آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود طلا و سکه را در مشهد چند بخریم؟ (۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۷ تیر ۱۴۰۳) | پیشتازی هر گرم طلا در کانال ۳.۴ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی امروز در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) | جک جی ۴، ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خودرو‌های داخلی در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۷، ۸۰۸ میلیون تومان شد اقتصاد، اولویت اول دولت آینده باشد مطالبه معدن کاران خراسانی برای اصلاح تعرفه واردات ماشین آلات معدنی ارزهای دیجیتال نزولی شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) تجربه دلار پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره‌های گذشته چه بود؟ پیاز و سیب زمینی کیلویی چند؟ | قیمت انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟ قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در تیرماه ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول هوادارن سعید جلیلی در انتظار حضور او در استادیوم تختی مشهد قیمت جدیدترین موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در بازار چقدر است؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ شناسایی شبکه توزیع خارج از شبکه نوار تست قند خون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد
سرخط خبرها

توزیع مرغ در بازار مشهد در هاله‌ای از ابهام | مرغ قطعه بندی، فراوان اما خبری از مرغ کلیپسی نیست

  • کد خبر: ۱۷۶۲۲۴
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
توزیع مرغ در بازار مشهد در هاله‌ای از ابهام | مرغ قطعه بندی، فراوان اما خبری از مرغ کلیپسی نیست
به گفته فروشندگان اگر مرغ با محدوده قیمتی ۷۰ هزار تومان به دست فروشنده برسد مسلما ما هم با این نرخ مصوب به فروش می‌رسانیم، اما در واقع از مرغ با نرخ مصوب خبری نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، نوسان قیمتی در بازار مرغ علی رغم وجود نرخ مصوب بر این بازار، دچار نوسان قیمتی است و از رعایت نرخ مصوب در این بازار خبری نیست.

مشهد به دلیل زائر پذیر بودن آن مدیریت عرضه در آن بیشتر از همیشه و بخصوص در ایام مناسبتی مورد اهمیت است. مشهد به طور متوسط ماهانه نیاز به ۱۰هزار تن مرغ مصرفی دارد، اما در ایام مناسبتی تا حدودی این عدد متغیر است.

در بازدید فرماندار از وضعیت بازار مرغ تاکید بر رعایت نرخ مصوب مرغ کیلیپسی و یا همان کامل عنوان می‌شود و یا اگر عرضه کننده‌ای مرغ قطعه بندی به فروش می‌رساند حتما باید در بخشی از فروشش مرغ کامل با نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان وجود داشته باشد.

اما در بازدید میدانی شهرآرانیوز با فرماندار مشهد خبری از مرغ کامل جهت عرضه نبود در صورتی که مرغ به صورت قطعه بندی شده با نرخ بالا به راحتی یافت می‌شد.

توزیع کنندگان مرغ در بازار در حضور فرماندار به این موضوع اشاره دارند که مرغ از مبدا گران خریداری می‌شود و به ناچار ما هم گران به فروش می‌رسانیم.

به گفته فروشندگان اگر مرغ با محدوده قیمتی ۷۰ هزار تومان به دست فروشنده برسد مسلما ما هم با این نرخ مصوب به فروش می‌رسانیم، اما در واقع از مرغ با نرخ مصوب خبری نیست.

مرغ گوشتی با نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان نیازمند تحویل مرغ زنده به کشتارگاه با نرخ ۵۳ هزار تومان است. این را مدیر عامل شرکت تعاونی کشتارکن‌های خراسان رضوی به خبرنگار شهرآرانیوز می‌گوید و عنوان می‌کند: وقتی مرغ زنده از نرخ مصوب تبعیت نمیکند و عرضه آن با نرخ ۶۶ هزار تومان است مسلما توزیع مرغ گوشتی با نرخ مصوب در بازار دور از انتظار است.

به گفته محمد پور قربان، در بحث مرغ باید رصد قیمتی از مبدا صورت بگیرد تا توزیع کنترل شود. وقتی مرغ زنده از نرخ مصوب تبعیت نمی‌کند نتیجه آن مرغ با نرخ ۱۰۰هزار تومان در بازار و یا عرضه گسترده مرغ قطعه بندی شده است.

وی به این موضوع هم اشاره دارد که اختلاف قیمت مرغ و گوشت قرمز باعث شده تقاضا برای مرغ که نرخ مناسبت‌تری دارد افزایش پیدا کند و به شکلی ذائقه‌ها را تغییر داده است.

وی تاکید کرد: تنها راه کنترل این بازار کاهش تفاوت قیمت مرغ قطعه بندی شده و مرغ کامل است. اگر این اتفاق بیافتد و قیمت مرغ به قیمت واقعی نزدیک شود، عرضه و تقاضا کنترل و بازار مسیر طبیعی خود را خواهد داشت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->