پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

نگرانی بازیگران بورس از آینده آن! (۴ مردادماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۷۶۱۴۰
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
نگرانی بازیگران بورس از آینده آن! (۴ مردادماه ۱۴۰۲)
اغلب سرمایه‌گذاران، این روز‌ها دست از معامله کشیده‌اند تا مشخص شود بازاری که اکنون به بازیچه‌ای برای دولت تبدیل شده، قرار است به کدام سو کشیده شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاخص کل بورس در چهارمین روز معاملاتی هفته، مثبت خفیفی را تجربه کرد، اما با این حال توانست بالای سطح دو میلیون واحد پایداری کند. در این میان، اما ارزش معاملات خرد همچنان در بازه پنج هزار میلیارد تومانی درجا زد و حجم معاملات نیز پایین بود و به ۸.۹ میلیارد برگه سهم رسید. در این روز همچنین بازار سهام شاهد خروج ۲۳۱ میلیارد تومانی پول حقیقی بود.

بررسی معاملات روز سه‌شنبه نشان می‌دهد بازار سهام خبر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را هضم کرده است، اما با این حال ترس از تکرار تصمیمات اشتباه دولت و نگرانی درباره سیاست‌های خلق‌الساعه دولتی‌ها در قبال بازار سرمایه همچنان در میان سرمایه‌گذاران این بازار موج می‌زند.

۳ استراتژی بازیگران بازار

بر همین اساس معامله‌گران بازار سهام سه استراتژی را برگزیده‌اند؛ برخی که تعداد اندکی نیز هستند، در حالی شناسایی فرصت خرید در کف قیمت سهام هستند چرا که به این نتیجه رسیده‌اند برخی از صنایع بازار در سطح ارزندگی قرار گرفته‌اند.

دسته دیگر معامله‌گران در حال شناسایی فرصت خروج از سهام هستند و به نظر می‌رسد پول خود را از سهامداری مستقیم به سمت صندوق‌ها می‌برند تا در آشفته‌بازار این روزها، مدیران صندوق‌ها پرتفوی آن‌ها را مدیریت کنند. این روند از مسیر ورود پول به صندوق‌های سهامی که اتفاقا روز سه‌شنبه نیز سبز پررنگ بود، قابل شناسایی است.

دسته سوم، اما که بیشترین تعداد سرمایه‌گذاران را به خود اختصاص داده است، بازیگرانی هستند که این روز‌ها دست از معامله شسته‌اند و به انتظار نشسته‌اند تا این تلاطمات اندکی آرام گیرد و مسیر پیش روی بازار روشن‌تر شود.

بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که طی روز‌های آتی نیز بازار سهام بر همین منوال هفته نخست مرداد حرکت کند مگر آنکه یک خبر مثبت یا منفی قوی، آن را به جرکت درآورد. به ویژه اینکه طی روز‌های اخیر، بازار دلار نیز که اهرم سنتی تحرک بازار سرمایه است، خوابیده و در محاق فرو رفته است.

بنا بر این مبنا می‌توان گفت در آخرین روز هفته همچنان بازار در رکود معاملاتی به ارزش معاملات پایین به سر ببرد و سهام از ورود پول تازه‌نفس محروم باشد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->