حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد شد (۱۹ مرداد ۱۴۰۴) ویدئو | پاکبان‌های سرزمین خورشید در خانه پدری اختصاص ۹۰ واگن چینی به مشهد | خط ۳ مترو مشهد در مسیر توسعه افزایش نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری برای خدمت به زائران در دهه آخر ماه صفر در مشهد مقدس تداوم خدمت کاروان خادمان مدیریت شهری مشهد در گرمای سوزان نجف نجف، شهری که با حضور پاکبانان شهر امام رضا(ع) بوی خدمت به خود گرفته است + فیلم تاریخ صنعت ابریشم‌بافی در مشهد قدیم | نوغان‌داری در میان پیله‌های تاریخ بهره‌برداری از ۵۲۳ پروژه بهداشتی در مدارس خراسان رضوی تا مهرماه هوایی قابل قبول زیر آفتاب تابستانی مشهد (۱۹ مرداد ۱۴۰۴) گزارش شهرآرا از ایستگاه‌های مبادله پسماند و گلایه شهروندان از چندنرخی‌بودن خدمات آن‌ها خدمت‌رسانی تمام‌قد شهرداری مشهد به زائران دهه پایانی ماه صفر | مشهد در ایام صفر یکی از پرترددترین شهر‌های کشور می‌شود فرماندار مشهد: مردم نگران تأمین آرد و نان در ایام دهه پایانی صفر نباشند | به دلیل مغایرت در تقویم قطعی برق، از مردم عذرخواهی می‌کنیم + فیلم پیام رئیس شورای شهر اسلامی مشهد به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استقرار ۱۴۵ دستگاه دوچرخه بایدو در بوستان‌های بانوان شهر مشهد استاندار خراسان رضوی: مشکلات طرح بلندمرتبه‌سازی مشهد به‌زودی حل خواهد شد کیفیت هوای مشهد در مرز «قابل‌قبول» (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) گزارش شهرآرا از چالش‌های مسافران مسیر میدان شهدا تا خیابان «شهید حسینی محراب» عملیات اجرایی ساخت خطوط قطار شهری مشهد ادامه دارد سرپرست اداره کل امور مالی و ذیحساب شهرداری مشهدمقدس منصوب شد توسعه فضا‌های ویژه بانوان در منطقه ۷ شهرداری مشهد| پارک ۵.۵ هکتاری «طرق» تا یک ماه دیگر افتتاح می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

نقش رسانه در توسعه گردشگری

  • کد خبر: ۱۷۰۲۷۷
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
نقش رسانه در توسعه گردشگری
رسانه‌ها به عنوان ابزار‌های فرهنگی، نقش بی بدیلی در تصویرسازی از اماکن و جاذبه‌های گردشگری برای مردم دنیا دارند.

رسانه دنیایی است که نگاه فرد را در حوزه‌های مختلف بازتر کرده و اطلاعاتی در حوزه مورد علاقه مخاطب فراهم می‌کند که در کمترین زمان، بیشترین اثر بخشی را دارد.

رسانه امروز، دامنه و معنای گسترده‌ای دارد و از روزنامه تا خبرگزاری، سایت خبری، کانال و ... را در بر‌ می‌گیرد؛ البته گستره رسانه‌ها را باید فراتر دید و از انسان رسانه‌ها غافل نشد.

در این میان رسانه‌های خبری که کانال‌های اطلاع رسانی و خبری به روز و پر سرعت دارند، نقش بیشتری ایفا می‌کنند و دامنه مخاطبان وسیع تری را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در قرن حاضر، ظهور رسانه‌های مدرن و فناوری‌های نوین موجب ایجاد تغییر در شیوه زندگی افراد شده است و خطوط هواپیمایی، رایانه، اینترنت و ارتباطات ماهواره‌ای باعث شده است که نحوه زندگی، کار، بازی و تفریح افراد دگرگون شود. وسایل ارتباط جمعی از طریق ابزار‌هایی مانند ماهواره و اینترنت بستر مناسبی را برای آشنایی جوامع و ملت‌ها از یکدیگر فراهم آورده است و از سوی دیگر، توسعه وسایل حمل و نقل و افزایش سرعت جابه جایی در مناطق مختلف جهان، امکان مسافرت به مناطق گوناگون را در زمانی کوتاه ایجاد کرده است.

رسانه‌های مرتبط با گردشگری تجاری مانند بروشورها، آگهی، راهنما‌های مسافرتی و مجله‌ها و ... تلاش می‌کنند تجارب تعطیلات و گذران اوقات فراغت را به مصرف کنندگان عرضه کنند.

تولیدات رسانه‌های گردشگری، تصاویری از کشور‌ها یا مکان‌های مقصد را به نمایش می‌گذارند و احساسات و انگیزه‌های مصرف کنندگان را تحریک می‌کنند تا از آن مکان‌ها بازدید کنند.

مصرف کنندگان در آینده نزدیک به گردشگرانی تبدیل می‌شوند که برای رسیدن به این هدف مطلوب رسانه ها، تجاربی را کسب کرده اند.

در واقع گردشگران از طریق تصاویر و مفاهیم دریافت شده از ارتباطات رسانه‌ای و میان فردی که در زندگی روزمره خود با آن مواجه هستند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
پیوند گردشگری و رسانه در توسعه این صنعت درآمدزا مؤثر است، این حوزه یکی از موضوعات مهم و اساسی عصر کنونی است که رابطه تنگاتنگی با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد.

بر این اساس رسانه‌ها به عنوان ابزار‌های فرهنگی، نقش بی بدیلی در تصویرسازی از اماکن و جاذبه‌های گردشگری برای مردم دنیا دارند.

استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد به عنوان یکی از قطب‌های رسانه و گردشگری کشور محسوب می‌شوند که عملکرد رسانه‌های این استان و شهر مشهد می‌تواند با معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری پیرامون مشهد و در مسیر حرکت زائران حضرت رضا (ع) به مشهد به رشد و پیشرفت گردشگری در استان کمک کند همچنان که تاکنون رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انواع گردشگری، فرصت‌های سرمایه گذاری و معرفی میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی، نقش بسزایی داشته اند.

به هر میزان که رسانه‌های استان و مشهد با حوزه گردشگری هم راستا و هماهنگ گام بردارند، موفقیت و رضایت مندی زائران و گردشگران نیز افزایش می‌یابد و مسیر رشد و پیشرفت گردشگری هموارتر خواهد شد. اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با رویکردی دست تمامی رسانه‌ها را در مسیر خدمت به زائران و گردشگران می‌فشارد و از تلاش‌های مؤثر تمامی اصحاب رسانه سپاسگزار است تا در مسیر توسعه این صنعت گام بردارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->