رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد
سرخط خبرها

این خوراکی‌ها را در سرخ کن بدون روغن نپزید

  • کد خبر: ۱۷۳۳۸۰
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
این خوراکی‌ها را در سرخ کن بدون روغن نپزید
سرخ کن‌های هوا به دلیل راحتی و سهولت در تهیه طیف گسترده‌ای از وعده‌های غذایی سریع محبوبیت زیادی به دست آورده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، سرخ کن‌های هوا علاوه بر نتایج سریع تر، به گونه‌ای طراحی شده اند که جایگزین سالم تری برای سرخ کن‌های معمولی باشند. فواید سرخ کن هوا برای سلامتی نتیجه کاهش ترکیبات مضری است که سرخ کن‌های معمولی هنگام گرم کردن روغن تا دمای بالا تولید می‌کنند.
در حقیقت، در صورت سوختن مواد غذایی، ترکیبات حذف شده ممکن است با مواد شیمیایی مضر دیگری جایگزین شوند. با این حال، کاهش روغن سنگین به طور کلی، افراد را در مسیر تغذیه سالم‌تر قرار می‌دهد.


متخصصان تشخیص داده اند که اکثر مردم هنگام استفاده از سرخ کن‌های هوا، کالری دریافتی خود را به طور متوسط بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهند.
با وجود هوشمندی دستگاه، باید از استفاده از سرخ کن هوا برای برخی از غذا‌های خاص خودداری کنید. نتایج ممکن است متفاوت باشد، اما برخی از غذا‌ها به جای سرخ کردن خشک می‌شوند، بیش از حد پخته می‌شوند یا له می‌شوند.

غذای سرخ شده با خمیر مرطوب

خمیر روی ماهی سرخ شده، کورن داگ و بال‌های پوشیده شده با خمیر‌های مخصوص وقتی در روغن سرخ می‌کنید به پوسته‌ای خوشمزه تبدیل می‌شود. روغن داغ در یک سرخ کن عمیق، لایه بیرونی مرطوب را با خشک کردن سریع خمیر در پوشش ترد، تنظیم می‌کند. در داخل سرخ کن هوای خشک، چیزی برای تنظیم خمیر مرطوب وجود ندارد. در عوض، خمیر فقط در حین پختن غذا می‌چکد و پخشض می‌شود.

کلم بروکلی

پختن کلم بروکلی در سرخ کن‌های بدون روغن کار ساده‌ای نیست. کلم بروکلی به دلیل بافت نرم و آب کم هنگام پختن با سرخ کن ممکن است لایه بیرونی آن سوخته شود و داخل آن خشک شود. این نوع پخت کلم بروکلی را از بین می‌برد و طعم بدی را به او می‌دهد.

پختن مرغ کامل

وقتی صحبت از مرغ کامل می‌شود، توانایی‌های آن محدود است. سبد یا قفسه‌های پخت و پز بسته به مدل، از نظر ظرفیت کوچکتر از فر هستند؛ بنابراین ممکن است برای مرغ کامل مناسب نباشد. مرغ در نهایت با لایه بیرونی سفت و سوخته و لایه داخلی خام از سرخ کن بیرون می‌آید.
مشکل این است که اگر یک مرغ کامل اضافه کنید، احتمالاً سبد سرخ کن هوا را بیش از حد شلوغ می‌کنید. برای اینکه سرخ کن هوا کار کند باید هوای گرم در گردش باشد. برای پخت صحیح مرغ در سرخ کن بادی، به جای قرار دادن یکباره تمام مرغ داخل آن، باید چند تکه را در یک زمان بپزید.


شما باید سینه‌ها را رو به پایین نگه دارید و بقسه‌ی آن را در بالا قرار دهید، زیرا سرخ کن‌های هوا از بالا گرم می‌شوند. این ترفند به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که مرغ شما ترد است و گوشت آبدار باقی می‌ماند.

پنیر پیتزا

ذوب پنیر در سرخ کن می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. ذوب سریع برخی از پنیر‌ها باعث مسدود شدن راه هوای داخل سرخ کن شود. پنیر یکی از غذا‌هایی است که دستگاه‌ها باید با آن سازگاری داشته باشند. پنیر منجمد به جلوگیری از ذوب شدن و سوختن سریع پنیر در اثر حرارت زیاد کمک می‌کند.
برای چیزبرگر‌های سرخ کن هوا، از فویل آلومینیومی برای جلوگیری از سرریز و جلوگیری از بهم ریختگی در انتهای کار استفاده می‌کند. فویل آلومینیومی باید رول شود تا هوا به گردش خود ادامه دهد. کمی اسپری پخت و پز نچسب نیز باعث می‌شود تا راحت‌تر از روی فویل جدا شود.

همبرگر

همبرگر یک غذای کلاسیک مورد علاقه است و همه دوست دارند آن را به بهترین نوع درست کنند. درست کردن همبرگر داخل سرخ کن‌های بادی ممکن است باعث مشکلاتی شود، زیرا همبرگر‌ها خود دارای روغن‌هایی هستند که دارای نقطه دود بالایی هستند؛ بنابراین درست کردن آن‌ها در دستگاه سرخ کن باعث دود و بوی بدی در خانه شود. همچنین ممکن است باعث مسدود شده راه‌های هوایی و فن‌های دستگاه شود. این مشکل برای استیک هم صدق می‌کند. گوشت برش شده ضخیم ممکن است مانند همبرگر به خوبی پخته نشود.

منبع: فرادید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->