دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

شرایط ثبت‌ نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس تا هفته آینده مشخص می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۴۷۳۰
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
شرایط ثبت‌ نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس تا هفته آینده مشخص می‌شود
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع تهیه شده و اکنون در مرحله مستندسازی برای ابلاغ است و نهایتاً تا هفته آینده به استان‌ها ارسال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی فیاضی؛ رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس اظهار کرد: دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع تهیه شده و اکنون در مرحله مستندسازی برای ابلاغ است و نهایتاً تا هفته آینده به استان‌ها ارسال خواهد شد.

وی افزود: در این دستورالعمل بر امر تسهیلگری در  ثبت‌نام دانش‌آموزان تأکید و توصیه‌هایی درباره اقدامات سجلی و آماری با هدف  ساماندهی جمعیت دانش‌آموزان اتباع در سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش توصیه شده است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش جمعیت دانش‌آموزان اتباع و تأثیر آن بر افزایش جمعیت کلاس‌های درس و فراهم کردن امکان تحصیل این دانش‌آموزان درمدارس مجزا عنوان کرد: جداسازی سیاست ما نیست و تمایل داریم دانش‌آموزان اتباع در کنار دانش‌آموزان ایرانی تحصیل کنند، اما در برخی موارد که جمعیت دانش‌آموزان افزایش می‌یابد، فضای لازم برای ساماندهی دانش‌آموزان افغانستانی وجود ندارد، بنابراین ناگزیر هستیم شیفت عصر یک مدرسه را به اتباع اختصاص یا در مناطقی که جمعیت خانواده‌های افغانستانی زیاد است، برخی مدارس را فقط به دانش‌آموزان اتباع اختصاص دهیم.

فیاضی درباره اینکه آیا جمعیت دانش‌آموزان اتباع از ۵۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است، متذکر شد: جمعیت دانش‌آموزان اتباع بسیار بیشتر است، اما یکی از چالش‌های ما در آموزش و پرورش مسئله آمار است، چون برخی خانواده‌های افغانستانی اطلاعات خود را در سامانه‌های  اعلام شده ثبت نمی‌کنند.

قابل ذکر است؛ دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس کشور باید این مدارک را داشته باشند:

معرفی‌نامه حمایت تحصیلی: مدرکی که توسط دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی وزارت کشور صادر شده یا می‌شود.

معرفی‌نامه سنجش سلامت: نامه صادره از سوی دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی که به منظور معرفی دانش‌آموزان به مراکز بهداشت برای انجام طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش‌آموز تبعه خارجی صادر می‌شود.

گواهی سنجش سلامت: گواهی صادر شده از سوی مراکز بهداشت مبنی بر تایید سلامت و آمادگی تحصیل دانش‌آموز تبعه خارجی است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->