بیرو، ز غوغای جهان فارغ! هلدینگ خلیج فارس برای بازیکنان استقلال سقف قرارداد تعیین کرد تردید علیپور برای پیوستن به پرسپولیس گولسیانی در پرسپولیس ماندگار شد دل کریم با پرسپولیس نیست | مدافع قطری در فکر بازگشت به کشورش درخواست نکونام برای جذب لژیونر پرسپولیسی کاروان چهل‌نفره ورزشکاران ایران در راه المپیک پاریس احتمال لغو سوپرجام قوت گرفت مربی میلان راهی عربستان شد هایجک استقلال به پرسپولیس نتیجه بازی ترکیه و اتریش(۱۳ تیر ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| غرش ترک‌ها نتیجه بازی هلند و رومانی(۱۲ تیر ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| نارنجی‌ها در یک چهارم نهایی! ترابی یا علیپور؛ یکی پرسپولیسی می‌شود عقب نشینی پرسپولیس در مقابل خواسته‌های عجیب سه بازیکن بازیکن گرجستانی زیر ذره بین آنالیزور پرسپولیس گولسیانی منتظر پیشنهاد بهتر از پرسپولیس پرسپولیس در چه صورت ارونوف را می‌فروشد؟ پخش زنده بازی ترکیه و اتریش در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گره کور نیمکت استقلال

  • کد خبر: ۱۶۹۹۲۰
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
گره کور نیمکت استقلال
سرنوشت نیمکت آبی‌پوشان در پیچ‌وخم مسائل ورزشی و غیرورزشی گره خورده است.

استوری حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال، ظهر دیروز هواداران آبی‌ها را شوکه کرد. سرمربی جدید استقلال قرار بود معرفی شود، اما سرپرست مدیرعاملی باشگاه تهرانی اعلام کرد که این اتفاق زودتر از چندروز آینده رخ نخواهد داد. نیمکت استقلال درحال سپری‌کردن روز‌های پرخبری است.

چند گزینه داخلی و خارجی برای جانشینی ریکاردو ساپینتو مطرح شدند و یکی پس از دیگری گزینه‌ها کنار رفتند تا درنهایت همه انگشت‌ها به‌سمت جواد نکونام برود. اخبار رسیده از باشگاه استقلال حاکی از این بود که روز گذشته نکونام به‌عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی خواهد شد. صحبت‌های علی امیری، معاون باشگاه استقلال، هم چنین موضوعی را تأیید می‌کرد، اما به‌نظر می‌رسد کلاف سردرگم انتخاب جانشین ساپینتو همچنان قصد بازشدن ندارد.

رابطه نامطلوب با قلعه‌نویی، سد راه نکونام

متن منتشرشده کریمی یک غافل‌گیری بزرگ بود. سرپرست باشگاه استقلال هواداران را به صبوری دعوت و بیان کرد که سرمربی تیم چند روز دیگر معرفی خواهد شد. سؤال اصلی پس از استوری کریمی این بود که چرا نکونام سرمربی استقلال نشد؟ از همان روز اولی که نام او به‌عنوان گزینه سرمربیگری استقلال مطرح شد، شایعاتی هم درباره موانع مربیگری کاپیتان پیشین تیم‌ملی در استقلال به گوش رسید. شنیده شد رابطه نامطلوب نکونام با سرمربی تیم‌ملی و برخی مسائل غیرورزشی موانعی بر سر راه مربیگری او در استقلال است. موضوعی که تأیید نشده است، اما روند جلورفتن اوضاع به‌شکلی است که به‌نظر می‌رسد این موارد صحت دارد.

احتمال مخالفت نهاد‌های نظارتی

این شایعات حالا بیشتر از قبل به گوش می‌رسد. آیا برخی اتفاقات که در فصل گذشته در فولاد رخ داد، باعث شده است مجوز حضور نکونام در استقلال صادر نشود؟ صحبت‌های مهدی فنونی‌زاده، بازیکن سابق استقلال، در محل باشگاه کمی از این معما گره‌گشایی کرد. او بیان کرد که یکی از گزینه‎‎‌های سرمربیگری استقلال مشکلی دارد که تلاش می‌شود مشکلش در روز‌های آینده حل شود. به‌نظر می‌رسد برخی نهاد‌های نظارتی با مربیگری نکونام در استقلال موافق نیستند.

این بازیکن سابق استقلال اصلا تصور نمی‌کرد که چنین موضوعی سد راه مربیگری‌اش در تیم محبوبش شود. این مسئله اگر حل نشود و مجوز مربیگری گزینه نهایی به‌دست استقلالی‌ها نرسد، مدیران استقلال به نقطه اول برمی‌گردند. آن‌ها باید دوباره گزینه‌ها را به‌صف کنند. آنچه فعلا به گوش می‌رسد، منتفی‌شدن حضور نکونام در استقلال است، مگر اینکه در ساعات آینده تحول خاصی رخ بدهد.

زمان نقل‌وانتقالات، درحال ازدست‌رفتن

درحالی‌که استقلالی‌ها هنوز گرفتار انتخاب نفر اول کادرفنی خود هستند، بعد از انتخاب سرمربی جدید، تازه چالش بزرگ آبی‌ها آغاز می‌شود و آن‌ها باید به‌سرعت فعالیتشان را در بازار تابستانه آغاز کنند. با وجود گذشت یک هفته از فعالیت بازار نقل‌وانتقالات، استقلالی‌ها هیچ فعالیتی نداشته‌اند و به‌نظر می‌رسد بعد از انتخاب سرمربی، به‌سرعت فعالیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها هم آغاز شود. اگر نکونام درنهایت به‌عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌ها بنشیند، به‌نظر از همین حالا بیشتر گزینه‌هایش برای تقویت استقلال را انتخاب کرده است.

روبرتو تورس، کاپیتان سابق اوساسونا که فصل پیش به‌دلیل ارتباط دوستانه‌ای که با نکونام داشت، چندماه در فولاد خوزستان حاضر شد، احتمالا اولین بازیکن جدید آبی‌ها در صورت سرمربی‌شدن نکونام خواهد بود و علاوه بر او، احسان پهلوان، بازیکن سابق پرسپولیس هم که فصل پیش عملکرد نسبتا خوبی در ترکیب فولاد خوزستان داشت، دیگر گزینه نکونام برای حضور احتمالی در استقلال است. پهلوان رابطه نزدیکی با نکونام دارد و این مربی در پست هافبک بازی‌ساز اعتقادی ویژه به سبک بازی پهلوان دارد. حالا در صورت نهایی‌شدن حضور نکونام در استقلال، او همراه این سرمربی به جمع‌آبی‌پوشان پایتخت خواهد پیوست.

در سالیان گذشته شمار بازیکنان یاغی در فوتبال ایران افزایش پیدا کرده است و در آخرین نقل‌وانتقال، شیخ دیاباته که سابقه بازی در استقلال را داشت، به پرسپولیس پیوست و حالا این احتمال وجود دارد که پهلوان، یاغی جدید فوتبال ایران باشد و در صورت حضور نکونام در استقلال، حضور او در جمع آبی‌پوشان دور از ذهن نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->