکره اولیا شق القمر کرده ام ولی حدود 50 سال، یکی از دغدغه های عمرم گردآوری نسخه های کهن و اصیل تذکره، حدود 40 نسخه، بوده است و سال ها و سال ها آن را در دانشگاه تهران تدریس کرده ام و حدود 30 سال سرگرم تصحیح و آماده سازی آن بوده ام و کوشیده ام تمام منابع موجود و محتمل فارسی و عربی و خطی و چاپی را درباره این اثر، از سراسر جهان، به دست آورم و در تمام «مولکول های معنی دار» آن تأمل کنم و هرگاه اندک تردیدی روی نمود تمام منابع گفتار عطار و سرچشمه های آن را در آثار بی شمار پیشینیان او مورد جست وجو قرار دهم.»
این بخشی از متن سپاس نامه استاد محمدرضا شفیعی کدکنی در کتاب تذکره اولیاست، جدیدترین اثر این استاد دانشگاه و شاعر بلند آوازه خراسانی که اردیبهشت امسال در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و از پرفروش ترین آثار نمایشگاه شد، کتابی که با اهدای نمادین آن برای کار خیر و تشویق مردم به انجام امور خیرخواهانه، تأثیری گسترده تر از خود بر جای گذاشته است.
روز پنجشنبه، دکتر شفیعی کدکنی، در مراسمی که با حضور محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، محمد جعفریاحقی،استاد زبان و ادبیات فارسی، احمد نوروزی و احسان اصولی از اعضای شورای اسلامی مشهد و همچنین جمعی دیگر از اساتید و پژوهشگران ادبیات فارسی برگزارشد یک نسخه از این اثر گران سنگ را با امضا و دست نوشته خود، به مؤسسه خیریه دارالاکرام در مشهد اهدا کرد.
مریم تقوی، مدیر شعب خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی این مؤسسه، در مورد این مراسم و حضور دکتر شفیعی کدکنی در آن گفت: استاد محمدرضا شفیعی کدکنی، سفیر مهربانی و حامی معنوی تمام فرزندان دارالاکرام و همچنین حامی مالی تعدادی از بچه های شعبه مشهد هستند. مدتی پیش خدمت ایشان رسیده بودیم و تقاضا کردیم که به مشهد تشریف بیاورند. در آن زمان مشغول کار تصحیح و نوشتن مقدمه ای بر تذکره الاولیای عطار نیشابوری بودند که این کار حاصل چند دهه کار علمی و پژوهشی ایشان است. پس از انتشار این اثر نفیس تصمیم گرفتند به مشهد بیایند و آن را در مراسمی به فرزندان دارالاکرام هدیه کنند؛ برای همین دعوت کردیم از خیران، جامعه دانشگاهی، پزشکان، صنعتگران و اصناف که روز پنجشنبه در تالار دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی در این مراسم که توسط خیران مجموعه و با کمک شورای شهر و شهرداری مشهد برگزار می شود حضور پیدا کنند.
او اثر اهدایی دکتر شفیعی کدکنی را گنجیه ای دانست که نمی توان بر آن قیمت گذاشت و خاطرنشان کرد: باید از این کتاب به عنوان یک اثر ماندگار و فاخر که به صورت نمادین برای کار خیر و خیرخواهی به این مؤسسه اهدا شده است یاد و از آن نگهداری کنیم.
اما فرزندان مؤسسه خیریه دارالاکرام هم برای حامی فرهیخته خود هدیه ای داشتند. بچه ها کلیپی را آماده کرده بودند که درآن یکی از شعرهای استاد شفیعی کدکنی را دکلمه کرده بودند و پس از آن یک نقاشی سیاه قلم از این شاعر را که هنر یکی از فرزندان دارالاکرام است به او اهدا کردند. در انتهای این مراسم هم کیوان ساکت به همراه وحید تاج قطعه ای را اجرا کردند.
تقوی در معرفی مؤسسه فرهنگی دارالاکرام بیان کرد: این مؤسسه از سال 1380 فعالیتش را در تهران شروع کرد. اولین شعبه این مؤسسه بعد از تهران در اسفند 1390 در مشهد افتتاح شد که الان بالغ بر 600 دانش آموز را تحت حمایت دارد. فعالیت مؤسسه دارالاکرام در سرتاسر ایران انجام می شود و به خصوص دانش آموزان روستایی، حاشیه شهرها و شهرستان های کم برخوردار را تحت پوشش داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->