قطعی برق، بورس را مجبور به عقب‌نشینی کرد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ارزش بازار فرابورس از ۳ هزار همت فراتر رفت ارائه تخفیف در خدمات نمایشگاهی به واحد‌های تولیدی مشهدی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افت ۴۰ میلیونی هونگچی درآمد‌ها کجا دررفتند! قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | کوییک ۴۹۰ میلیون تومان قیمت جدید شکر تولید داخل و وارداتی اعلام شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعتراض صنایع به محدودیت ۹۰ درصدی برق در نامه به رئیس جمهور برق ۴۵۴ اداره و بانک پرمصرف در خراسان رضوی قطع شد عقب‌گرد بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) طلا در کانال ۶.۳ میلیون تومان در مشهد معامله می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | نرخ دلار چند؟ پیش‌بینی بازار خودرو در آخرین هفته اردیبهشت ۱۴۰۴ | نبود تقاضا هم ترمز بازار را نکشید شرایط پیش‌فروش ۴ محصول سایپا از روز (دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد + جدول خودرو‌ها اعلام وضعیت اعتباری صادرکنندگان چک و احتمال برگشت آن به گیرنده خانه‌هایی در تهران گران‌تر از تگزاس، واشنگتن، شیکاگو و منهتن | قیمت متری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان! واردات یک نوع برنج هندی ممنوع شد قیمت هر کیلو شیرخام ۲۳ هزار تومان تعیین شد افزایش اکتشاف گوهرسنگ‌ها در خراسان رضوی | مانع‌زدایی از مسیر گوهرسنگ‌ها تأثیر اجرایی‌شدن تجارت آزاد ایران و اوراسیا بر صادرات خراسان رضوی | فرصت طلایی تجارت با اوراسیا قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ملون کیلویی ۱۰ هزار تومان یک میلیارد تومان وام خرید مسکن بگیرید؛ ۳ میلیارد تومان پس بدهید! قیمت طلای جهانی امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد | بازار طلای جهانی یخ زد تقابل سیگنال‌های خارجی و داخلی در بورس تهران | بررسی روند معاملات در هفته منتهی به ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ بزرگ‌ترین معدن مس، طلا و نقره جهان کشف شد درآمد مالیاتی دولت از حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان ۲ برابر اصناف است مذاکرات تا چه حد بر اقتصاد و تولید تأثیر گذاشته است؟| فعالان اقتصادی خراسان رضوی پاسخ می‌دهند وزیر صمت: در حال افزایش ظرفیت تولید برق در بخش صنعتی هستیم
سرخط خبرها

هواپیماهای فرسوده اجازه پرواز ندارند

  • کد خبر: ۱۷۰۳۴۱
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
هواپیماهای فرسوده اجازه پرواز ندارند
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اگر هواپیما دچار فرسودگی شود، دیگر قابلیت پرواز نخواهد داشت، گفت که برنامه‌های نوسازی ناوگان در سال‌های گذشته موفق نبوده و در زمان برجام انتخاب‌های خوبی برای واردات نداشتیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد شهبازی با بیان اینکه لغت فرسوده برای هواپیما لغت صحیحی نیست، گفت: می‌توان گفت هواپیمای با سن بالا و سالخورده؛ چون مفهومی که از فرسودگی دریافت می‌شود با مفهوم سالخوردگی متفاوت است و هواپیما اگر فرسوده باشد اجازه پرواز نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: هواپیما‌ها بر اساس سیستم تعمیر و نگهداری که برایشان تعریف شده، با گذشت زمان هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، اما نمی‌توان گفت که فرسوده شده‌اند؛ مگر اینکه کاملا از خط پرواز کنار گذاشته شده باشد و برنامه‌های تعمیر و نگهداری آن اجرا نشود؛ در آن صورت هواپیما دچار فرسودگی می‌شود و دیگر قابلیت پرواز نخواهد داشت.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عمر ناوگان هوایی در کشور ما بالاست، اظهار کرد: عمر ناوگان هوایی ما حدودا ۲۷ سال است؛ ما نیاز داریم که ناوگانمان را نوسازی کرده و هواپیمای جدید وارد ناوگان کنیم؛ اما به‌دلیل وجود تحریم‌ها این کار با مشکلاتی همراه است؛ زیرا کارخانه‌های سازنده هواپیما مستقیما به ما هواپیما نمی‌فروشند؛ همچنین به صورت مستقیم هیچ‌کدام به ما قطعه نمی‌دهند؛ سخت‌ترین بخش تحریم‌های حوزه حمل‌ونقل همین بخش هوایی است.

شهبازی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه صرفه اقتصادی در هواپیمای جدید است، گفت: خرید هواپیمای جدید مشکلات بیشتری دارد؛ اگرچه ما یک برنامه مفصل برای این موضوع داریم. طی سالیان گذشته برنامه‌هایی که برای نوسازی ناوگان بوده، برنامه‌های موفقی نبوده است.

وی با بیان اینکه در زمان برجام هم انتخاب‌های خوبی نداشتیم، افزود: هواپیما‌هایی که وارد کشور شدند، با شرایط اقلیمی کشور کاملا سازگاری نداشتند و علاوه بر این، شرکت‌های سازنده با قرارداد‌هایی که با ما بسته بودند، در تامین قطعات همکاری نکردند که باعث شد بخش زیادی از این هواپیما‌ها زمینگیر شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->