ظرفیت میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد
سرخط خبرها

شاسی‌بلند Stone 01، کپی جدید چینی‌ها از رنجروور بریتانیایی

  • کد خبر: ۱۷۲۰۵۹
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
شاسی‌بلند Stone 01، کپی جدید چینی‌ها از رنجروور بریتانیایی
شاسی‌بلند الکتریکی Stone ۰۱ شرکت بایک، یک کپی آشکار از آفرود بریتانیایی به حساب می‌آید که برخی مشخصات رنجروور نیز با طراحی آن آمیخته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تاکنون گمان می‌رفت که یانگ وانگ BYD «نسخه چینی دیفندر لندروور» است، اما ظاهرا خودروی جدیدی پیدا شده که شایستگی بیشتری برای این لقب دارد. شاسی‌بلند الکتریکی Stone ۰۱ شرکت بایک، یک کپی آشکار از آفرود بریتانیایی به حساب می‌آید که برخی مشخصات رنجروور نیز با طراحی آمیخته شده است.

محصول جدید BAIC یک خودروی شاسی‌بلند بزرگ با ۵۰۵۰ میلی‌متر طول، ۱۸۶۹ میلی‌متر عرض و ۱۹۸۰ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۳۰۱۰ میلی‌متر می‌رسد. نسخه دیگری از استون ۰۱ وجود دارد که طول آن ۵۲۹۵ میلی‌متر است. با توجه به این ارقام می‌توان گفت استون ۰۱ مابین مدل‌های ۱۱۰ و ۱۳۰ دیفندر قرار می‌گیرد.

بایک استون ۰۱ از لحاظ تناسب ابعاد و مشخصات طراحی، یک کپی جسورانه و بی‌پروا از دیفندر محسوب می‌شود. پروفایل ظاهری خودرو، از قوس چرخ‌ها و ورودی‌های جانبی هوا گرفته تا دستگیره درب‌ها و ستون‌های مشکی‌رنگ و سقف تقریبا صاف، همگی به مشخصات محصولات لندرروور شباهت دارند.

شباهت ظاهری استون ۰۱ به دیفندر

لیکن در نمای مقابل، جلوپنجره جعبه‌ای به وسیله چراغ‌های جلو Y شکل احاطه شده و بیننده را به یاد رنجروور می‌اندازد. درب صندوق‌عقب به وسیله لولای کناری باز شده و محفظه لاستیک زاپاس در وسط آن جاسازی شده است.

جزئیات خاصی در مورد کابین در دسترس نیست، ولی به نظر می‌رسد شاسی‌بلند جدید چینی با سه ردیف صندلی و چیدمان ۶ و ۷ نفره در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. با توجه به تعبیه سنسور‌های لیدار می‌توان حدس زد که استون ۰۱ به پکیج کاملی از سیستم‌های ADAS مجهز خواهد بود.

نمای عقب بایک استون ۰۱

از لحاظ مشخصات فنی باید گفت که پیشرانه پلاگین هیبرید بایک Stone ۰۱ شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ، دو موتور الکتریکی و همین‌طور پک باتری لیتیوم یونی سه‌تایی CATL می‌شود. موتور بنزینی قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت است، ولی تنها در نقش مولد انرژی برای موتور‌های جلو و عقب مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور الکتریکی جلو با تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت وظیفه چرخاندن چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. قدرت ۲۶۸ اسب بخاری موتور عقب نیز به چرخ‌های عقب وارد می‌شود.

بایک، برند استون را به بازار چین معرفی کرده، ولی بد نیست بدانید این برند در ابتدا توسط Rox Motor ساخته شد و Luo Ke نام داشت. اما مشکلات مالی باعث شد شرکت چینی از بایک کمک بخواهد و بایک نیز نام برند را به استون تغییر دارد. شاسی‌بلند استون ۰۱ پیش از پایان سال جاری به بازار محلی عرضه می‌شود و تا آن زمان به طور قطع اطلاعات بیشتری درباره کابین و قیمت محصول در دسترس اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

 

منبع: خودرو بانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->