اقدام دوباره نماوا برای دور زدن قانون درباره انتشار سووشون؛ این‌بار با یوتیوب سیدعلی خامنه‌ایِ خمینی درباره نمایش خانم و آقای پاواروتی | صحنه‌هایی از یک فروپاشی روزمره فیلم‌های سینمایی تلویزیون در روزهای (۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۴) رکوردشکنی سریال «وحشی» در فیلم‌نت علی شادمان با فیلم «تهران کنارت» در راه جشنواره کارلووی واری تابستان فصلی پر از فرصت | نگاهی به برنامه‌های کانون پرورش فکری مشهد در تابستان ۱۴۰۴ شهاب موسوی‌زاده هنرمند نقاش درگذشت برنامه استعدادیابی بین‌المللی «ستاره شو» در راه نمایش خانگی جایزه بهترین فیلم جشنواره رینبو لندن در دستان «ایار» ایرانی نگاهی به سریال وحشی به بهانه پایان فصل اول گزارشی از آمار فروش گیشه جهانی | «لیلو و استیچ» پیشتاز در گیشه سروش جمشیدی: تانک‌خور‌ها یک چیز دیگر برای من بود «افسانه سپهر» به سینماها می آید درباره محمدرضا حیاتی که خبر رحلت امام خمینی (ره) را به اطلاع مردم رساند درباره گونه «خاطره نویسی»، با نگاهی به کتاب تازه «روزنگار میرممتاز» | یادداشت های نماینده مشهد در مجلس شورای ملی
سرخط خبرها

معجزه در‌های باز

  • کد خبر: ۱۷۰۱۰۶
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
معجزه در‌های باز
رنه مارگریت نام یک نقاشی اش را گذاشته است «پیروزی». بازشدن در رو به آسمان و دریا و افق. نه اینکه از کناره‌ها نمی‌توان این منظره را تماشا کرد، اما تماشای جهان از در‌های باز حکم دیگری دارد.
قاسم فتحی
نویسنده قاسم فتحی

رنه مارگریت نام یک نقاشی اش را گذاشته است «پیروزی». بازشدن در رو به آسمان و دریا و افق. نه اینکه از کناره‌ها نمی‌توان این منظره را تماشا کرد، اما تماشای جهان از در‌های باز حکم دیگری دارد. برای دل مرده‌ها و افسون زده‌ها حتی این وسعت نیلگون و این آسمان آبی هم تکان دهنده نیست، اما نمی‌دانم چرا همین که این وسط دری باز می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند. دری باز می‌شود و نشانه‌ها چشمت را از امیدواری پر می‌کنند و قدم هایت را محکم تر.

طور دیگری هم می‌شود نگاه کرد. پشت هر در بازی کسی منتظر توست و تو را به داخل دعوت می‌کند. یک نفر منتظر است که وارد جهانش شوی و این به نظرم همه آن چیزی است که مارگریت می‌خواسته است ما حسش کنیم. نمی‌دانم آن عکس عباس عطار از عباس کیارستمی را دیده اید یا نه.

کیارستمی سیاه پوش و چموش خم شده است و دارد از تنها چهارچوب در آهنی زنگ زده‌ای در ناکجاآبادی که هیچ خانه‌ای به آن دوخته نشده و در واقع خراب شده است و اثری از آن‌ها نیست، به بیرون نگاه می‌کند. با کنجکاوی هم دارد از لای در آن طرفش را نگاه می‌کند، به این امید که چیز دیگری را ببیند. به این امید که یک نفر را پیدا کند، نشانه‌ای را، ردی را.

معجزه در‌های باز همین است، حتی اگر وسط بیابان برهوتی باشند یا روی نوک قله کوهی بلند یا حتی مثل همین نقاشی رو به افق. در‌ها انگار مسیر واقعی را نشان آدم می‌دهند، مطمئنمان می‌کنند، آراممان می‌کنند. در‌های باز پیروزی است و این درست‌ترین نامی بود که این نقاش بزرگ روی این اثرش گذاشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->