سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد
سرخط خبرها

سوییس هم بعد از فرانسه ناآرام شد

  • کد خبر: ۱۷۲۳۴۲
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
سوییس هم بعد از فرانسه ناآرام شد
پلیس سوییس اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر از مردم این کشور شامگاه شنبه به مغازه‌ها در «لوزان» حمله کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام پلیس تا کنون ۷ نفر در ارتباط با این حادثه بازداشت شده اند.

اعتراضات در سوییس با گسترش تجمعات مردمی در فرانسه آغاز شد.

در بیانیه صادره از سوی پلیس سوییس در این خصوص آمده است که ۷ نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله در جریان اعتراضات بازداشت شده اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که معترضان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به مغازه‌ها و نیرو‌های پلیس حمله کردند.

پلیس اعلام کرد که در جریان اعتراضات هیچ آسیبی گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دامنه این اعتراضات به بلژیک نیز کشیده شد و طی روز‌های گذشته ۶۳ نفر از مردم معترض بازداشت شده اند.

در ادامه اعتراضات مردم فرانسه به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور، اواخر روز شنبه صد‌ها نفر مقابل مسجدی در حومه شرقی شهر نانتر، زادگاه این نوجوان که «نائل» نام دارد، حاضر شده و در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند.

با وجود جو شدید امنیتی، مسجد محل برگزاری مراسم مملو از معترضان و مردمی بود که حالا ۵ روز است شبانه‌روز در اعتراض به خشونت پلیس، خیابان‌های شهر‌های مختلف فرانسه را به تسخیر درآورده اند. رسانه‌های انگلیسی جمعیت حاضر در مراسم خاکسپاری این نوجوان را «هزاران نفر» اعلام کرده اند.

در اطراف مسجد، ظاهراً نیروی پلیس یونیفرم‌‏ پوش دیده نمی‌شد، اما مأموران امنیتی با لباس شخصی حضور فعال داشته و چندین نفر از افراد حاضر در مراسم نیز به عنوان میانجی بین در نقش انتظامات، مسئولیت تأمین امنیت مراسم را به عهده داشتند. رادیو ملی آمریکا نوشته که مردم شهر نانتر که غالباً کارگر هستند، به‌رغم تداوم اعتراضات، خشونت‌ها را محکوم کرده‌‏اند.

به گفته ژرالد دارمانیان، وزیر کشور فرانسه میانگین سنی معترضان ۱۷ سال بوده و در میان بازداشت‌شدگان حتی نوجوانان ۱۳ ساله هم دیده می‌شود. به گفته وی در واقع ۳۰ درصد بازداشت‌شدگان را نوجوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->