سرخط خبرها

آشفتگی در میلان پسامالدینی

  • کد خبر: ۱۷۰۸۹۷
  • ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
آشفتگی در میلان پسامالدینی
لوکاکو جایگزین ستاره جوان روسونری می‌شود؟

خروج پائولو مالدینی از کادر مدیریتی میلان، اوضاع این باشگاه را دستخوش تغییر کرده و درحالی‌که آن‌ها باید مهیای حضور پرقدرت در بازار تابستانی و سپس رقابت برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا شوند، هنوز نمی‌دانند چه در انتظارشان خواهد بود. این اسطوره میلانی‌ها با حضورش در مدیریت باشگاه کمک زیادی به قهرمانی دو فصل پیش آن‌ها کرد و در فصل گذشته هم روسونری توانست به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برسد، اما حالا با کنارگذاشتن این اسطوره از ارکان مدیریتی باشگاه، میلان در مسیر روشنی حرکت نمی‌کند.

ساندرو تونالی، ستاره جوان آن‌ها، بیش از حد انتظار به نیوکسل نزدیک شده است و بنابر شایعات با پیشنهادی به ارزش ۷۰ میلیون یورو به تیم انگلیسی خواهد پیوست. گری کاردیناله و مالکان باشگاه ایتالیایی در حال ازدست‌دادن این ستاره آینده‌دار و تعدادی دیگر از مهره‌های اثرگذارشان هستند؛ مسیری که نشان از آشفتگی در جمع مدیران روسونری دارد.

سیرک مدیریتی به سبک میلان

ساندرو تونالی از کودکی طرف‌دار میلان بود و ستاره فصل گذشته تیم به حساب آمد و علاقه قلبی‌اش به میلان مثال‌زدنی است. او در صورت انتقال به نیوکسل دستمزدی بیشتر از دوبرابر از دستمزد کنونی‌اش در میلان دریافت می‌کند. این انتقال قادر خواهد بود سرنوشت میلان در نقل‌وانتقالات پیش‌رو را زیر و رو کند و بازیکنان دیگری را به سن‌سیرو بکشاند، اما در این صورت مدیرانی که به‌تازگی موج شدیدی از انتقاد بابت اخراج پائولو مالدینی را تحمل کرده‌اند، باید آماده موج شدید دیگری از انتقادات باشند.

اخراج مالدینی، آن‌گونه که اعلام شد بر سر اختلاف نظر او برای فعالیت در بازار تابستانه با مالکان باشگاه بود و گویا مدیر محبوب از قصد مدیران برای تزریق‌نکردن سرمایه خارج از محل فروش بازیکن خبردار شده بود؛ تیمی که درآمد درخورتوجهی از محل بلیت‌فروشی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا داشت، باید برای تأمین هزینه بازیکنان جدید و رفع نیاز‌های تیم، ستاره جوان و آینده‌دارش را به فروش برساند و سپس به پیشنهاد‌ها برای فروش تئو هرناندس به قیمت بیش از ۸۰ میلیون یورو گوش دهد؛ موضوعی که مالدینی تحمل آن را نداشت و تصمیم گرفت که پایش را از این منجلاب بیرون بکشد.

آخرین قدم مالکان برای اعلام جنگ

فروش تونالی آتش زیر خاکستر خشم هواداران میلان از مالکان جدید را شعله‌ور خواهد کرد. کاردیناله، رئیس روسونری، بیش از اینکه خواهان موفقیت تیم باشد، چشم به سرمایه‌اندوزی از راه فوتبال دارد و در این راه مانند مالکان منچستریونایتد این باشگاه پرطرف‌دار را به بردگی گرفته است.

این تابستان روز‌های سرنوشت‌سازی را برای کاردیناله رقم خواهد زد و باید به انتظار دچارشدن به سرنوشت خاندان گلیزر باشد. به احتمال فراوان، در روز‌های آینده پیشنهادی به ارزش بیش از ۷۰ میلیون یورو از جانب نیوکسل به دست مدیران میلان برای فروش تونالی خواهد رسید و روسونری با فروش بازیکن محبوبشان، قادر خواهد بود بازیکنان بسیاری را به سن‌سیرو بکشاند.

اسکای تأیید کرده است که مدیران باشگاه برای جانشینی زلاتان پس از خداحافظی‌اش با روملو لوکاکو تماس برقرار کرده‌اند و این موضوع به نوبه خود شاهکار است. گویا مدیران این باشگاه به‌عمد عصبانی‌کردن هواداران را در دستورکارشان قرار داده‌اند و درحالی‌که مهاجمان ارزان‌قیمت‌تر دیگری ازجمله تورام در بازار حاضرند و میلان قادر به جذبشان است، مهاجم پرحاشیه تیم رقیب را مدنظر قرار داده‌اند.

روسونری در حسرت دوران مالدینی

بحث بر سر فروختن یا نفروختن تونالی نیست، بلکه ردنکردن بدون درنگ این پیشنهاد موضوعی قابل بحث است؛ اتفاقی که همین چند هفته پیش، تیم رقیب آن‌ها درباره نیکولا بارلا انجام داد و مدیران اینتر بلافاصله پیشنهاد نیوکسلی‌ها را رد کردند. در طرف مقابل، میلانی‌ها آماده فروش ستاره‌هایشان و جایگزینی آن‌ها با بازیکنانی معمولی و پرحاشیه هستند. فراتسی و روملو لوکاکو، جذبشان درمجموع ۷۰ میلیون یورو برای روسونری هزینه دربرخواهد داشت، اما فکرکردن به جایگزینی این دو بازیکن با ساندرو تونالی، فقط از مدیران آمریکایی برمی‌آید.

پولیسیچ، چوکوئوز، مارکوس تورام و دایچی کامادا از دیگر گزینه‌های مدنظر میلان برای خرید در بازار تابستانه خواهند بود، اما سؤال اینجاست که با حضور رقیبان دیگر با مدیران ورزشی کاربلد در باشگاه‌های رقیب، شاه‌ماهی‌های نقل‌وانتقالات راهی سن‌سیرو خواهند شد؟ سن‌سیرویی که بدون حضور مالدینی، دست‌کم از نظر مدیریتی دیگر شبیه باشگاه‌های سطح اول اروپا عمل نمی‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->