ارزش بازار سرمایه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ از ۱۳.۶ هزار همت عبور کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان معطل سازمان امور مالیاتی شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد رشد دو برابری اعتبارات استانی و ملی بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ سکه ۲ میلیون تومان گران شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان بورس به معاملات مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی سهام خودروسازان امتیاز ویژه واردات کشنده برای رانندگان کامیون+ جزئیات بخشنامه نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو در مسیر جهش قرار گرفت؟ بررسی قیمت آیفون‌های پرفروش در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد میادین تره‌بار مشهد، فردا (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل است تعطیلی طلافروشی‌های مشهد تا پایان هفته + علت خریدوفروش بدون واسطه دام برای عید قربان در مشهد | قیمت امروز دام زنده چقدر است؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) + مراکز مجاز ذبح بازار سهام ریخت | علت سرخ‌پوشی امروز بورس چه بود؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران - مشهد باز هم روی ریل پیگیری!

  • کد خبر: ۱۷۱۸۴۸
  • ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران - مشهد باز هم روی ریل پیگیری!
به گفته مدیرعامل راه‌آهن، قرارداد اولیه در خصوص منابع مالی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران- مشهد شامل ۵۷ میلیارد یوآن فاینانس است که در صورت حذف بخش‌های غیرضروری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به‌لحاظ توجیه‌پذیری اقتصادی، عملی‌تر خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، موضوع ساخت پروژه راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران- مشهد از دولت دهم مطرح شد و دسترسی به سرعت ریلی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هم در این پروژه مطرح بود؛ در آن زمان این طور عنوان شد که حدود ۶۰ درصد زیرسازی این پروژه انجام شده و مذاکره با چینی‌ها برای انجام عملیات روسازی هم در حال انجام است.

طول کل مسیر طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر اصفهان-قم ۲۴۵ کیلومتر است. این خط ریلی از نزدیکی ورزشگاه نقش‌جهان در اصفهان آغاز می‌شود و پس از گذر از قم به ایستگاه شهر آفتاب و در نهایت ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران می‌رسد. با بهره‌برداری از قطار پرسرعت، مسیر اصفهان- تهران با سرعت متوسط ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی می‌شود.

راه‌اندازی قطار پرسرعت اصفهان - قم - تهران با فاینانسور چینی

همچنین سال ۱۳۹۴ و در دولت یازدهم عنوان شد که خط پرسرعت اصفهان- قم- تهران، حداقل تا چهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و فاینانسور چینی برای انجام پروژه انتخاب شده است. به‌دنبال این اخبار در سال ۱۳۹۷ و بار دیگر وعده‌ای چهار ساله در صورت تامین اعتبار این پروژه داده شده و عنوان شد که زیرساخت‌های فاز نخست طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. آن زمان مبلغ مورد نیاز پروژه ۴۴ میلیارد یوان مطرح و عنوان شد که ۱۴ میلیارد یوان آن تامین مالی شده است.

با وجود این در این سال‌ها، پروژه راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران- مشهد، به سرانجام نرسید تا جایی که سال گذشته بار دیگر و این بار از سوی رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- مطرح شد که این پروژه در حال پیگیری است و با قولی که طرف چینی داده، تا پایان کار دولت سیزدهم، به پایان خواهد رسید.

تاکید بر راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر

در این راستا چند روز پیش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور و سیدمیعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن طی سفری یک روزه به استان اصفهان، از پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بازدید کردند.

در این سفر بذرپاش با تاکید بر راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر به‌عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، گفت: پیشنهاد من این است که مسیر اصفهان-تهران-مشهد به‌صورت یکپارچه تحت پوشش قطار سریع‌السیر قرار گیرد. حوزه ریلی کشور باید با تکنولوژی‌های روز تجهیز شود به همین دلیل برای تامین بودجه لازم برای این پروژه حتماً پیگیر خواهم بود. 

همچنین سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان اجرای پروژه‌های قطار سریع‌السیر در کشور را ضروری دانست و گفت: هر چند هزینه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر بیشتر از قطار عادی است، اما این کار به‌لحاظ فناوری ارزش بالایی دارد و با اجرای آن یک جهش نسلی در حوزه فناوری ریلی کشور اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص منابع مالی این پروژه توضیح داد: قرارداد اولیه شامل ۵۷ میلیارد یوآن فاینانس بود که درصورت حذف بخش‌های غیرضروری و کاهش هزینه‌ها، این طرح به‌لحاظ توجیه‌پذیری اقتصادی، عملی‌تر خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->