شهرآرانیوز - در اعلامیه WeChat، پیامرسان چینی که خدمات تجارت الکترونیک، پخش زنده و پرداخت را نیز ارائه میکند، آمده که کاربران میتوانند محصولات اپل -از جمله آیفون، آیپد و مک- را از این فروشگاه خریداری کنند
این اقدام اپل در حالی صورت میگیرد که مصرفکنندگان چینی به طور فزایندهای برای خرید به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند وی چت و بایت دانس روی میآورند.
اپل علاوه بر فروشگاهها و وبسایتهای خود، یک فروشگاه در بازار آنلاین Tmall گروه علی بابا راهاندازی کرده است. اپل همچنین برای اولینبار در ماه مه با یک نمایش یکساعته محصولات خود را در یک پخش زنده در چین به نمایش گذاشت.
براساس دادههای موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، فروش گوشیهای هوشمند در چین طی سه ماهه اول سال در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است که از سال ۲۰۱۴ به بعد پایینترین رقم فروش در سهماهه اول سال است.
با این حال، در طول سه ماهه اول سال، اپل سهم ۱۹.۹ درصدی از بازار گوشیهای هوشمند را در چین به نام خود ثبت کرد.