قدردانی رئیس اتحادیه شرکت‌های ساختمانی افغانستان از مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد سیادت: طالبان عملیاتی هستند و حرفی که می‌زنند را انجام می‌دهند نگاهی به دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در افغانستان | ترافیک دیدار‌های کاظمی قمی در چهارراه شیرپور رئیس اداره راه‌آهن طالبان: هدف ما توسعه تجارت بین ایران و افغانستان است معاون استاندار خراسان رضوی: ما دوست روز‌های سخت افغانستان هستیم | دانشکده راه‌آهن در مشهد افتتاح خواهد شد کشف ۲۵۰ هزار تُن موادمخدر در مرز‌های افغانستان با ایران، طی یک سال گذشته چین رسماً کشته‌شدن شهروندان چینی در مرز افغانستان و تاجیکستان را تأیید کرد یاراحمدی: حضور افغان‌های غیرمجاز ارائه خدمات به اتباع مجاز را متأثر کرده است حامد کرزی خواستار یک ابتکار منطقه‌ای جهت حل مشکلات مردم افغانستان شد استاندار خراسان رضوی: مسیر ریلی خواف- هرات افغانستان را به آب‌های آزاد وصل می‌کند هیئت راه‌آهن افغانستان با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد (۳۰ آبان ۱۴۰۳) تیم کریکت ۱۹ سال افغانستان در برابر پاکستان به میدان می‌رود (۳۰ آبان ۱۴۰۳) هیئت راه‌آهن افغانستان با هدف گفتگو درباره کریدور ریلی خواف-هرات وارد مشهد شد کاظمی قمی در کابل: ایران آماده گسترش همکاری‌ها با افغانستان است مشاور وزیر کشور: ایران سالانه ۵۰۰ هزار ویزا به اتباع افغانستانی می‌دهد مشاور وزیر راه: ایران آماده سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل افغانستان است نماینده ویژه چین: ما به دنبال نفوذ در افغانستان نیستیم ویدئو | آخرین وضعیت طرح انسداد مرزهای شرق کشور با افغانستان سخنگوی وزارت خارجه: تعداد زندانیان محبوس افغانستانی در زندان‌های ایران زیاد است ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی در ولایت بلخ افغانستان زیر کشت زعفران نمایندگان بنیاد بیل گیتس با رئیس هلال‌احمر طالبان دیدار کردند
سرخط خبرها

بن‌بست مسیر دوچرخه شهری برای مهاجران افغانستانی در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۱۰۴۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
بن‌بست مسیر دوچرخه شهری برای مهاجران افغانستانی در مشهد

حالا که مشهد «شهر دوست‌دار دوچرخه و هوادار هوای پاک» است و بیش از چهار دهه است، آغوش مهربانش را به روی مهاجران افغانستانی باز گذاشته و کمتر افغانستانی مهاجری است که در مسیر راه شبی در کُنج یکی از صحن‌های حرم دل در مهر بی‌پایان امام رضا(ع) نداده باشد و خاطرات خوش مشهد از ذهن مهاجران افغانستانی پاک نمی‌شود، چرا کاری نکنیم که جمعیت چند هزار نفری مهاجران افغانستانی که سال‌ها است به صورت قانونی در مشهد زندگی می‌کنند از این خدمت شهری استفاده نکنند.

مدیران شهری و مسئولان استانی همواره بر تکریم مهاجران افغانستانی تاکید کرده‌اند، خدمات شهرداری منطقه پنج به مهاجران افغانستانی که در محله گلشهر (بزرگترین محله مهاجرنشین ایران) هیچ تفاوتی با دیگر مناطق شهرداری هم سطح خود ندارد. اتوبوسرانی خدمات قابل توجهی به مهاجران افغانستانی در سطح شهر ارائه می‌دهد، قطارشهری مشهد همه روزه جمعیت زیادی از کارگران افغانستانی زحمتکش را بدون هیچ تفاوتی در ارائه خدمت با شهروندان ایرانی به مقصد می‌رساند و ده‌ها خدمت دیگر از سوی شهرداری به آنها ارائه می‌شود.

حالا وقتی مدیریت شهری برای توسعه دوچرخه و حمل و نقل پاک در مشهد همت کرده و در تلاش است فرهنگ استفاده از آن را در شهر فراگیرتر از قبل کند، مهاجران افغانستانی می‌توانند جامعه هدف قابل تامل و توجهی برای «بایدو» باشد. جمعیتی که جوانان سهم مهمی در جامعه آماری آن دارد.

خیابان‌های مشهد سال‌ها است که صبح‌های زود میزبان کارگران افغانستانی است که با دوچرخه ۲۸ چینی مسیرهای زیادی را رکاب می‌زنند تا به مقصد برسند، شاید بتوان ادعا کرد که آنها یکی از آغازگران تحقق مشهد؛ شهر دوست‌دار دوچرخه بوده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->