بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ کشف شد | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد
سرخط خبرها

بارش باران امسال، برابر با سال گذشته

  • کد خبر: ۱۷۴۲۵
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
بارش باران امسال، برابر با سال گذشته
میزان بارش‌های کشور درسال آبی جاری از ابتدای مهرماه تا بیست بهمن ماه درحالی به رقم ۱۵۲.۲ میلیمتر رسید که این میزان در مدت مشابه پارسال نیز رقم ۱۵۲.۲ میلیمتر بود که برابرشدن بارش‌ها در دو سال را نشان می‌دهد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ میزان بارش‌های کشور تا بیست بهمن ماه در مقایسه با دوره بلند مدت ۵۱ ساله با بارش ۱۲۶ میلیمتری از رشدی ۲۱ درصدی برخودار شده و در عین حال روندبارش‌ها بیشتر به سمت حوضه‌های کم بارش شده است.

حوضه آبریز دریای خزر که همواره یکی از پربارش‌ترین حوضه‌های آبریز کشور بوده تا بیست بهمن ماه سال آبی جاری ۱۸۴.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده و این درحالی است که پارسال میزان بارش‌های آن ۲۶۴.۲ میلیمتر بود که رشد منفی را نشان می‌دهد.

میزان بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان براساس تازه‌ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران تا بیست بهمن ماه به رقم ۲۶۵.۲ میلیمتر رسید و این درحالی است که این حوضه نیز پارسال در همین بازه زمانی ۲۸۲.۴ میلیمتر بارندگی داشت که نشان از رشد منفی بارش در این حوضه است.

دریاچه ارومیه هم تا بیست بهمن ماه درحالی ۱۳۸.۵ میلیمتر بارش دریافت کرده که میزان بارش‌های آن پارسال ۲۴۲.۴ میلیمتر بود و رشد منفی ۴۳درصدی در بارش‌های این حوضه رخ داده است.

درعین حال میزان بارش‌های حوضه فلات مرکزی ایران تا بیست بهمن ماه سال آبی جاری به رقم ۱۰۰.۱ میلیمتر رسید که این حوضه پارسال در همین بازه زمانی ۷۵.۱ میلیمتر بارندگی داشت که رشد مثبت بارش‌ها در این حوضه را نشان می‌دهد.

حوضه آبریز مرزی شرق هم تا بیست بهمن ماه ۸۱.۸ میلیمتر بارندگی داردو این درحالی است که میزان بارش‌های این حوضه پارسال ۲۱.۸ میلیمتر بود که نشان دهنده آن است که بارش‌ها بیشتر به سمت استان‌های کم بارش است.

اتفاق دیگر در روند بارش‌های امسال آن است که درحوضه آبریز قره قوم که پارسال ۹۷.۷ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده بوده امسال تا بیست بهمن ماه ۹۵.۵ میلیمتر بارندگی شده که رشد منفی در این حوضه آبریز را نشان می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->