هلال احمر فلسطین: برای جلوگیری از فاجعه انسانی باید گذرگاه‌ها به غزه باز شود ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی ‌شدن ۱۸ نظامی خود اعتراف کرد جلیلی: کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد | باید قدر زمان را بدانیم بن گویر: آتش بس اعلام شود از کابینه می‌روم مخبر: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با خدمت نظامی اجباری + تصاویر اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وزیر خارجه روسیه: آمریکا و متحدانش دستورکار «استعمارگری نوین» را در پیش گرفته‌اند

  • کد خبر: ۱۷۳۸۸۱
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
وزیر خارجه روسیه: آمریکا و متحدانش دستورکار «استعمارگری نوین» را در پیش گرفته‌اند
وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا و متحدانش در حال متوسل شدن به هژمونی جهانی در برابر موج نظم بین‌المللی چند قطبی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به روزنامه اندونزیایی کومپاس گفت: ما این مرحله جدید از روابط بین‌المللی را جنگ سرد جدید معنا نمی‌کنیم. این روند، مساله‌ای متفاوت است و چیزی به معنای یک نظم چندقطبی بین‌المللی است. این یک روند عینی است. همه می‌توانند ببینند که مراکز تصمیم گیری معنادار نوین جهانی با قدرت در اوراسیا، منطقه آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین رشد می‌کنند.

این دیپلمات ارشد روس همچنین ادامه داد: این کشورها و انجمن‌های آنها به دلیل ترویج ارزش‌هایی مانند منافع ملی، استقلال، تمامیت ارضی، هویت تمدنی و فرهنگی و همچنین همکاری بین‌المللی در مسیر روندهای توسعه جهانی شاهد موفقیت هستند.

لاوروف افزود، اما غرب جمعی به رهبری آمریکا تلاش می‌کند تا این روند کُند یا معکوس کند. هدف آنها تقویت امنیت جهانی یا همکاری در توسعه‌ای مشترک نیست بلکه مقصود، حفظ هژمونی خودشان در امور بین‌المللی و پیگیری دستورکار استعمار نوین یا به بیان ساده‌تر، ادامه پرداختن به مشکلات خودشان به هزینه دیگران است و این کاری است که به انجامش خو گرفته‌اند.

وزیر خارجه روسیه به تحریم‌های اقتصادی وضع شده از سوی کشورهای غربی علیه مسکو در واکنش به جنگ اوکراین و همچنین سیاستگذاری‌های خودخواهانه خارجی اشاره کرد و گفت: تضعیف امنیت انرژی و غذایی جهانی باعث می‌شود تا زندگی برای کشورهای در حال توسعه سخت و دشوار شود.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تا زمانیکه غرب از طرح‌هایش برای حفظ سلطه گرایی و شکست روسیه دست نکشد و بر تمایل وسواس گونه‌اش برای ضربه وارد کردن به مسکو به دست نیروهای دست نشانده‌اش در کی‌یف غلبه نکند، درگیری اوکراین پایان نمی‌یابد. آمریکا و رعایایش همچنان به ارسال سلاح به اوکراین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور نیز به اقدامات خصمانه خود ادامه می‌دهند.

آمریکا و متحدانش در ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای اوکراین سلاح، تجهیزات، مهمات و حمایت‌های مالی ارائه کرده و با این حال، همچنان تاکید دارند که به هیچ وجه طرف درگیری در جنگ اوکراین نیستند. مسکو نیز گفته که کمک‌های گسترده نظامی تنها به طولانی شدن جنگ منجر می‌شود و بر تنش‌ها می‌افزاید.

وزیر خارجه روسیه همچنین دولت کی‌یف را به بی اعتنایی به طرح صلح اندونزی و پیروی از بسته اولتیماتوم‌های خودش متهم کرد.

کی‌یف این طرح را که فرمول چند بخشی و شامل درخواست برای ایجاد منطقه غیرنظامی شده است، رد و بر موضع خود مبنی بر اینکه روسیه باید نیروهایش را از اوکراین خارج کند، تاکید دارد.

لاوروف با اشاره به درگیری‌ها و تنش‌های داخلی میانمار از زمان کودتای نظامی ۲۰۲۱، به مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) تاکید کرد تا مسائل را با استفاده از همکاری نزدیک با حکمرانان نظامی و بدون مداخله در امور داخلی میانمار حل و فصل کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->